Nieuws
Assassin's Creed Odyssey

Ubisoft past na ophef toch Assassin's Creed-dlc aan

Shadow Heritage-dlc legde seksualiteit van protagonist vast

Geschreven door Geert de Wekker op
Ontwikkelaar Ubisoft heeft bekendgemaakt de meest recente dlc 'Shadow Heritage' voor Assassin's Creed Odyssey toch aan te gaan passen. Deze aanpassingen komen naar aanleiding van negatieve feedback door spelers nadat bekend werd dat de protagonist een heteroseksuele relatie aangaat, terwijl spelers in de hoofdgame vrij zijn om te beslissen met wie zij een relatie beginnen.

Nadat meerdere spelers zich negatief hebben geuit over een gedwongen relatie in Shadow Heritage, heeft Ubisoft besloten hiernaar te luisteren en worden er aanpassingen gedaan om spelers tegemoet te komen. In een reactie verklaart een community manager van Ubisoft dat ze dit doen om de persoonlijkheid van de spelers te weerspiegelen die gekozen hebben voor een non-romantische verhaallijn in Assassin's Creed Odyssey.

"Om zeker te zijn dat ook het volgende hoofdstuk van deze dlc-uitbreiding, Bloodline, past bij de kern van het spel wordt de verhaallijn ook aangepast naar de wensen en seksuele voorkeuren van de spelers."

In een nieuwe update komt Ubisoft met aangepaste dialogen en scènes voor Shadow Heritage. Organisatie GLAAD, een organisatie die LGBTQ-voorkeuren steunt, laat in een tweet weten dat ze blij zijn dat Ubisoft heeft geluisterd naar de kritiek van de spelers.

Dlc-uitbreiding Legacy of the First Blade is nu beschikbaar voor Assassin's Creed Odyssey.

Assassin's Creed Odyssey

Dit artikel delen:

Lees meer

Resident Evil 2 is de perfecte remake DeepMind-AI versloeg twee professionele StarCraft 2-spelers
162

Reacties op: Ubisoft past na ophef toch Assassin's Creed-dlc aan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Goodmushin

    • 25 januari 2019 12:03
    Mensen hebben tijd te veel….

    Whats next een developer mag niet bepalen dat een char hetero is of gay?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 25 januari 2019 13:03
    @Goodmushin Als ik het allemaal goed heb gevolg dan heb ik begrepen dat het niet persee ging over of je in de DLC hetro of gay was maar om het feit dat je in het hoofdspel wel de keuze had en dan vervolgens in de DLC niet meer, waardoor je bijvoorbeeld als je in het hoofdverhaal een gay character hebt de DLC niet echt logisch zou aansluiten.

    Dus ja, als een developer voor die keuze gaat, dan zou het logisch zijn als ze dit ook doorvoeren in hun DLC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • controvi

    • 25 januari 2019 15:51
    @MelvinChowder en de reden was dat het hoofdpersonage (aka de man) een kind moest verwekken.
    Dat is wat ik er van begreep.

    Ik snap de issue niet.
    Ik ga ook niet zeuren als een boek constant 2 personen volgt en het 2e boek over 1 van die 2 peronages gaat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Moderator_GNL

    • 25 januari 2019 16:35
    @controvi

    Laatste waarschuwing.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Moderator_GNL

    • 25 januari 2019 14:45
    @Goodmushin

    Elke implicatie onder dit bericht dat LGBTQ'ers ondanks hun zwakke positie in de maatschappij 'niet moeten zeuren' kan rekenen op een laatste waarschuwing. Jij bent de eerste.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geeMc

    • 25 januari 2019 15:18
    @Moderator_GNL pardon? Wie denken jullie te zijn dat jullie de mening van anderen die jullie niet aan staan te onderdrukken? Je kunt waarschuwingen geven tot je een ons weegt wat mij betreft, maar als ik dit belachelijk vind mag ik dat prima zeggen. Fijn dat jullie zwaar pro-LGBTQ zijn, maar hou dat lekker voor jezelf. Feit is dat je een man en een vrouw nodig hebt voor voortplanting en al helemaal in die tijd! Dus inderdaad, LGBTQ'ers moeten niet zeuren in deze zaak, maar moeten zich focussen op dingen die echt belangrijk zijn!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Linus117

