Uitgebreide grafische analyse van Assassin's Creed Origins op Xbox One X, PS4 Pro en pc | Gamer.nl

Uitgebreide grafische analyse van Assassin's Creed Origins op Xbox One X, PS4 Pro en pc | Gamer.nl

In een video is een uitgebreide analyse gedaan om de graphics van Assassin's Creed Origins te vergelijken op pc, PlayStation 4 Pro en Xbox One X.

DigitalFoundry heeft een uitgebreide videoanalyse geplaatst waarin de nieuwe A a in's Creed-game vergeleken wordt op deze drie platformen. Zoals al eerder duidelijk werd uit een vergelijking tu en weergaven van de game op PlayStation 4 Pro en Xbox One X geeft de laatste een betere resolutie weer.

Intere ant aan deze video is dat er dieper wordt ingegaan op de precieze maximale en minimale resoluties en dat de vergelijking ook de pc-versie van de game meeneemt in de analyse. Hierbij lijkt het erop dat Ubisoft A a in's Creed Origins niet extra geoptimaliseerd heeft voor Xbox One X, ook al impliceerde director Ashraf Ismail dit wel voor release van de game.

De resolutie is niet vast, zoals eerdere games uit de serie, maar wordt dynamisch geschaald afhankelijk van de hectiek van de gameplay. De minimale, maximale en gemiddelde resoluties op de verschillende consoles zijn als volgt:

Minimaal:
PS4 Pro - 1350p
Xbox One X - 1656p

Gemiddeld:
PS4 Pro - 1440p
Xbox One X - 1700-1800p

Maximaal:
PS4 Pro - 1584p
Xbox One X - 2016p

In vergelijking kan alleen de pc-versie van de game in consistente, volledige 2160p (4K) draaien, hoewel de Xbox One X vaak wel erg dichtbij komt.

Wat betreft de pixelweergave voor de game hebben alleen pc-gebruikers de mogelijkheid de game in volledige 4K te spelen, waar echter wel een erg goede pc voor nodig is om de game dan ook nog in 60fps te draaien. De draw distance op PlayStation 4 Pro en Xbox One X blijkt ongeveer hetzelfde te zijn, hoewel de extra pixels in de One X-weergave ervoor zorgt dat schaduwen meer detail krijgen. Als de game gedraaid wordt op een pc met high-end hardware kan deze wel hoger uitpakken dan op beide consoles. Hierbij is het eigenlijk zo dat PlayStation 4 Pro het laagste scoort, pc het hoogste en Xbox One X er ergens tu en in zit.

Xbox One X en PlayStation 4 Pro behalen allebei een redelijk stabiele 30fps, waarbij Microsoft's console gemiddeld zo'n 2 tot 3 frames per seconde hoger scoort dan PlayStation 4 Pro. Bekijk voor meer informatie over de dynamische weergaven en UHD-weergave en Temporal Anti Aliasing (TAA) in de video hieronder.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou