'Ubisoft werkt aan nieuwe Prince of Persia geïnspireerd op Ori'

'Ubisoft werkt aan nieuwe Prince of Persia geïnspireerd op Ori'

Ubisoft zou al een tijdlang een grote presentatie in de planning hebben met diverse game-onthullingen, waaronder een nieuwe Prince of Persia geïnspireerd door de Ori-games.

Dat claimt journalist Tom Henderson te hebben vernomen, zo schrijft hij in een uitgebreid artikel op Xfire. Hij beschrijft zo'n twintig games die getoond moeten worden tijdens de presentatie, waaronder spellen als Beyond Good and Evil 2, Skull and Bones, Mario + Rabbids Sparks of Hope, Avatar: Frontiers of Pandora en The Division Heartland.

Henderson claimt echter ook dat Ubisoft naast de remake van Prince of Persia: Sands of Time werkt aan een nieuwe game in de reeks, dat met een 2.5D-aanzicht geïnspireerd zou zijn door de Ori-games. Verder zou er een vervolg op Immortals Fenyx Rising in de maak zijn, alsmede The Crew 3 en een remake van Splinter Cell.

Assassin's Creed-fans hoeven zich geen zorgen te maken: Ubisoft zou ook van plan zijn om het eerder aangekondigde Assassin's Creed Infinity voor het eerst te tonen. De game zou als een soort 'hub' voor toekomstige Assassin's Creed-avonturen functioneren, van waaruit Ubisoft regelmatig nieuwe content aanbiedt. Ook wordt Assassin's Creed Rift genoemd. Eerder dit jaar ging er al een gerucht over een AC-game rondom Basim uit Valhalla met een focus op stealth. Dat zou deze game betreffen.

Vooralsnog is veel van bovenstaande informatie nog niet officieel bevestigd. Ubisoft zou eigenlijk van plan zijn geweest deze showcase nog ruim voor E3 uit te zenden, maar recente gebeurtenissen in de wereld zouden er voor hebben gezorgd dat het bedrijf het heeft uitgesteld.

Assassin's Creed Mirage

Assassin's Creed Mirage kopen?

Kopen voor Playstation 5

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Deze gebruiker is verwijderd

0

@Snoop213 Ik heb persoonlijk vooral het idee dat ze de namen van de IP's gebruiken om de populariteit van die IP's te gebruiken voor een hele andere game. Beyond Good and Evil en nu Prince of Persia zijn daar goeie voorbeelden van. Ze lijken buiten de naam van de game niet veel meer met het origineel te maken te hebben.

0
test

@Ziminar Dat gevoel had ik met Valhalla heel erg. Het was alsof ze per se een viking game wouden maken en dat dan maar op de "fundering" van Oddesey. Had bij die game echt niet het gevoel dat er veel moeite in gestoken was.

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0

Ze doen er ook niets eens meer geheimzinnig over dat ze aan het kopieren zijn.

0
test

@Ziminar Argumenteerbaar is Ghost Of Tsushima ook een kopie van Assassin's tot zelfs het volgen van een doel aan toe waarbij een timer afloopt zolang die uit zicht is-ook al weet je precies waar die persoon is. Maar goed Suckerpunch voegt er een sterk verhaal aan toe en laat overbodige elementen weg dus het is een kopie die het origineel in alles overstijgt. En als men geen gameplay meer kan kopieren dan worden er niet veel nieuwe games meer gemaakt.

0

@bigds9fan En dat is precies wat ik Ubisoft niet tot in staat zie. Een concept pakken en daar een eigen draai aan geven. Want jij en Coola hebben natuurlijk gelijk in de zin dat vrijwel iedere game wel in bepaalde mate een kopie is van een andere game die ook weer een kopie is van een andere enz. Maar waar Suckerpunch gameplay weet toe te voegen die daadwerkelijk origineel is heb ik Ubisoft dat in geen jaren zien doen. Ze pakken een andere game, plakken daar een IP wat ze nog hebben liggen en bouwen het na. En weer een game af. En als het lekker en leuk speelt hoeft dat niet eens uit te maken, maar het gaat mij om de insteek als ontwikkelaar. Willen we als game ontwikkelaar mooie originele games maken of maken we games voor de aandeelhouders? Ubisoft is daar natuurlijk niet uniek in, het levert natuurlijk een ongemakkelijke spanning op als je kapitalisme gaat loslaten in een creatieve industrie zoals deze of bijvoorbeeld de filmindustrie. Elk jaar een game uitbrengen in dezelfde franchise vlak voor de feestdagen ongeacht de staat waarin de game verkeert.

0

Aanbevolen voor jou