    • 25 januari 2019 15:21
    @geeMc Grappig dat je de ironie van je eigen comment niet inziet. Voor deze mensen is dit belangrijk. Wie ben jij om ze te vertellen dat ze dit niet mogen vinden? Fijn dat je zwaar anti-LGBTQ bent, maar hou dat lekker voor jezelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geeMc

    • 25 januari 2019 15:36
    @Linus117 ieder heeft recht op z'n mening, maar dat betekent niet direct dat er iets mee gedaan moet worden. Het is juist grappig dat jij de ironie van jouw comment niet in ziet, want je bevestigt precies wat ik zeg. Omdat ik de neus een andere kant op heb staan, vertel ik volgens jou dus direct wat mensen wel of niet mogen vinden? Typisch. Ik quote uit mijn vorige comment nog even 'Feit is dat je een man en een vrouw nodig hebt voor voortplanting en al helemaal in die tijd!'. Typisch dat je mij dan ook direct beticht van anti-LBGTQ zijn :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 januari 2019 16:32
    @geeMc "ieder heeft recht op z'n mening, " en
    "Fijn dat jullie zwaar pro-LGBTQ zijn, maar hou dat lekker voor jezelf."
    Dus jij mag alles zeggen, maar als anderen het niet met je eens zijn moeten ze dat voor zichzelf houden.

    Misschien moet jij je eens neerleggen bij het feit dat het allemaal niet meer zo zwart wit is, er zijn nou eenmaal mensen die zich geen man en/of vrouw voelen.
    En als jij je daar niet comfortable bij voelt dan is dat vooral jouw probleem en niet die van iemand anders.
    Daarbij adverteert Ubisoft met de uitgebreide keuzemogelijkheden in deze game en worden deze ineens beperkt in de DLC dus dat is best vreemd te noemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geeMc

    • 25 januari 2019 17:01
    @fonsrutte maar hoe je je voelt doet maar weinig aan feiten van de natuur. Je hebt nog steeds een man en een vrouw nodig om een kind te baren.

    Men mag zeggen wat ze willen, maar acties als waarschuwingen koppelen aan het (vaak correct) uiten van iemand's mening gaat tever, vooral op een gaming website.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Moderator_GNL

    • 25 januari 2019 15:31
    @geeMc

    Laatste waarschuwing.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geeMc

    • 25 januari 2019 15:36
    @Moderator_GNL hah, grapjas.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Yakuo

    • 25 januari 2019 15:47
    @Moderator_GNL 😂😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 26 januari 2019 04:48
    @Moderator_GNL
    Sure, als er iemand gebant moet worden ben jij het wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • battlefield_4

    • 25 januari 2019 20:07
    @Moderator_GNL
    Dus jij vind lgbtqrs zwak???? Mooi vooroordelen, ben nie zo op je pik getrapt als mensen een mening geven die jou niet aanstaat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Qinneth

    • 26 januari 2019 09:10
    @Goodmushin Als dit voor jou geen probleem is, dan is deze verandering in de DLC niet voor jou gemaakt. Dat geeft niet, soms worden dingen gedaan of beslissingen gemaakt zonder dat dat een effect heeft op jou en je leven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AGxKiiNG

    • 25 januari 2019 12:23
    DAMAGE DONE.

    Man man man… schade waarvan. Pleur allemaal toch lekker op, deze wereld is echt compleet verrot..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Moderator_GNL

    • 25 januari 2019 14:45
    @AGxKiiNG

    Laatste waarschuwing.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Phobia

    • 25 januari 2019 12:38
    Als je schade oploopt van een DLC, dan moet je je eigen laten opnemen in een kliniek

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Moderator_GNL

    • 25 januari 2019 14:45
    @Phobia

    Laatste waarschuwing.