Nieuws
assassin's Creed

'Ubisofts team in Japan overziet Assassin's Creed Red-ontwikkeling'

Ubisoft zou 'cultureel toerisme' willen voorkomen

Geschreven door Michel Musters op
Ubisofts team in Japan zou de ontwikkeling van Assassin's Creed: Codename Red overzien.

Dat claimt Axios Gaming te hebben vernomen van twee bronnen afkomstig van de uitgever. De game, die binnen de 'hub' Assassin's Creed Infinity moet uitkomen, speelt zich af in het oude Japan en werd pas geleden officieel aangekondigd. 

Hoewel Ubisoft Quebec de hoofdontwikkelaar van de game is, zou Ubisoft Japan meehelpen om er voor te zorgen dat "de culturele authenticiteit en gevoeligheid" in orde is. Op die manier zou Ubisoft willen voorkomen dat het spel bekritiseerd wordt voor "cultureel toerisme".

Volgens Axios zou de diversiteit die de laatste jaren in Assassin's Creed-games voorkomt de nodige moeite hebben gekost binnen de ontwikkelteams. "Blanke mannen in belangrijke functies" zouden weerstand hebben geboden. Het bedrijf heeft kort geleden echter wel een team samengesteld dat moet letten op diversiteit en inclusiviteit. Codename Red zou dan ook een van de eerste games worden die door dat team aan de tand wordt gevoeld.

Dit artikel delen:

Lees meer

Meer dan een half miljard dollar voor Star Citizen opgehaald Ted Lasso en AFC Richmond zitten mogelijk in Fifa 23
38

Reacties op: 'Ubisofts team in Japan overziet Assassin's Creed Red-ontwikkeling'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 21 september 2022 11:26
    Erg goed nieuws dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 21 september 2022 12:19
    Daar wordt ik heel blij van. Want dit betekend dat het niet zo westers beoordeeld wordt dan ik eigenlijk dacht.
    Dus mooi.

    Ben benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 september 2022 19:13
    @watashi wa maurice desu.

    Ik heb nu het vermoeden dat ze met deze stap de Japan setting nog authentieker weten te maken ( ja japanse stemmen optie zou ook leuk zijn, maar ook zonder Japanse stemmen kunnen ze de game authentiek maken. Ghost voelt naar mijn beleving ook authentiek aan met de originele Engelse stemmen. Nu ik hem op de ps5 speel heb ik nog steeds last van lippen die niet helemaal synchroon lopen.)

    Ik denk oprecht dat Ubisoft nu een unieke Japanse setting kan gaan maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 21 september 2022 19:59
    @coola

    Ik hoop het. Er zijn wat mij betreft veel te weinig open wereld games die in Azie afspelen die het luchtig houden. In de stijl Soulslike zijn er wel een paar maar dat genre ligt me totaal niet.
    Dus een wat luchtigere easy going game zie ik graag in Japan.
    Vooral omdat ik me al vermaak als het mooie omgevingen zijn. Ghost of Tsushima was voor mij een vakantie. Hahah en serieus soms speelde ik maar even een kwartier om even iets te bezoeken voor het uitzicht of zoiets.

    Ook al zou het jammer zijn hoor ik dat Ubisoft een beetje afgekeken heeft bij GoT.

    Maar dat deze game in de gaten gehouden wordt door Japanners zelf vind Ik heel fijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 21 september 2022 13:15
    Op zich goed dat ze dit doen, valt eigenlijk alleen maar te prijzen.
    Ubisoft zal zijn best moeten doen om in de buurt te komen van Ghost en vind het dus slim van ze dat ze mensen uit Japan de cultuur binnen de game laten bewaken.
    Authenticiteit is belangrijk bij een game die pretendeert de historie nauwkeurig te volgen.

    Wat me dan wel weer opvalt is dat de "Blanke mannen in belangrijke functies" de boel bepalen, dat kan ik even niet rijmen met het bericht wat je altijd te zien kreeg bij het opstarten van een AC-game over inclusiviteit en culteren en dergelijke.
    Komt wat hypocriet over en geeft maar weer eens aan wat de motivatie is geweest om dat erin te plaatsen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 21 september 2022 13:34
    @Ziminar Een van de dingen waar ik het meest van heb genoten in Ghost is de combat waar deze game wss de standaard rpg combat heeft dus dat is wel jammer maar alsnog heel benieuwd. Als dit in de buurt van Odyssey kan komen kwa fun voor mij dan vind ik hem geslaagd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 september 2022 13:38
    @Real13

