Nieuws

Ubisoft werkt aan cloudcomputingtechnologie voor games

Scalar moet uiteindelijk traditionele game-engines vervangen

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft heeft een nieuwe cloudcomputingtechnologie genaamd Scalar onthuld, dat gebruikt gaat worden voor hun toekomstige games.

Scalar moet huidige game-engines van het bedrijf uiteindelijk vervangen, omdat die te complex zouden zijn. In plaats daarvan zou met de cloudcomputingtechnologie gemakkelijk alles uitgerekend kunnen worden - Scalar zou elementen als physics, animatie en geluid voor zijn rekening kunnen nemen.

Ubisoft claimt dat dit het mogelijk maakt om gigantische spelwereld te creëren. Spelwerelden zouden dankzij Scalar zelfs een onbeperkt aantal spelers kunnen bevatten.

Scalar wordt ontwikkeld door Ubisoft Stockholm. Die studio zou ook aan een nieuwe IP werken die gebruik gaat maken van de cloudcomputingtechnologie, al is daar nog niets over bekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Wii- en DSi-winkels zijn al dagen offline Nieuwe seizoen Fortnite schakelt mogelijkheid om te bouwen uit
44

Reacties op: Ubisoft werkt aan cloudcomputingtechnologie voor games

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • RoyVG

    • 21 maart 2022 08:44
    Wat typisch Ubisoft, uitvinder van de moderne open world game, om een technologie te gaan ontwikkelen om nog grotere open worlds te kunnen maken. De Far Cry en Assassin's Creed games van 2024 of 2025 gaan dus enorm worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 21 maart 2022 09:17
    @RoyVG Dat is geen positieve ontwikkeling de huidige games bevatten al te grote open werelden. Zeker die van Ubisoft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 21 maart 2022 09:20
    @Snoop213
    Ik ken iemand die dit de beste uitvinding sinds gesneden brood gaat vinden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 21 maart 2022 10:54
    @The_Stifmeister Ik ook en zijn naam is Coola de voorzitter van de Ubisoft fanclub

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 21 maart 2022 11:20
    @Snoop213 schijnbaar zijn jullie de vreemde eend in de bijt. AC was nog nooit zo goed verkocht, dus er zijn miljoenen liefhebbers voor te vinden. Ubisoft ziet dat dit goed verkoopt, dus investeren ze er verder in. Lijkt me logisch en terecht.
    Maarja , het mag wel duidelijk zijn dat jullie alleen hier reageren om Coola te trollen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 21 maart 2022 12:30
    @Aerofox81 Tja Valhalla was de best verkopende game in de franchise. Misschien wel omdat het zoveel afweek van de klassieke delen.

    Vind ik de game slecht? Ja.

    Was de game op dat moment onspeelbaar? Helaas wel.

    Maar dat het een verkoop success was is niet te ontkennen dus ja Ubisof gaat gewoon zo door.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 21 maart 2022 13:18
    @Aerofox81 oh nee hoor verkoopcijfers zeggen mij niet zoveel over de kwaliteit. Want de meeste kwaliteit games verkopen niet altijd goed

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 21 maart 2022 13:43
    Jou niet, maar miljoenen mensen blijkbaar wel, dat is wat ik bedoel te zeggen. Je neemt dus de mening van miljoenen mensen niet serieus. Dus die mensen geven €60 of meer uit aan game die ze waardeloos vinden. Vreemde gedachtegang.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 21 maart 2022 14:28
    @Aerofox81 Omdat het goed verkoopt zegt mij niks over de kwaliteit. Veel Indies zijn kwalitatief veel beter dan wel Ac game dan ook . En het gaat mij niet om of mensen het leuk vinden ieder zijn smaak. Maar meer over het toontje van Coola die zegt dat AC de kers op de taart is van de open wereld games. Terwijl er zoveel open wereld games kwalitatief beter zijn dan deze game. En natuurlijk is het zijn mening. Maar die kun je ook op een normale manier brengen dan dat overdreven gekwijl van hem over Ubisoft. Maar een grote meerderheid stoort hier zich aan. Dus misschien kan Meta zijn gedrag eens aanpassen. Gezien hij geen autisme heeft. Hoeven we daar ook geen rekening mee te houden. Dus kan hij zich aanpassen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 21 maart 2022 14:57
    @Snoop213 Daar sluit ik me bij aan.

