Nieuws
Splinter Cell

Ubisoft-werknemer grapt over nieuwe Splinter Cell-game

'Ik kan niet wachten op E3'

Geschreven door Michel Musters op
Een werknemer van Ubisoft claimt op Twitter aan een nieuwe Splinter Cell-game te werken, maar de uitgever laat weten dat het om een grap gaat.

Julian Gerighty, de creative director van Tom Clancy's The Division 2, plaatste op Twitter een foto van hemzelf samen met Ubisoft-regisseurs Dan hay en Roman Campos-Oriola. In het bericht meldt hij dat hij met hen werkt aan een nieuwe Splinter Cell en dat hij "niet kan wachten op E3".

Ubisoft nam contact op met US Gamer om te melden dat het om een grap van Gerighty ging. "Julian maakte overduidelijk een grap, daar houdt hij immrs van. Het lijkt er op dat onze creative directors het op dit moment naar hun zin hebben. We hebben op dit moment geen aankondigingen om te maken."

Hoewel fans al geruime tijd hopen dat Ubisoft aan een nieuwe Splinter Cell-game werkt en dat goed mogelijk is, lijkt het er op dat het Twitter-bericht echt een grap was. Het is sowieso heel onwaarschijnlijk dat drie creative directors van Ubisoft allemaal aan dezelfde game werken. Dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is dat de Franse uitgever een nieuwe Splinter Cell op E3 volgende maand aankondigt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Harry Potter: Wizards Unite zoekt naar potentiële tovenaars World of Warcraft Classic verschijnt in augustus
14

Reacties op: Ubisoft-werknemer grapt over nieuwe Splinter Cell-game

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Jumpman

    • 15 mei 2019 09:50
    Overduidelijk een grap, ja hoor Ubi. En de rest van de wereld zijn schapen. Iets met rook en vuur.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 15 mei 2019 09:55
    ik zie ook niet hoe dat een grap zou kunnen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xtclunatic

    • 15 mei 2019 11:32
    En mocht dit een grap zijn, dan is het alsnog niet grappig imo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 15 mei 2019 11:46
    We zullen het wel merken met de E3.. Kan me best voorstellen dat het gewoon een brainstormsessie is geweest tijdens een luchtige bijeenkomst van de 3 creative directors..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • do365nic

    • 15 mei 2019 11:59
    als je dit al humor kunt noemen….
    dan had ik stand up comedian moeten worden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Heccer_NL

    • 15 mei 2019 23:33
    Goud jou opmerking!😂@do365nic

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • archangel1110

    • 15 mei 2019 12:00
    Zat vorig jaar helemaal hyped te wachten op een aankondiging voor SC, aangezien er ook wat zaken gelekt waren. Maar toen helemaal niets. Niet eens een teaser.

    Ga hun E3 show wel kijken, maar nergens op hopen dit keer … :-(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • djensen

    • 15 mei 2019 12:11
    In een van zijn andere tweets:
    'Ok - plz don’t retweet. I may be in trouble.'

    En daarna:
    'ok- how do you delete a tweet?
    Asking for a friend.'

    Lijkt me meer een onbedoelde leak. Wat het ook is, ik heb weer zin in een nieuwe Splinter Cell! :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 15 mei 2019 12:29
    Tja men kan nu wel klagen dit is geen humor. Maar wat is humor? Humor ala the Office is crap, humor ala bottom is geweldig. Althans dat vind ik maar anderen vinden the Office weer helemaal geweldig. Een ander voorbeeld is ik vind extreem donkere humor geweldig ( bij mij is bijvoorbeeld de 2de wereld oorlog niet eens veilig) maar dat vind ook niet iedereen leuk.

    Dus nogmaals wie gaat er hier bepalen wat humor is ?

    Neemt niet weg dat ik baal er vooralsnog geen nieuwe splinter cell komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 15 mei 2019 12:34
    @coola Het gaat er niet om of het grappig is of niet, maar eerder of het oorspronkelijk daadwerkelijk als grap bedoeld was. Ik kan me goed voorstellen dat deze 'grappenmaker' misschien zijn mond voorbij gepraat heeft wat Splinter Cell betreft en Ubisoft dit nu afdoet als grap. Als we straks op de E3 Splinter Cell terugzien weten we in ieder geval genoeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 15 mei 2019 12:55
    @fonsrutte

    Mja mijn reactie was meer gericht op reacties van onder andere xtclunatic en do365nic

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 15 mei 2019 18:54
    @coola

    Nou je hebt helemaal gelijk dat er veel soorten grappen en humor zijn.
    Alleen kan ik in die tweet geen enkele vorm van welke humor vorm dan ook bespeuren,
    Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het geen grap kan zijn geweest maar ik heb mijn twijfels. Niet omdat ik elke grap vorm ken maar om een andere reden.

    En ik twijfel omdat iemand anders probeert te melden dat het een grap is. Niet de man zelf maar Ubisoft.

    Dat is zoiets als dat ik iets tegen een collega zeg, en dat een andere collega dan zegt dat ik een grap maak. Iemand die niet voor mij zou moeten spreken dus.

    Wat ik bedoel is dat het gek is dat iemand anders probeert om te zeggen dat het overduidelijk een grap moest zijn. Dat wil zeggen dat Ubisoft spreekt namens iemand anders.
    Als die man nu zelf als rectificatie een tweet maakte dat hij wat aan het dollen was kon ik het nog geloven.
    Maar omdat Ubisoft ons op een ander spoor probeert te zetten heb ik het gevoel dat Ubisoft probeerde een leak nog te verdoezelen.
    We zullen zien en misschien heb ik het ook wel echt mis hoor.
    Maar ik vind Ubisoft heel verdacht snel proberen om de aandacht af te leiden en doen alsof het een ‘grap’ was. Veel te snel en beel te opvallend in mijn gevoel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 15 mei 2019 15:28
    Inderdaad, waar rook is, is vuur. Nieuwe SC confirmed! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fifa

    • 16 mei 2019 12:03
    Immrs? Dit moet toch Immers zijn!