Nieuws
Prince of Persia

'Ubisoft werkt aan nieuwe Prince of Persia geïnspireerd op Ori'

Bedrijf zou een grote presentatie vol met game-onthullingen in de planning hebben

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft zou al een tijdlang een grote presentatie in de planning hebben met diverse game-onthullingen, waaronder een nieuwe Prince of Persia geïnspireerd door de Ori-games.

Dat claimt journalist Tom Henderson te hebben vernomen, zo schrijft hij in een uitgebreid artikel op Xfire. Hij beschrijft zo'n twintig games die getoond moeten worden tijdens de presentatie, waaronder spellen als Beyond Good and Evil 2, Skull and Bones, Mario + Rabbids Sparks of Hope, Avatar: Frontiers of Pandora en The Division Heartland.

Henderson claimt echter ook dat Ubisoft naast de remake van Prince of Persia: Sands of Time werkt aan een nieuwe game in de reeks, dat met een 2.5D-aanzicht geïnspireerd zou zijn door de Ori-games. Verder zou er een vervolg op Immortals Fenyx Rising in de maak zijn, alsmede The Crew 3 en een remake van Splinter Cell.

Assassin's Creed-fans hoeven zich geen zorgen te maken: Ubisoft zou ook van plan zijn om het eerder aangekondigde Assassin's Creed Infinity voor het eerst te tonen. De game zou als een soort 'hub' voor toekomstige Assassin's Creed-avonturen functioneren, van waaruit Ubisoft regelmatig nieuwe content aanbiedt. Ook wordt Assassin's Creed Rift genoemd. Eerder dit jaar ging er al een gerucht over een AC-game rondom Basim uit Valhalla met een focus op stealth. Dat zou deze game betreffen.

Vooralsnog is veel van bovenstaande informatie nog niet officieel bevestigd. Ubisoft zou eigenlijk van plan zijn geweest deze showcase nog ruim voor E3 uit te zenden, maar recente gebeurtenissen in de wereld zouden er voor hebben gezorgd dat het bedrijf het heeft uitgesteld.

Dit artikel delen:

Lees meer

The King of Fighters 15-personage Omega Rugal komt op 14 april uit George R.R. Martin heeft zijn initialen niet in Elden Ring verstopt
13

Reacties op: 'Ubisoft werkt aan nieuwe Prince of Persia geïnspireerd op Ori'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Snoop213

    • 22 maart 2022 09:30
    Ik zei gisteren dat ik Ubisoft moe ben. Maar een Prince of persia in de ori variant. Dat zal erg vet zijn. En mooi ook dat Fenyx een vervolg krijgt. Nu alleen nog Rayman en Ubisoft is voor mij springlevend. Ik hoop ook dat ze opnieuw begonnen zijn met Beyond good and evil 2 en er gewoon een Action adventure van hebben gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 22 maart 2022 14:48
    @Snoop213 Ik heb persoonlijk vooral het idee dat ze de namen van de IP's gebruiken om de populariteit van die IP's te gebruiken voor een hele andere game.
    Beyond Good and Evil en nu Prince of Persia zijn daar goeie voorbeelden van.
    Ze lijken buiten de naam van de game niet veel meer met het origineel te maken te hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 22 maart 2022 16:27
    @Ziminar Dat gevoel had ik met Valhalla heel erg.

    Het was alsof ze per se een viking game wouden maken en dat dan maar op de "fundering" van Oddesey.