    Das imho ook echt enige wat er beter is aan ghost of thusima dan aan bijvoorbeeld AC Odyssey of Valhalla. De combat van de game ( nu moet ik zeggen als ik een combat uit een van de Assassin's Creed games moet kiezen, de combat van Unity stipt op nummer 1 staat bij mij.)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 21 september 2022 14:09
    @coola Wat ik jammer vond aan de combat im Unity is dat je zolang je de block knop inhield je nooit geraakt kon worden en je er daarna gewoon op los kon hakken.
    Door de sterk verbeterde AI in Origins en Odyssey vond ik de combat daar beter. Ook door, ironisch genoeg, het RPG element was de combat leuker en uitdagender.
    Maar AC hoeft wat mij betreft niet om combat te draaien, sneaken, niet opgemerkt worden en op het juiste moment toeslaan vind ik een veel belangrijker onderdeel dan de combat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 september 2022 14:21
    @Ziminar

    Hmm sneaken is leuk. Maar als ze daar enkel de focus gaan opleggen en de combat naar achter schuiven zal ik snel klaar zijn met de game. Want enkel sneaken speel ik persoonlijk de AC franchise niet voor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 21 september 2022 14:26
    @coola Hmm ja heb je misschien wel een punt, een mooie balans zou beter zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 21 september 2022 14:47
    @coola Er waren nog wel meer punten voor mij die beter zijn in Ghost bijvoorbeeld de gezichtsanimaties en hoe het verhaal verteld werd. Gezichtsanimaties in AC zijn toch nog steeds behoorlijk achterhaald en Ghost heeft bewezen dat dat ook in een grote open wereld game een stuk beter kan. Dat is eigenlijk het enige punt wat mij uit de immersie haalt in AC en hoop en verwacht dat dat dus beter is in red aangezien het zeer wss current gen only is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 september 2022 15:20
    @Real13 gezichts animaties kan ik nog in komen, maar qua verhaal vertelling vind ik Assassin's Creed toch wel van uitmuntende kwaliteit je ziet dat ze met elk deel telkens beter worden. Maar misschien ben ik wel biased.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 21 september 2022 15:30
    @coola Ik zeg ook zeker niet dat ik de verhaalvertelling in AC slecht vind. Verre van. Alleen dat ik het in Ghost net wat beter vond.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 21 september 2022 19:06
    @Real13 Wat ik had met Ghost is dat het meer gefocused was.

    Een enkel doel: de Mongolen afmaken.

    Ook het upgrade systeem was veel simpeler.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 22 september 2022 02:04
    @bigds9fan klopt, dat is denk ik ook het verschil in genres, actie rpg AC vs action adventure GoT

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 22 september 2022 13:28
    @Real13 Tja ik vond het upgrade systeem in Oddesey ook nog goed te doen.

    Valhalla dat was echt verwarrend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 21 september 2022 13:38
    @Real13 Heb zeker genoten van Odyssey, maar een kloon daarvan met een andere grafische schil zou mij niet bekoren. Ik zou dan op zijn minst erg gaan twijfelen of ik die game zou gaan spelen.
    Ik hoop dat ze ook hiermee terug naar de basis gaan, de mooie wereld uit Odyssey gevuld met leuke side quests, maar geen RPG. Dat klopt niet met hoe AC hoort te spelen vind ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 21 september 2022 14:43
    @Ziminar Daar ben ik het mee eens, bedoel ook puur kwa fun factor omdat ik van Odyssey genoten heb. RPG zouden ze wat mij betreft ook mogen ditchen en net als ghost een action adventure game maken. Maar ja dat gaat toch niet gebeuren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 september 2022 14:49
    @Real13

    Ik ben juist blij dat ze nu in ieder geval met de komst van Infinity ze beide genres en misschien nog wel aantal andere variaties gaan doen en per setting gaan kijken wat ze doen. Japan/shinobi met full on rpg elementen vind ik persoonlijk een goede keuze.


    Ben nu wel echt benieuwd wat ze met Hexe doen als genre ( sowieso geen RPG maar waarschijnlijk ook geen traditionele action adventure)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 21 september 2022 15:25
    @coola Ja dat vind ik ook wel sterk, voor ieder wat wils. Zo kun je een veel groter publiek bereiken.

    Ben dan alleen benieuwd hoe ze dat met het verhaal gaan aanpakken. Mis ik wat aan het verhaal als ik een paar van die games niet speel omdat de opzet me niet ligt?
    Ik zou het heel vet vinden als er bijvoorbeeld een animatie serie zou komen waarin dat verhaal verteld wordt wat je niet gespeeld hebt.