UbiSoft verandert kleurrijk logo in iets stoers | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Sinds 1994 hanteert men bij Ubisoft reeds het kleurrijke regenboogje als logo, maar men vond het, na bijna 10 jaar trouwe dienst, tijd worden voor iets nieuws. Iets wat beter aansluit bij het imago van het bedrijf. Ubisoft is immers van kleinschalige Rayman ontwikkelaar geëvolueerd tot een van de grootse speluitgevers met een bijzonder sterke line-up voor de komende tijd. En dus koos met voor een wat strakker, moderner logo.

Op het eerste gezicht is het logo niet echt bijzonder, maar bij nader inzien sta je toch even te kijken van hetgeen zo'n simpel plaatje in zich heeft. Zo reflecteert het logo de relatie met de wat meer volwa ene gamers die Ubisoft heeft opgebouwd. Het logo benadrukt het creatieve aspect van het bedrijf. Wat vooral tot uitdrukking komt in het logo is de persoonlijkheid van het bedrijf. Zoals je ziet: er is over nagedacht. Bekijk onderstaand logo en oordeel zelf:

Ubisoft heeft trouwens ook het woord Entertainment uit de naam van het bedrijf laten vallen. Vanaf nu dus gewoon Ubisoft, want de meeste mensen kennen het bedrijf nu wel en hebben de toevoeging Entertainment niet nodig om erachter te komen dat Ubisoft spelletjes maakt. Een uitgebreid interview over het logo is hier te lezen.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou