Uitgebreide preview van Neerlands trots Killzone | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Een van de meest veelbelovende titels voor de Playstation 2 voor 2004 wordt in ons eigen kikkerlandje ontwikkeld. Het spel luistert naar de naam Killzone en wordt in onze hoofdstad door Guerrilla Games ontwikkeld. Het spel speelt zich af in de nabije toekomst en richt zich op actierijke squad based combat.

Het spel kent enkele unieke aspecten en een van die kleine vernieuwingen zijn details als het reloaden van je wapens. Tijdens het reloaden zal je karakter immers naar zijn magazijn kijken om te zien of hij zijn kogels er wel goed in stopt. Ook het gebruiken van een mounted gun, welke je bijvoorbeeld in Medal of Honor veelvuldig tegenkwam, heeft men zo realistisch mogelijk gemaakt. Wanneer je er goed voor staat en op de use-knop drukt, zal je karakter met zijn handen het wapen vastpakken en zijn voeten op de juiste plaats zetten. Er is dus geen moment dat je 'ineens' uit de actie gehaald wordt.

Killzone wist ook indruk te wekken met de graphics, welke voor de PS2 een ongekende graad van detail leken te hebben. Het blijkt echter dat de gebruikte textures van een erg lage resolutie zijn, vergelijkbaar met de eerste versie van Quake. Door echter meerdere van deze textures over elkaar te gebruiken, krijg je de illusie dat de resolutie een stuk hoger is:I'm not a particularly technical person, and normally phrases like 'multi-layered texturing' send me off to sleep quicker than a cup of Horlicks and a couple of chapters of Lord of the Rings, but the Art presentation is actually really interesting stuff. I might have been slightly blinded by science at times, but again what's clear is that things are being done very differently. Killzone's drop dead gorgeous visuals aren't created using ma ively hi-res textures. They're actually, "low res textures, used smartly" Jan-Bart explains. We're shown the three levels of texturing that are applied to the weapons and character models. The first layer give you the object's basic colours and textures, and each subsequent layer adds extra depth to fabric textures, extra reflective sheen to metal components. These composite textures are visually fabulous, but very efficient in terms of proce ing power as all of the basic textures used are actually very low res. Incredibly, the base textures used for character models are of a similar resolution to those used in the seminal, but now extremely dated, Quake for PC (yes, the first one). Lees de hele preview, welke in drie lo e documenten verdeeld is, hier. Onderaan de pagina's vind je de links naar Part Two en Part Three, zodat je alles over deze game te weten komt wat je maar wil weten!
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou