Nieuws
Diablo 4

Uiterlijk van Diablo 4-personages is volledig aanpasbaar

Blizzard geeft een nieuwe update over de ontwikkeling

Geschreven door Michel Musters op
Spelers kunnen in Diablo 4 het uiterlijk van hun personage volledig naar eigen smaak aanpassen.

Dat blijkt uit een nieuwe ontwikkelupdate van Blizzard die gisteren online is geplaatst. Voor het eerst in de reeks kunnen spelers het uiterlijk van personages tot in de kleinste details aanpassen, van de kleur van ogen en haar tot tatoeages, make-up en sieraden. Ook kan men kiezen wat de kleur van de kleding van personages is.

Blizzard deelde ook de verbeteringen die men heeft geboekt in de technische en grafische aspecten van de game. Zo moet de game qua artstyle meer weg hebben van de eerste delen in de reeks. In de update werden ook artwork onthuld. Hier is alles te lezen en te zien.

Eerder dit jaar werd de nieuwe Rogue-klasse voor Diablo 4 onthuld. De game werd tijdens Blizzcon 2019 aangekondigd en komt op naar pc, PlayStation 4 en Xbox One, al is het waarschijnlijk dat de game ook op PlayStation 5 en Xbox Series X en S verschijnt. Er is nog geen releasedatum, al is het al duidelijk dat Diablo 4 dit jaar niet uitkomt.

Diablo 4
Diablo 4

Dit artikel delen:

Lees meer

Funcom koopt meerderheidsbelang in ontwikkelaar The Outsiders Actievolle beelden van Blaster Master Zero 3 getoond
10

Reacties op: Uiterlijk van Diablo 4-personages is volledig aanpasbaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    woutzorz

    • 1 juli 2021 13:17
    Eindelijk weer een beetje nieuws over deze game! Kijk hier wel naar uit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 1 juli 2021 13:57
    Ik snap de hype om het kunnen aanpassen van je character of het kunnen verdienen/kopen van skins echt niet. Nooit begrepen en zal het waarschijnlijk ook nooit begrijpen. Wat is hier zo bijzonder en/of leuk aan? Ik heb veel liever dat ze iets nuttigs met de tijd in de studio doen, zoals het werkelijk beter maken van een game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    incarnatus

    • 1 juli 2021 14:13
    @geeMc , niet alles in het leven kan je begrijpen maar ik hoop dat als jij wakker word gewoon zelf je kleding uit de kast kiest en niet je moeder meer. Maar ik denk dat het weinig zin heeft om jou uit te leggen waarom gamers hun personage willen kunnen aanpassen in RPG gerelateerde games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 2 juli 2021 13:17
    @incarnatus jij kunt volgens mij wel een cursus sociale omgang gebruiken. Misschien legt je moeder geen kleren meer voor je klaar (al ik dat ergens ook betwijfel), maar opvoeding was je moeders sterkste punt schijnbaar ook niet.

    Jullie zure reacties zitten vol met achterlijke aannames. Ik vind RPG's prachtig, maar ik geef gewoon niets om het aan kunnen passen van personages. Ik heb liever dat de tijd door gamestudio's in nuttigere zaken wordt gestoken die de kwaliteit van games ten goede komen. Daarnaast zie je de skin/customization waanzin de laatste jaren steeds meer bij non-RPG games. En jouw moeder maar betalen voor alle skins die jij neemt.

    Dat jullie met z'n allen vervolgens full autism gaan omdat mijn mening afwijkt zegt meer over jullie dan over mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    incarnatus

    • 2 juli 2021 16:24
    @geeMc ,RPG = Role playing game. Je speelt een bepaalde rol, dat kan zijn een jager met een 2 handig geweer en een ooglapje omdat hij vroeger door zijn aardsrivaal een oog verloor. Probeer eens dungeons and dragons met vrienden te spelen en zie hoe ontzettend veel customization hierin zit.

    Wanneer je in een RPG gender locked word of je moet persee als een kale dikke man en brilletje op dan is de fun er al gauw af. Dit bedoel ik met dat je moeder je "aankleed" en is niet bedoeld als je daadwerkelijke moeder.

    Heb je gehoord hoeveel klachten mensen wel niet hadden toen ze de eerste beelden toonden van de nieuwe graphical rework van de Diablo 2 characters? De assassin was ineens aziaat en de amazon was ineens een 60 jarige school lerares die er uit zag als David Bowie (May he rest in peace) Dit doet wat met mensen omdat ze zich gebonden voelden aan het karakter en uiterlijk van het personage.

    Autisme heeft hier niks mee te maken, ben gewoon zeer verbaasd dat je niet de basis van wat een RPG maakt niet begrijpt.

    Owja, en het "beter maken" van een game doe je op meerdere vlakken en is bij grote games als deze verdeeld over meerdere teams. game mechanics, User interface, character customisation (al is het alleen zorgen dat armour dat je vind goed aansluit) en vele andere.

    Als je wilt begrijpen wat een RPG is dan hoop ik dat je hiervan wat hebt geleerd en anders kan je het hier nog nalezen: nl.wikipedia.org/wiki/Rollenspel_(spel)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 1 juli 2021 14:15
    @geeMc jij snapt met een RPG niet het nut van het uiterlijk aanpassen, van je eigen karakter, naar eigen wens? Ok.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 1 juli 2021 15:09
    @geeMc duidelijk niet jou gerne.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 1 juli 2021 18:11
    @geeMc ja dat, dit is bijzaak. De karakters zijn ook best klein dus je gezicht aanpassen heeft ook niet zoveel zin, als het erin zit ben ik er tegenwoordig snel klaar mee en wil gewoon game ipv uren je karakter aan te passen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 1 juli 2021 23:35
    @GoofyZ3 Je ziet je character in in-game cut scenes, ingame diverse camera perspectieven, character selection screen en je character inspect tab.

    Ik hecht veel waarde aan je character te kunnen onderscheiden t.o.v andere spelers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 1 juli 2021 23:06
    @geeMc Zoek de definitie van role playing eens op zou ik zeggen ;)