Nieuws
metro

Uitgever Metro-franchise komt terug op pc-boycot volgende game

Volgende Metro-game zou wellicht niet naar pc komen

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
De uitgever van de Metro-serie, Deep Silver, verzekert pc-gamers dat hun platform belangrijk blijft in de toekomst van de franchise. Dit zegt het bedrijf nadat een ontwikkelaar waarschuwde dat de volgende Metro-game niet naar pc zou komen.

Een werknemer van 4A Games kwam met dit dreigement op het Russische Gameinator-forum, nadat fans negatieve reviews plaatsten van de Metro-games op Steam. Dit deden ze als protest tegen het nieuws dat de pc-versie van Metro Exodus een jaar exclusief op de Epic Games Store beschikbaar zal zijn. In het bericht zegt de werknemer dat toekomstige Metro-games niet naar pc komen als spelers weigeren om Metro Exodus te spelen via de Epic Games Store.

Vandaag plaatste uitgever Deep Silver een bericht op sociale media, waarin ze zeggen dat de uitspraken van de medewerker niet de visie van Deep Silver of 4A Games representeren: "Ze reflecteren de teleurstelling van een gepassioneerd individu dat welwillendheid zag veranderen in controverse omtrent een beslissing waar hij geen controle over had."

Metro Exodus is vanaf 15 februari beschikbaar voor pc, Xbox One en PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Marshmello geeft eerste live concert in Fortnite Kingdom Hearts 3 heeft het hart op de goede plek
9

Reacties op: Uitgever Metro-franchise komt terug op pc-boycot volgende game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • AGxKiiNG

    • 4 februari 2019 12:20
    Man wat heb je toch een sneu volk.
    Puberaal gedrag, waar je vervolgens niks mee opschiet.
    Negatieve reviews? Dit geeft aan hoe erg je verlangd naar het derde deel in de reeks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 4 februari 2019 12:43
    @AGxKiiNG Snap ook niet waarom ze die personen aandacht geven. Iedereen zeurt wel ergens over de laatste tijd.

    Als je je al druk maakt over dat een spelletje niet op een bepaald platform verschijnt heb je het wel zo ongelofelijk goed in de rest van je leven

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arisu

    • 4 februari 2019 13:47
    @-it- @AGxKiiNG Puur uit interesse, maar hoe stonden jullie tegenover het protest omtrend lootboxes toen dit uit de hand liep bij onder andere Starwars Battlefront 2 ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 4 februari 2019 16:57
    @Arisu
    Heb ik weinig mening over. Ik zal dat spel sowieso niet spelen hoewel in een onwijze star wars fan ben. De battlefront games vind ik erg saai en eentonig.
    Lootboxes in het algemeen ben ik ook niet tegen. Het is een kwestie van vraag en aanbod. Dat wil zeggen, de gamers vinden dit blijkbaar oke, aangezien er miljarden aan uitgegeven worden. Dat een handjevol personen dit niet vindt, maakt het niet minder interessant voor uitgevers.
    Enige oplossing tegen lootboxes is er geen geld aan uitgeven, dan verdwijnen ze vanzelf, maar dat lijken sommigen niet te snappen, die mopperen alleen maar dat de wereld vergaat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arisu

    • 5 februari 2019 17:48
    @-it- Ik denk dat je het behoorlijk verkeerd om ziet. Een handje vol geven er miljarden aan uit. De meeste gamers vinden het niet ok. Dan heb je daar nog gradaties in. De een protesteert, een ander koopt het gewoon niet, sommige tolereren het maar omdat er geen alternatief is, en anderen accepteren het gewoon ookal kopen ze zelf geen lootboxes.

    Maar een ding is zeker, het protest heeft geholpen. Dat is te zien aan de dalende aandelen van bijna alle bedrijven die zich aan de "lootbox hype" schuldig heeft gemaakt (en soms nog steeds). Daarom sta ik persoonlijk achter dit protest. Al doe ik er zelf niet aan mee want Metro is niet mijn type spel. Maar ik ben het als gamer wel een beetje zat steeds weer als proefkonijn te moeten dienen om te kijken hoe ver de publishers consument-onvriendelijke praktijken door onze strot kunnen drukken voordat het niet meer rendabel voor ze is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Derper

    • 4 februari 2019 13:47
    @-it- Het is mij juist de reactie van de devs die mij tegen de schenen schopt. Prima als mensen zuur zijn dat een game op en bepaald platform wordt uitgebracht en jij die niet hebt of wilt (en zeg zelf, epic is niet heel goed in het omgaan met jouw privacy). Als dat dan heel duidelijk wordt gemaakt door de fans (ja ze moeten ook ff normaal doen) dan moet je als dev ook niet zo kinderachtig gaan reageren met 'nou dan brengen we lekker nooit meer een game uit op jullie platform'.
    Ik zou als deep-silver dol blij zijn dat mensen zoveel passie hebben voor de game…….ook al laten ze dat op een verkeerde manier blijken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Teknootje

    • 4 februari 2019 14:19
    Ik hoop alleen niet dat hiermee een trend gezet gaat worden. Anders wordt het lang wachten op nieuwe releases :(

    Het liefst heb ik helemaal geen Steam, Uplay, Origin of een GOG launcher/store. Gewoon downloaden van b.v. een humble bundle en downloaden/installeren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 4 februari 2019 15:25
    Laten we 20-30 jaar terug in de tijd gaan.

    Hardcopies op een USB Stick, Patches op de Website van de ontwikkelaar en een activatie code.

    Geen gezeik meer met een platform.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Derper

    • 4 februari 2019 16:06
    @TheDeeGee en nog water zijn? hoe ga je gamen dan?