Uitbrengen DLC voor Castlevania: Lords of Shadow was 'vergissing' | Gamer.nl

Uitbrengen DLC voor Castlevania: Lords of Shadow was 'vergissing' | Gamer.nl

Vorig jaar verraste Konami vriend en vijand door met Pro Evolution Soccer 2015 een heerlijke voetbalgame af te leveren. Het bedrijf heeft de schijn de laatste tijd een beetje tegen door de geruchten dat ze stoppen met het maken van AAA-games. PES 2016 bewijst in ieder geval dat de uitgever nog lang door mag gaan met het ontwikkelen van dergelijke games.

"We hadden nooit gepland om DLC te doen, dus daar begonnen we pas (na het spel) mee en terugkijkend was dat een vergi ing", aldus Cox, die uitlegt dat het ontwikkelteam niet zat te springen om DLC te maken. "Wanneer je succes boekt dan ontstaat er een zekere druk dat je snel iets anders op de markt moet brengen. Ik denk dat het verkeerd was van ons om dat te doen". Lords of Shadow kreeg twee stukken DLC, Reverie en Resurrection, die verder gingen waar de hoofdgame eindigde.

Cox vindt wel dat hij met de DLC het verhaal van Lords of Shadow verrijkt heeft, maar zou het bij eventuele nieuwe extra content niet aan het einde van een spel af laten spelen. "Het zou iets zijn dat mi chien een zijverhaal is dat het oorspronkelijke verhaal verrijkt. Als we nog een keer DLC gaan doen, dan zouden we er veel voorzichtiger mee omspringen. In plaats van spelers een deel van het verhaal te geven en het andere deel als DLC, denk ik dat het DLC het universum van een al compleet product moet uitbreiden."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou