Nieuws
Ubisoft

Ubisoft: 'We hebben alles in huis waarmee we onafhankelijk kunnen blijven'

Er gingen geruchten over een mogelijke overname

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft-CEO Yves Guillemot heeft laten weten binnen het bedrijf "alles te hebben om onafhankelijk te blijven".

Die opmerking maakt hij naar aandeelhouders naar aanleiding van geruchten over een mogelijke overname van de Franse uitgever. "Er wordt veel gepraat over consolidatie in de industrie en vooral over Ubisoft. Onze positie is duidelijk. Zoals we in februari al zeiden, hebben we alles om onafhankelijk te blijven. We hebben het talent, de industriële en financiële schaal en een groot portfolio aan krachtige IP's om veel waarde te creëren de komende jaren."

Guillemot meldt wel dat elk aanbod wordt bekeken, omdat ook de bestuursleden dat op prijs stellen. "Maar de huidige speculatie maakt vooral duidelijk dat onze assets en onze potentie om dingen te creëren waardevol zijn." Daarbij wilde Guillemot het laten op het gebied van dit gesreksonderwerp.

Dit artikel delen:

Lees meer

Starfield en Redfall uitgesteld naar eerste helft van 2023 De beste pc-deals van de week
18

Reacties op: Ubisoft: 'We hebben alles in huis waarmee we onafhankelijk kunnen blijven'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    warcryptic

    • 12 mei 2022 11:56
    Ubisoft doelt hier in ieder geval niet op Beyond good & evil 2 :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 12 mei 2022 12:20
    @warcryptic Waar dan precies wel op is de vraag :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 12 mei 2022 12:40
    @warcryptic Of wel het kan wel want het kan ook een talent zijn een IP om zeep te helpen want dat is duidelijk hier gebeurd door verkeerde keuzes:P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 12 mei 2022 12:23
    Ik wist niet dat heel veel dingen verkeerd doen als talent beschouwd kon worden. Even mijn reactie aangepast het was namelijk een half boek wat ik geschreven had. Maar deze man leeft in zijn eigen wereld als hij dit werkelijk denkt. En als het inderdaad is zoals hij hier zegt waarom hebben we er dan al jaren niets van gemerkt op een enkele game na. Want studio's met talent zouden niet 3 games in zo'n ontwikkelingshel zijn beland. En zouden niet knip en plak werk doen bij hun grootste games Far Cry en AC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    mightybundy

    • 12 mei 2022 12:48
    '….maar doen er niks mee'

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tonne

    • 12 mei 2022 13:19
    Ze bedoelen de steun van onze Coola natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floks

    • 12 mei 2022 16:16
    @Tonne Ik moest lachen :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 12 mei 2022 14:27
    Ubi's probleem is dat ze alleen maar denken aan de massa.. het worden hapklare brokken. Terwijl een goede game pas een goede game is zodra de gamer er mee aan de haal gaat. Heb je die te pakken dan zal de massa vanzelf volgen. The other way around werkt gewoon niet..
    Dit gebeurt trouwens bij meerdere developers.. en dit gebeurt ook niet alleen in de game industrie..

    Kijk naar wat er in de top 40 (bestaat dat nog?) staat qua muziek.. bagger van de bovenste plank. Allicht verkoopt het aan de massa, maar het blijft kut muziek waar de fijnproever van moet kotsen.. Maar goed; fifa schapenvolk is nu eenmaal in de meerderheid.. dus zal dit niet gauw veranderen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 12 mei 2022 15:03
    @kleinekoosjer hoe komen mensen hier toch bij? Ubisoft heeft zat IP's die ontzettend goed verkopen. Assassins Creed, Far Cry, Ghost Recon, The Division, Watch Dogs, For Honor zijn allemaal succesvolle titels waarmee genoeg mensen "aan de haal gaan". Je opmerking over fifa schapenvolk en hoe kut top40 muziek wel niet is toont alleen maar aan hoe kinderlijk jijzelf in het leven staat en dat je niet kunt relativeren aan anderen. Jezelf dan ook nog een fijnproever durven te noemen is toch wel echt het toppunt van misplaatste arrogantie.

