Volgens PivX, een netwerk beveiligingsbedrijf, zitten er flinke bugs in de code van de Unreal Engine. Het gaat hier om de netwerk engine die misbruikt zou kunnen worden voor grootschalige DDoS attacks en de mogelijkheid tot uitvoeren van foute code (virussen e.d.). Epic Games vice president Mark Rein heeft op Blue's News aangegeven dat deze bugs inderdaad aanwezig zijn en dat ze zo snel mogelijk met een patch voor UT2003 en Unreal Tournament zullen komen. Helaas is daar het probleem niet mee opgelost, want volgens PivX is deze bug al aanwezig sinds de eerste versies van de engine. Inmiddels is de engine al gebruikt in honderden games en komen er nog vele games aan die gebruik zullen maken van Epic's technische hoogstandje. PivX was ook van mening dat Epic al langer op de hoogte was van deze bug, dat is de reden dat men de fout aan de buitenwereld bekend gemaakt heeft. Er is zelfs een programmaatje voor geschreven door de heren van PivX.I won't sugar coat this. We f****d up on this. Yes this is real and yes this was brought to our attention and yes we should have fixed it by now. We are working on fixing this now and we will have this fixed in an upcoming patch before too long.Men heeft de bugs achterhaald door de engine te reverse-engineren en na te lopen. Opmerkelijk is wel dat nog geen enkele game developer die deze engine gebruikt de bug opgemerkt heeft. Voor meer informatie kun je terecht op Avault, Blue's News en 3DGPU.