    Had bij die game echt niet het gevoel dat er veel moeite in gestoken was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 23 maart 2022 08:33
    @bigds9fan Ik zweer iedere keer weer dat ik geen AC zal aanschaffen, AC Origins en Oddysey toch gespeeld en best mee vermaakt. Maar Valhalla hoorde ik zoveel negatieve, maar ook positieve, verhalen over dat ik die heb kunnen laten liggen.
    Echt zonde want de allereerste game vond ik fantastisch, zij het wat repetitief. En het idee van de game laten plaatsvinden in een historische gebeurtenis ook geniaal. Daarom vond ik Unity zo leuk.
    Maar uiteindelijk was ik altijd blij als de game uit was, teveel van hetzelfde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 23 maart 2022 16:19
    @Ziminar Prince of persia wel dat was vroeger een 2D platformer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 23 maart 2022 16:25
    @Snoop213 Klopt, die heb ik vroeger heel veel gespeeld. Ik kan me nog de natuurlijke bewegingen van de characters herinneren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 22 maart 2022 10:14
    Ze doen er ook niets eens meer geheimzinnig over dat ze aan het kopieren zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 22 maart 2022 16:24
    @Ziminar Argumenteerbaar is Ghost Of Tsushima ook een kopie van Assassin's tot zelfs het volgen van een doel aan toe waarbij een timer afloopt zolang die uit zicht is-ook al weet je precies waar die persoon is.

    Maar goed Suckerpunch voegt er een sterk verhaal aan toe en laat overbodige elementen weg dus het is een kopie die het origineel in alles overstijgt.

    En als men geen gameplay meer kan kopieren dan worden er niet veel nieuwe games meer gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 23 maart 2022 08:26
    @bigds9fan En dat is precies wat ik Ubisoft niet tot in staat zie. Een concept pakken en daar een eigen draai aan geven. Want jij en Coola hebben natuurlijk gelijk in de zin dat vrijwel iedere game wel in bepaalde mate een kopie is van een andere game die ook weer een kopie is van een andere enz.
    Maar waar Suckerpunch gameplay weet toe te voegen die daadwerkelijk origineel is heb ik Ubisoft dat in geen jaren zien doen. Ze pakken een andere game, plakken daar een IP wat ze nog hebben liggen en bouwen het na.
    En weer een game af.
    En als het lekker en leuk speelt hoeft dat niet eens uit te maken, maar het gaat mij om de insteek als ontwikkelaar.
    Willen we als game ontwikkelaar mooie originele games maken of maken we games voor de aandeelhouders?
    Ubisoft is daar natuurlijk niet uniek in, het levert natuurlijk een ongemakkelijke spanning op als je kapitalisme gaat loslaten in een creatieve industrie zoals deze of bijvoorbeeld de filmindustrie.
    Elk jaar een game uitbrengen in dezelfde franchise vlak voor de feestdagen ongeacht de staat waarin de game verkeert.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 22 maart 2022 10:51
    Bijna alles wat er volgens de geruchten getoond gaat worden maakt mij blij. Hopelijk gaat deze 2.5D prince of persia de glorie dagen van prince of persia the shadow and the flame doen herleven. ( inspiratie van een andere game is niet het zelfde als kopieren if so dan is 95% van alle games ooit gemaakt copy paste werk)

    Maar het meest interessante is imho nog wel AC rift ( Basim is een geweldig en intersant personage vooral ook omdat ) en infinity ( zolang het een hub gaat zijn zoals ze Bij Unity teasde en geen pvp zooi gaat worden ben ik all in)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 22 maart 2022 12:34
    @coola ik moet zeggen mochten ze Beyond good and evil 2 echt omgetoverd hebben tot iets moois. Prince of persia 2.5D Fenyx,, Mario and Rabbids Sparks of hope. En Ubisoft is ineens weer springlevend voor mij. Al mis ik persoonlijk nog Rayman die serie verdiend ook een mooie comeback.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RikkieDee

    • 22 maart 2022 15:53
    Jammer, ik had gehoopt op een aankomende AAA titel; in de lijn van the Sands of time trilogy of iets anders verrassends. Maar misschien komt dat nog, mogelijk proberen ze PoP nieuw leven in te blazen door dit en die remake. Ben voor de rest het meeste wel moe wat uit de stal van Ubisoft komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 22 maart 2022 16:22
    Tja de naam Assassin's Creed Rift is goed gekozen want het zorgt zeker voor een "rift" tussen mensen die de serie nu helemaal niks vinden en mensen die het helemaal het einde vinden.

    Ironie hebben ze wel.