    Zijn er games met meer kwaliteit? Absoluut. Maakt dat de gemiddelde Ubisoft game slecht? Nee, natuurlijk niet. Over smaak valt niet te twisten. Overigens ook bijzonder hoe je Ubisoft beticht van "aan de massa te denken". Vrijwel elke (triple-A) gamefabrikant wil een zo groot mogelijk publiek bereiken. Het zijn bedrijven in een kapitalistische samenleving.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 12 mei 2022 16:06
    @geeMc Ben redelijk fan van Ubi games hoor. Alle ACs uitgespeeld (misschien wel een van mijn meest favoriete series, niet tegen Coola zeggen) en redelijk verwaand Division speler geweest. Ik vind alleen dat ze steeds meer van het pad af geraken en hun gezicht verliezen in zielloze producties.. Natuurlijk begrijp ik ook dat de zee waar in ze vissen groot is, en ze zoveel mogelijk games aan zoveel mogelijk mensen willen slijten.
    En thank god dat ik nog kinderlijk in het leven sta. Er zijn maar weinig leeftijdsgenoten die zoveel plezier uit het leven halen als ik.. (oef dat klinkt pas arrogant.. en het is zoooo waar.. ) . Maar goed, maak je vooral niet te druk om mij, internet meneer die het graag gelijk op de man speelt. Ik heb nergens gezegd dat ik een van die fijnproevers ben: Ik luister naar Punk Rock, Alternative en Stoner.. daar hoef je niet per se een fijnproever voor te zijn hoor ;-) Is gewoon relaxed en 100x beter dan top40 meuk, maar he.. das een kwestie van smaak.

    Nog even on-topic: ik hoop dat xbox ubi overneemt. Lijkt mij heerlijk om hun library in de gamepass erbij te hebben. Allicht kan zo'n overname ze ook weer een beetje in de juiste richting sturen. Who knows..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 13 mei 2022 01:26
    @kleinekoosjer ja want de bedrijven die Xbox nu heeft gekocht wordt in goede banen geleidt haha eerder het tegenovergestelde. Nee joh laat ubisoft lekker blijven op eigen benen. Af en toe een ac en een far cry uitbrengen is toch allemaal best

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Breadpit

    • 12 mei 2022 16:05
    @kleinekoosjer Dus games voor de massa zijn bij voorbaat al kut, wat een redenering…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 12 mei 2022 16:25
    @Breadpit Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat je uitgangspunt moet zijn om een goede game te maken, daarna zal de massa vanzelf volgen. Als je uitgangspositie is een game voor iedereen te maken, maak je eigenlijk een game voor niemand.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 12 mei 2022 16:56
    @kleinekoosjer Games voor niemand hoeven niet slecht te zijn, ik zie Minecraft als zo'n game. Heel veel iemanden die zich tot de dag van vandaag afvragen "Ja maar wat moet je doen dan", de niemanden intussen bouwen een schip wat door de lucht vliegt op de rug van een draak met een slurf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 12 mei 2022 17:06
    @gimbal2 Ik vind minecraft geen slecht spel. Sterker nog; eerder redelijk briljant. Ondanks de op het oog matige graphics (daar zou je over kunnen vallen) is dit spel in de kern fantastisch goed. Daarom is het uiteindelijk (mede door wat youtube en twitch guesten) opgepakt door de mainstream en ontploft qua sales. Super knap want dit lelijke eendje is zowaar uitgebloeid tot een ware zwaan. Waar wij in de 80's verwaand verzamelaar van lego waren is dat inmiddels wel redelijk voor een groot gedeelte ingeruild voor de digitale blokjes van minecraft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 12 mei 2022 22:34
    @kleinekoosjer

    Ik wil niet te diep op je reageren.

    Maar mag ik vragen welke muziek jij goed vind. En of welke acts/bands in dat genre.
    Want na jou geraas over wat mensen zogenaamd zouden moeten vinden ben ik wel benieuwd naar jou smaak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Wiebelsnor

    • 12 mei 2022 17:07
    Jammer…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 12 mei 2022 21:51
    Onafhankelijk om steeds meer rotzooi te maken, uitkopen en een nieuwe koers varen