Nieuws
Uncharted 4

Uncharted 4 door meer dan 37 miljoen mensen gekocht en gedownload

Game kwam vijf jaar geleden uit

Geschreven door Michel Musters op
Er zijn meer dan 37 miljoen mensen die Uncharted 4: A Thief's End hebben binnengehaald.

Dat heeft Naughty Dog laten weten op Twitter. Het bedrijf viert dat het spel vijf jaar geleden uitkwam. "We zijn vereerd door de ontvangst van Uncharted 4: A Thief's End door jullie - de fans en spelers. Sinds 2021 zijn er meer dan 37 miljoen spelers die het spel binnen hebben gehaald en Nathan Drake's ultieme avontuur hebben ervaren."

Niet alle 37 miljoen spelers hebben de game overigens gekocht. Het spel was in vorig jaar april via PlayStation Plus verkrijgbaar en is op dit moment ook onderdeel van de PS Plus Collection.

In Uncharted 4: A Thief's End moet Nathan Drake weer op avontuur gaan wanneer zijn broer uit het niets opduikt. In het spel doen spelers een verscheidenheid aan exotische locaties aan. Klim- en klauterwerk wordt afgewisseld met schietactie. Het spel is ontwikkeld door Naughty Dog, ook bekend van de The Last of Us-games.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dice hint naar Battlefield-onthulling in juni Capcom behaalt wederom recordwinst
16

Reacties op: Uncharted 4 door meer dan 37 miljoen mensen gekocht en gedownload

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 11 mei 2021 09:20
    Waarschijnlijk een niet zo populaire mening maar ik was niet bepaald overdonderd door Uncharted 4. Het ziet er werkelijk fantastisch uit en de verhaalvertelling en de voiceacting is ongeëvenaard , maar qua gameplay is het niet per se een heel interessante game.
    Toen ik hem uitgespeeld had bedacht ik me wat ik nu eigenlijk gedaan had. Beetje rennen, klimmen, schieten en een paar makkelijke puzzels oplossen.
    Heb me zeker vermaakt, maar TLOU vind ik persoonlijk veel beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SmartTies

    • 11 mei 2021 10:26
    @Ziminar - Het is, zeker als je de eerste 3 al gespeeld hebt, telkens een te opzichtig rondje om de kerk in mooie omgevingen. Deel 2 was het hoogtepunt. Daarna heeft het nooit meer indruk op me gemaakt. Saai als shooter, te makkelijk als platform game en teveel "press X for action" momenten. Al die scripted zooi ook 'dat je bijna naar beneden valt.' Geef mij maar The Last of Us en kill Nathan & co.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 mei 2021 09:44
    volgens mij stond de teller niet al te lang geleden op 20 + miljoen zo beetje en denk dat de rest aardig door de ps plus collection komt.
    heb zelf al de game 2 x 1 x op disc en 1 x via ps plus collection.
    Het is in mijn ogen de game die ps4 de voorsprong gaf afgelopen generatie, niet de beste in de serie wel de mooieste deel 2 blijft de beste vind ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 11 mei 2021 10:37
    Wel knap als je bedenkt dat er wereldwijd 23 miljoen gamepass abbo’s zijn die je op 3 systemen kan gebruiken en uncharted 4 alleen op 1 systeem te krijgen is. Sony doet wederom goede zaken om goed te investeren in triple a games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 11 mei 2021 10:51
    @Roy36NL
    Word jij nou nooit eens schijtziek van jezelf? Hoe onzeker moet je wel niet zijn om in werkelijk élk topic weer even aan te moeten stippen 'hoe superieur' Sony wel niet is. Wat de fuck heeft Gamepass met dit nieuwsbericht te maken? Waarom moet jij er altijd een Sony vs Microsoft discussie van maken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 11 mei 2021 10:57
    @The_Stifmeister hahaha voor mensen zoals jij. Ik geef mijn mening op iets en of jij er nou ziek van wordt of niet zal mij een zorg zijn. Het is een vrij land en ik mag roepen wat ik wil. Als ik maar geen mensen beledig of een rascistische opmerking maak. Want daar achtervolg jij namelijk ook mensen mee al is die uitspraak van een aantal jaar geleden. Zo heeft iedereen zijn irritante trekjes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 mei 2021 13:27
    @The_Stifmeister
    Eindelijk iemand die het opvalt, maar Roy 37 miljoen is niks als je kijkt naar user base die sony heeft 115 miljoen ps4 of zo plus 7.9 ps5 en dan te besseffen dat de game weg gegeven is met ps plus en ps plus collection.
    Kijk mario kart 8 die nog bijna full price is 33.41 sold units niks weg gegeven op een user base van 80 miljoen.
    Ps doet hele goede dingen maar meeste ps gamers spelen gratis spelen zoals fortnite warzone of fifa die ze kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 11 mei 2021 13:31
    @hulstpower wat wil je nou eigenlijk zeggen 😂😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 11 mei 2021 13:33
    @Roy36NL maar wat wil jij nou eigenlijk zeggen??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 11 mei 2021 13:34
    @Aces-82 dat staat toch in me tekst dat ik het knap vind van Sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 11 mei 2021 13:42
    @Roy36NL maar waarom de vergelijking met gamepass? Vind dat nergens op slaan, en vind het eerder knap van naughty dogg aangezien hun die game gemaakt hebben. Maar goed je heb vast plezier nu met de reacties want daar ben je vooral op uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 11 mei 2021 13:54
    @Roy36NL lijkt me duidelijk het valt wel mee hoe hoog het is. 😂 Nog altijd meer dan xbox ooit heeft gedaan. Maar het is niks kwa wat Nintendo doet en die geven games niet weg 2 x voor niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 11 mei 2021 17:11
    Erg netjes. Van zowel ND als Sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 12 mei 2021 09:29
    @coola wat heeft Sony gedaan dan? Gratis de game weggegeven? Dat heeft zeker 15 miljoen downloads opgeleverd idd ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 11 mei 2021 19:03
    Kom maar op met deel 5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 11 mei 2021 23:47
    37 miljoen maar? Jongens, dit is toch verplichte kost voor iedere PlayStation-bezitter? Heb me er kostelijk mee vermaakt! Was het origineel? Nee. Was de gameplay feilloos? Nee. Maar lekker boeiend! Een vlotte speelfilm-achtige actie-comedy met de juiste lengte. Waar blijft deel 5?!