Epic heeft vandaag een hoop gamers blij gemaakt, want de ontwikkelaar heeft een nieuwe patch voor Unreal Tournament 2004 beschikbaar gesteld. Versie 3236 bevat een gigantische lijst met bugfixes, toevoegingen en aanpassingen, zoals je op deze lijst kunt zien, maar vooral de Onslaught mode is goed onder handen genomen. De patch weegt zo'n 12MB. De Windows versie kan op deze pagina gevonden worden, voor de Linux versie moet je op dit adres zijn.General Game play:

- More script warning fixes

- Fixed armor loop in GameInfo.ReduceDamage() properly handling armor getting destroyed while absorbing damage

- Invasion monsters never use default character mesh

- Fixed CTFSquadAI.FindHidePathFor()

- Make sure always add armor using Pawn.AddShieldStrength()

- Fixed ShieldAbsorb() armor damage absorption to produce consistent results in all situations

- Fixed spawning of physicsvolume entry and exit actors, as well as splash sounds, and made them client side.

- Added WaterSplash, used for projectiles and pawns

- Added SplashEffect property and CheckForSplash() function to WeaponAttachment, so instant hit weapons can cause splashes

- Added BulletSplash, used for trace weapons

...Een van de nieuwe effecten in versie 3236