"We hadden nooit gepland om DLC te doen, dus daar begonnen we pas (na het spel) mee en terugkijkend was dat een vergissing", aldus Cox, die uitlegt dat het ontwikkelteam niet zat te springen om DLC te maken. "Wanneer je succes boekt dan ontstaat er een zekere druk dat je snel iets anders op de markt moet brengen. Ik denk dat het verkeerd was van ons om dat te doen". Lords of Shadow kreeg twee stukken DLC, Reverie en Resurrection, die verder gingen waar de hoofdgame eindigde.

Cox vindt wel dat hij met de DLC het verhaal van Lords of Shadow verrijkt heeft, maar zou het bij eventuele nieuwe extra content niet aan het einde van een spel af laten spelen. "Het zou iets zijn dat misschien een zijverhaal is dat het oorspronkelijke verhaal verrijkt. Als we nog een keer DLC gaan doen, dan zouden we er veel voorzichtiger mee omspringen. In plaats van spelers een deel van het verhaal te geven en het andere deel als DLC, denk ik dat het DLC het universum van een al compleet product moet uitbreiden."