    Ja vanuit zijn standpunt snap ik dat hij voorbeeld vindt dat de ISU het belangrijkste van de Assassin's Creed serie zijn.

    Het -logische- idee dat dit toch echt de strijd Assassins vs Templars moet zijn daar staat ie niet voor open.

    Zelfs de midden weg dat beiden in een game kunnen zitten (zoals vroeger) dat kan er bij hem niet in.

    Ja ik heb ubisof vroeger ook verdedigd maar ik heb dat wel zo eerlijk en objectief mogelijk gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 maart 2022 15:16
    @bigds9fan

    Praat geen bullshit aub. Van mij mag die tussen weg er gewoon zijn. En misschien kan die tussen weg iets beter. Maar de huidige isu verhaallijn doet imho totaal geen afbreuk aan het Assassin vs templar onderdeel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 21 maart 2022 19:02
    @coola Dit is dan de 1ste keer dat ik jet zo hoor.

    En WELK Assassin vs Templar onderdeel. In Oddesey kwam ie pas in de DLC een Assassin tegen en in Valhalla speelde 2 Assassins ihmo een bijrol.

    Daarnaast was je niet bezig met het helpen van anderen, je hielp alleen jezelf aan andermans spullen.

    Na Oddesey was het beter geweest de game weer te laten draaien om een Assassin en pas een paar games later weer zoiets te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 maart 2022 18:37
    @Aerofox81

    Laat ze lekker lullen als zei zich daar goed bij voelen om te trollen en uit te lokken moeten ze dat lekker doen. Trieste mensen hebben ook hun uitlaatklep nodig.

    Live and let live.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 maart 2022 09:42
    Ben benieuwd hoe dit gast uitpakken.

    Groter is niet altijd beter maar als de games die gaan komen in verhouding net zo levendig en sfeervol en bomvol zit met interessante dingen als odyssey en vahalla dan gaan we een geweldige tijd tegemoet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 21 maart 2022 10:57
    @coola Nog meer open wereld games van Ubisoft zou helemaal geen geweldige tijd berekenen. Games van Ubisoft blinken al niet meer uit in originaliteit en de open wereld games van hun zijn eentonig en vaak hetzelfde alleen dan in een andere setting. Ik speel nog Mario and Rabbids Sparks of hope. En voor de rest laat ik de games liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 maart 2022 11:00
    @Snoop213

    Dat mag jij vinden. Ik vind dat ubisofts open wereld games ( op die van alle FC en WD1 na ) allemaal bij de top behoren met de AC werelden als kers op de taart

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 21 maart 2022 11:18
    @coola Daarom zeg ik jij bent ook voorzitter van de Ubisoft fanclub.

    Legion gemiddeld 70 dat is wel laag voor een game die bij de top hoort. Vind je ook niet?
    Maar wat ik al eerder aangaf qua Ubisoft games kunnen mensen jou niet echt serieus nemen gezien jij de voorzitter bent van de fanclub. En onder de paars Ubisoft dekbed slaapt. Is jouw mening qua Ubisoft niet zo relevant. Want als je met droge ogen vind dat Watch dogs 2 en Legion tot de top van het genre horen. Dan is het weer duidelijk dat er betreft Ubisoft alleen maar fanboy praat uitkomt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 maart 2022 11:28
    @Snoop213

    En altijd maar mensen de grond in boren. Maar ja van jou verwacht ik niks anders

    Als ik mij met een game vermaak. Waarom is het dan onterecht om het een 8 te geven bijvoorbeeld

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 21 maart 2022 11:46
    @coola ik boor jou nergens de grond in. Jij mag je vermaken met een game alleen ik mag ook jou mening wat betreft Ubisoft niet serieus nemen. Want het is algemeen bekend dat kritisch zijn richting Sony en Ubisoft jou vreemd is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 21 maart 2022 13:44
    @Snoop213

    Mijn mening heeft net zoveel waarde als die van ieder ander.