Ubisoft is, eigenlijk in slechts een paar jaar tijd, uitgegroeid tot één van de grootste ontwikkelaars en uitgevers ter wereld. Met onder andere bekende franchises als Splinter Cell, Ghost Recon en Prince of Persia heeft het Franse bedrijf zich duidelijk geschaard tussen de grootste gamebedrijven ter wereld.

31 Maart jongsleden liep officieel het financiële jaar ten einde, en Ubisoft maakte naar aanleiding hiervan vandaag zijn jaarcijfers bekend. Het bedrijf wist te melden dat de verkopen in het fiscale jaar 2005-2006 gestegen waren ten opzichte van het voorgaande jaar. Helaas was de winst gedaald.

Nu horen we de lezer denken: 'Hoe kan dat?' Volgens Ubisoft ligt dit vooral aan twee verschillende factoren. Om de verkopen te laten stijgen, heeft het Franse bedrijf veel geïnvesteerd in reclame en advertenties. Het gaat hierbij vooral om reclames voor current-gen  games, omdat de verkoop hiervan dreigde te dalen. Ook heeft Ubisoft veel geïnvesteerd in de ontwikkeling voor de next-gen games.

Uiteindelijk kwam de winst van Ubisoft neer op € 11,9 miljoen euro. Dit is meer dan een halvering van vorig jaar, toen het nog bijna €25 miljoen euro was. Het bedrijf blijft echter optimistisch en is van plan veel te blijven investeren in zowel reclames als de next-gen consoles en games.