Ubisoft is, eigenlijk in slechts een paar jaar tijd, uitgegroeid tot één van de grootste ontwikkelaars en uitgevers ter wereld. Met onder andere bekende franchises als Splinter Cell, Ghost Recon en Prince of Persia heeft het Franse bedrijf zich duidelijk geschaard tussen de grootste gamebedrijven ter wereld.
31 Maart jongsleden liep officieel het financiële jaar ten einde, en Ubisoft maakte naar aanleiding hiervan vandaag zijn jaarcijfers bekend. Het bedrijf wist te melden dat de verkopen in het fiscale jaar 2005-2006 gestegen waren ten opzichte van het voorgaande jaar. Helaas was de winst gedaald.
Nu horen we de lezer denken: 'Hoe kan dat?' Volgens Ubisoft ligt dit vooral aan twee verschillende factoren. Om de verkopen te laten stijgen, heeft het Franse bedrijf veel geïnvesteerd in reclame en advertenties. Het gaat hierbij vooral om reclames voor current-gen games, omdat de verkoop hiervan dreigde te dalen. Ook heeft Ubisoft veel geïnvesteerd in de ontwikkeling voor de next-gen games.
Uiteindelijk kwam de winst van Ubisoft neer op € 11,9 miljoen euro. Dit is meer dan een halvering van vorig jaar, toen het nog bijna €25 miljoen euro was. Het bedrijf blijft echter optimistisch en is van plan veel te blijven investeren in zowel reclames als de next-gen consoles en games.
Reacties op: Ubisoft verkoopt meer, maar maakt minder winst
YouriD
Helmet Kamikaze
Pong1976
Helmet Kamikaze
Als je nou een willekeurige goede game wilt kopen, neem ik aan dat je hetzelfde denkt en als je van 1 developer een goed beeld hebt, koop je daar toch sneller een game van?
Pong1976
*sarcasme mode AAN"
te plaatsen.
Kortom: een publisher kan miljoenen uitgeven aan brand-marketing,
ik denk niet dat ze er 1 game meer door verkopen: een goede game verkoopt nou eenmaal beter dan een slechte game, ongeacht de publisher.
Badjak
anonymous
YouriD
Pong1976
"Jezelf veel laten zien, even wat minder geld verdienen daardoor, maar vervolgens omdat mensen je later beter kennen, ze meer van je gaan kopen."
oftewel: jezelf ALS BEDRIJF veel laten zien. Ik heb het niet over reclames voor games die niet werken, integendeel, die doen het wel. Reclame voor je bedrijf (zoals Ubi of E.A.), dus puur geld investeren in NAAMSBEKENDHEID werkt i.m.o. niet.
Aligator NL
30.06.06 - Over G Fighters (Xbox 360)
30.06.06 - Untold Legends 2 (PSP)
14.07.06 - Pirates Of The Caribbean: The Legend of Jack Sparrow (PS2)
21.07.06 - Field Commander (PSP)
28.07.06 - And 1: Streetball (Xbox/PS2)
29.09.06 - Splinter Cell: Double Agent (Xbox 360/Xbox/PS2/GC)
29.09.06 - America's Army: Rise of a Soldier (PS2)
13.10.06 - Brother In Arms: Hell's Highway (Xbox 360)
27.10.06 - Brothers in Arms (PSP)
24.11.06 - Haze (Xbox 360)
22.12.06 - Star Wars Shadow Strike (NDS/PSP)
2006 - Brother In Arms: Hell's Highway (PS3)
2006 - Enchanted Arms (Xbox 360)
2006 - Red Steel (Wii)
2007 - Assassin's Creed (PS3)
Haze exclusief voor Xbox 360? Assassin's Creed voorlopig toch PS3 exclusieve? Brothers in Arms eerder voor de Xbox 360? De tijd zal het ons vertellen.
bron:www.*****.nl
Erwintjuh
inoj
gamer24.7
Zie het als een supermarkt. Je kan wel de beste zijn zonder reclame zal niemand dat weten