Uitstel Final Fantasy 15 kwam door bugs en framerate | Gamer.nl

Uitstel Final Fantasy 15 kwam door bugs en framerate | Gamer.nl

Eén van de redenen dat Final Fantasy 15 uitgesteld is naar 29 november, is de aanwezigheid van bugs. Dat laat director Hajime Tabata weten in een interview met Famitsu.

De game had eigenlijk op 30 september moeten verschijnen, maar moest nog geoptimaliseerd worden. Er waren "diverse bugs en framerate drops". De bugs zouden niet de game kapotmaken, maar "er waren er wel een aantal, zoals personages die rondzweven in de lucht of er vreemd uitzien." Naast de bugs en framerate wil Tabata ook werken aan de balans van de game.


Tabata laat weten dat hij dit liever in de game zelf oplost, dan op releasedag een patch uit te brengen. Volgens hem heeft niet iedereen zijn of haar console aan het internet hangen en kan dus niet iedereen aan een patch die op releasedag uitkomt komen.

Final Fantasy 15 komt op 29 november uit voor PlayStation 4 en Xbox One.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou