Unreal Tournament 2 officieel? | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Het franse games magazine joystick heeft een bezoekje gebracht aan de kantoren van Digital Extremes om enkele indrukken over Unreal Tournament 2 te schrijven.Tot nu toe konden we enkel nog geruchten horen omtrend dit spel:Het zou al verscheidene maanden in ontwikkeling zijnIs het een kopie van Unreal Championship voor de Xbox?...Je kan de scans hieronder bekijken. Ze zijn frans maar als je dat niet kan lezen dan geef ik je zometeen een samenvatting. Het artikel spreekt in de eerste plaats over de nieuwe technologie die gebruikt is in dit spel gebaseerd op de unreal engine.

Grafisch gezien zal je je nog niet moeten verwachten aan uitgestrekte landschappen met veel golvende heuvels en bergen (zoals in Tribes2). Er zijn wel levels waar je in de buitenlucht kan spelen maar je hebt niet de vrijheid die je zou verwachten, eenmaal je te ver naar de randen van het level beweegt wordt je tegengehouden door een of andere natuurlijke begrenzing zoals een berg.

Het 'particle system' zou dan wel enkele aangename nieuwe effecten geven. Grafische kwaliteit beperkt zich niet enkel tot mooie plaatjes maar ook hoe bewegende elementen op elkaar reageren. Zo heb je het opzij duwen van rook door een persoon die erdoor loopt, of kogels van een wapen.

Dit beperkt zich echter niet tot rook maar bijvoorbeeld ook bij water waar je aan de golven van het water kan zien of iemand er onlangs is doorgelopen en in welke richting hij/zij liep.

Ook de animaties van de figuurtjes hebben wat werk ondergaan. Zo maakt UT2 gebruik van een 'skeletal animation system' wat complexere en realistischere animaties mogelijk maakt. Om herhaling te voorkomen zullen er meerdere animaties zijn voor een bepaalde actie. Bijvoorbeeld het wapenen van een rocket-launcher of gewoon de manier waarop het figuurtje loopt.

Het gebruik van de 'Karma Physics engine' (pre release) heeft ook zo zijn voordelen in het realisme waarmee verschillende voorwerpen reageren als ze met elkaar in aanraking komen.

Denk aan die grote stapel conserven die je in de winkel eens omvergestoten hebt toen je klein was.

Of vallende tegenstanders die tegen een uitstekende rots afketsen.

Als laatste wordt er melding gemaakt van de wijzigingen in de gameplay.

Een nieuwigheidje zijn een soort van special-moves, waarvan je voor sommige energie moet verzamelen om ze te kunnen uitvoeren (deze kan je stelen van tegenstanders die je verslaat). Dit gaat van een soort van hardlopen tot een tijdelijke onkwetsbaarheid.

De meeste wapens die overgenomen zijn van UT hebben allen een flinke facelift ondergaan, zo heeft de rocket launcher nog maar 3 laders ipv 6, maar ze behouden wel de dubbele vuurmodus. De herlaadtijd tov UT voor de wapens is ook wat teruggeschroefd waardoor je niet meer als een gek kan spammen met je flak-cannon :)Al bij al lijkt deze beschrijving erg op die van Unreal Championship voor de XBox zoals voorgesteld op de E3.Hoe Digital Extremes met de exclusiviteit van het spel zal omgaan is dus nog maar de vraag.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou