Ubisoft werkt aan cloudcomputingtechnologie voor games
Ubisoft heeft een nieuwe cloudcomputingtechnologie genaamd Scalar onthuld, dat gebruikt gaat worden voor hun toekomstige games.
Scalar moet huidige game-engines van het bedrijf uiteindelijk vervangen, omdat die te complex zouden zijn. In plaats daarvan zou met de cloudcomputingtechnologie gemakkelijk alles uitgerekend kunnen worden - Scalar zou elementen als physics, animatie en geluid voor zijn rekening kunnen nemen.
Ubisoft claimt dat dit het mogelijk maakt om gigantische spelwereld te creëren. Spelwerelden zouden dankzij Scalar zelfs een onbeperkt aantal spelers kunnen bevatten.
Scalar wordt ontwikkeld door Ubisoft Stockholm. Die studio zou ook aan een nieuwe IP werken die gebruik gaat maken van de cloudcomputingtechnologie, al is daar nog niets over bekend.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
RoyVG 21 maart 2022 - 07:44
Wat typisch Ubisoft, uitvinder van de moderne open world game, om een technologie te gaan ontwikkelen om nog grotere open worlds te kunnen maken. De Far Cry en Assassin's Creed games van 2024 of 2025 gaan dus enorm worden.
Snoop213 (gebruiker is geblokkeerd) 21 maart 2022 - 08:17
Deze gebruiker is verwijderd
The_Stifmeister 21 maart 2022 - 08:20
@Snoop213 Ik ken iemand die dit de beste uitvinding sinds gesneden brood gaat vinden
COOLA (gebruiker is geblokkeerd) 21 maart 2022 - 08:42
Deze gebruiker is verwijderd
Snoop213 (gebruiker is geblokkeerd) 21 maart 2022 - 09:57
Deze gebruiker is verwijderd
COOLA (gebruiker is geblokkeerd) 21 maart 2022 - 10:00
Deze gebruiker is verwijderd
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord