Nieuws
Splinter Cell

Ubisoft wil 'nieuwe ervaringen' rondom Splinter Cell bieden

Een vr-game?

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft werkt op dit moment aan de comeback van de Splinter Cell-franchise, maar dit moet wel uitmonden in "nieuwe ervaringen".

Dat meldt CEO Yves Guillemot in een interview met Gamersky (via GamesRadar). Guillemot laat weten dat de uitgever de Splinter Cell-reeks niet is vergeten.

"Wat Splinter Cell betreft, komen er nieuwe soorten ervaringen aan, en vooral op verschillende apparaten", aldus Guillemot. "We werken aan de franchise zodat het ooit terug kan komen. Ik kan niet zeggen wanneer, want er is tijd voor nodig, maar we moeten elke keer weer de juiste ervaring vinden om op een grote manier mee terug te komen."

Het is niet bedoeld wat Guillemot precies bedoelt met nieuwe ervaringen en verschillende apparaten. Wellicht heeft de CEO het over mobiele games, maar het kan ook om een virtualrealitygame gaan. In juli gingen er al geruchten over een deal tussen Facebook en Ubisoft om zowel Assassin's Creed en Splinter Cell naar Oculus Rift te brengen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Deep Silver Dambuster neemt ontwikkeling Dead Island 2 over Skateboardgame Session krijgt in september Early Access-versie
12

Reacties op: Ubisoft wil 'nieuwe ervaringen' rondom Splinter Cell bieden

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • F5544

    • 14 augustus 2019 09:09
    We as Ubisoft present you a whole new experience: LOOTBOXES.
    It gives you the new experience to get screwed!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 14 augustus 2019 09:32
    Je bedoelt surprise mechanics? @F5544

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • F5544

    • 14 augustus 2019 10:02
    @fonsrutte haha hoe je het wilt noemen. Het gaat geld kosten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vogeltje

    • 14 augustus 2019 09:46
    Doe maar niet, Ubisoft. Mensen willen gewoon een (hardcore) stealth game en geen gekke fratsen eromheen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 14 augustus 2019 10:08
    Nee geen open wereld Splinter Cell please..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Rexus

    • 14 augustus 2019 13:25
    @MelvinChowder Dit is mij helaas best case, met torens om in te klimmen en kampen om te bevrijden.

    Mobiele games zou echt een grap zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 14 augustus 2019 13:34
    @Rexus Inderdaad, verwacht ook niet iets anders, nadat ze bijvoorbeeld Ghost Recon al deze treatment hebben gegeven.

    Ik hou mijn hart vast aangezien ze Sam al in een mobile game hebben weten te proppen met TC's Elite Squad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 14 augustus 2019 10:15
    Waarom snappen ze bij Ubisoft niet dat het grootste gedeelte van de Splinter Cell fans gewoon een goede stealth game willen hebben zoals Chaos Theory.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 14 augustus 2019 10:38
    Het oude Ubisoft had een open wereld gekopieerd van Far Cry

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 14 augustus 2019 13:51
    ik houd mijn hart vast. We willen juist meer van hetzelfde. Sukkels

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Heccer_NL

    • 14 augustus 2019 20:10
    Een game waar wel echt meer van het zelfde willen. Goed verhaal keihard stealth. Ubisoft we komen met wat nieuws. Nee dat moest bij farcry !!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 14 augustus 2019 20:15
    Deze maand komt Espire 1 VR Operative naar de VR-headsets. Dat is basically Splinter Cell in VR. Best benieuwd naar, maar SC mag van mij gewoon 'plat' blijven denk ik, alternatieven komen er blijkbaar vanzelf.