Toen men bij Computer Gaming World een eerste blik op de nieuwste versie van Unreal Tournament, schrok men dan ook van de beperkte grafische power die de huidige versie van het spel in huis heeft. Het spel maakt immers gebruik van de Unreal 3 engine en dan zijn de verwachtingen sowieso al erg hoog. Niet dat Unreal Tournament Next-Gen er uiteindelijk niet mooi uit zal zien; naar verwachting zal het aantal polygonen, nadat de levels aangekleed zijn, van enkele duizenden naar enkele miljoenen opgehoogd worden.
Maar het is vooral de gameplay waar Epic veel tijd in zal stoppen. Hoewel de klassieke Unreal Tournament opzet niet veranderd zal worden, brengt men een aantal subtiele veranderingen aan in de besturing en opzet van het spel, die uiteindelijk voor een grote verbetering zouden moeten zorgen. Verder kunnen we nieuwe gamemodes verwachten, waaronder een Conquest mode waarvan de maps drie maal zo groot zullen zijn als de grootste Onslaught maps uit Unreal Tournament 2004. Daarnaast zal de Next-Gen Unreal Tournament vriendelijke zijn voor beginnende spelers en servers bieden speciaal voor hoog- en laag geklasseerde spelers zodat iedereen een lekkere uitdaging mag verwachten.
Meer over Unreal Tournament Next-Gen, dat op zijn vroegst in 2006 zal verschijnen, lees je bij 1UP.
Reacties op: UT Next-Gen grafisch nog niet indrukwekkend
anonymous
Ronin
Je wil speed FPS
R-WIN
Ik ben erg benieuwd en verwacht dan minstens een 9,5 voor gameplay.
R-WIN
R-WIN
SikTh_
punisher007
Lijkt wel alsof veel mensen zijn uitgekeken op dit soort shooters.
MelvinB
Maar goed, tegen de tijd dat dit uitkomt, bouw ik weer een nieuwe pc, niet eerder.
ErectionJackson
morrowind
Ronn
Vooral niet qua prijs nee… -_-'
Budface12
christiaannap
- hoogte in energiekosten
- herrie qua ventilatoren
- alle next-gen hype-achtige nieuwtjes
- rare ventjes die maar wat beweren, terwijl next-gen nog niet eens gelanceerd is
Skinner
http://www.1up.com/do/slideshow?pager.offset=1&mt=0&cId=3140086&mId=1846930
N3cro_Manc3r
R-WIN
Budface12
2. Dual-Core of multi-CPU heeft de next-gen console ook, terwijl die ook nog eens gebruik gaan maken van software die daar volledig op gespecialiseerd wordt. Sterker nog, in feite heeft een Cell 9 cores/rekenunits vanuit bepaald technisch oogpunt.
3. SLI opstellingen is een peperdure oplossing waar nauwelijks games voor gemaakt zullen worden wegens te klein marktaandeel.
4. De PC blijft steken in zijn 32bit achterlijkheid en standaard AGP/PCI/WIndows XP/Northbridge/southbridge onzinnige architectuur, puur gericht op koop-flexibiliteit maar des te groter de botlleneck.
5. Die ubertrage Xbox Celeron met iets meer cache en Geforce 3 bewijst tegenwoordig nog dat de console met belachelijk trage "PC-onderdelen" veel meer eruit kan halen doordat zij niet gebonden is aan al die PC-bottlenecks.
Kortom, dual-core processoren SLI videokaarten en DDR2 zijn bij lange na niet genoeg om de next-gen bij te houden. De PC is totally doomed als cutting edge gamingplatform, de blits wordt straks gemaakt op de PS3 en de 360. PC blijft over in de marge.
Erwie
morrowind
MAAK ES GVD MUIZEN EN TOETSENBORDEN EN GEEN IRRI GAMEPADS ( en dan met name bij shooters en alles wat precizie nodig heeft)
E-LinK