Nieuws

Nieuwe Assassin's Creed Valhalla-uitbreiding gelekt

De officiële onthulling vindt maandag om 18:00 uur plaats

Geschreven door Michel Musters op
De nieuwe uitbreiding van Assassin's Creed Valhalla is gelekt. De uitbreiding heet Dawn of Ragnarok.

Informatie en eerste screenshots van de nieuwe uitbreiding lekten uit in Chinese digitale winkels. Op Reddit verscheen een vertaling van de informatie. Het verhaal speelt zich af in de negen dimensies uit de Noorse mythologie, waarbij Odin's zoon Badr is ontvoerd door een vurige gigant genaamd Surut.

Eivor moet in deze "meest ambitieuze uitbreiding uit de geschiedenis van de reeks" het lot van Odin en de oorlog in het Noorden beslissen. De uitbreiding moet op 10 maart 2022 uitkomen. Hieronder zijn wat gelekte screenshots te zien.

Eerder hintte al Ubisoft naar een officiële onthulling van de uitbreiding. Die vindt maandag om 18:00 uur Nederlandse tijd plaats. "Er is meer te zien dan Midgard in Assassin's Creed Valhalla", aldus Ubisoft in een Tweet.

Assassin's Creed Valhalla
Assassin's Creed Valhalla
Assassin's Creed Valhalla
Assassin's Creed Valhalla

Dit artikel delen:

Lees meer

Dakar Desert Rally aangekondigd Futuristische racegame Redout 2 aangekondigd
45

Reacties op: Nieuwe Assassin's Creed Valhalla-uitbreiding gelekt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 11 december 2021 11:41
    Erg mooi dat het Isu heavy gaat zijn is toch wel (imho) het belangrijkste onderdeel van de franchise, het is niet voor niets al sinds het eerste deel de rode draad van het verhaal

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 11 december 2021 15:41
    @coola er wordt geen woord gerept over isu man.. Zelfs niet wanneer ik het in her Chinees lees.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 11 december 2021 15:50
    @san5324

    Thja aangezien Odin een Isu is net zoals poseidon in odyssey. Is dit dus gewoon een isu verhaallijn..

    Odin, also called the All-Father by worshippers was an Asgardian Isu who became a widely revered god in both Norse and Germanic mythology.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 11 december 2021 19:13
    @coola

    Je kunt nooit met zekerheid zeggen dat ze op isu gaan focussen, dat is gewoon een aanname.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 11 december 2021 19:20
    @san5324

    In zekere zin is het een aanname. Maar toch denk ik niet dat ik er ver naast zit. Als het zich echt afspeelt in de negen dimensies uit de Noorse mythologie, dan denk ik toch echt wel dat de isu een onderdeel gaan zijn. Als ik dit nu allemaal zo lees gaat het Fate of Atlantis v 2.0 worden ( en daar word ik blij van )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 11 december 2021 13:03
    Game + dlcs 100% uitgespeeld dus als het Maart is is Valhalla al weer even geleden voor mij en heb ik er wel weer zin in. Geruchten gaan dat dit een enorme DLC van 40 uur gaat zijn dus ook benieuwd naar het prijskaartje dan!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 11 december 2021 16:06
    @Real13

    Ik hoop dat ze lekker groot uitpakken. Groter is niet altijd beter maar bij Assassin's Creed is dat zeker wel het geval , in ieder geval voor mij ( da's ook een van de redenen waarom ik Odyssey net iets beter vind die is groter dan Valhalla)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 11 december 2021 23:25
    God Of War gaat ook al bezig met Ragnarok. Niet echt origineel van Ubisoft.

    Puur uit morbide nieuwsgierigheid vraag ik me af welke richting de franchise gaat in de volgende game.

    Alles kan dus wie zal het zeggen?

    Ze gaan nu al andere dimensies in. Het wordt hoe langer hoe gekker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 december 2021 00:10
    @bigds9fan

    "Ze gaan nu al andere dimensies in. Het wordt hoe langer hoe gekker."

    Dit is exact hetzelfde als in odyssey dat Kassandra naar de onderwereld en atlantis gaat. En voor franchise als AC juist heel erg geloofwaardig. Want het is bovenal een sciencefiction game met als subgenre historical.

    Dat het om ragnarok gaat is ook meer dan logisch, the great catastrophe die er voor gezorgd heeft dat de Isu bijna waren uitgestorven en de mens de dominante species werd gaat ook door het leven zoals je al kan raden…. juist ja Ragnarok. ( ze Rippen totaal niks af van God of war)

    Hoe meer ik hier over na denk hoe beter het word en hoe meer zin ik krijg.

    Sowieso al plus 1 dat ik meer tijd met Eivor kan gaan spenderen.

    Ik ben echt benieuwd of dat AC ooit nog naar feodaal japan gaat, met dat isu sausje in japan setting kunnen ze echt iets geniaals neerzetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 12 december 2021 01:33
    @coola Dat jij het zo vindt prima. Maar het historische aspect is nu niet eens een subgenre meer. Ik heb van de laatste 3 games niet echt iets geleerd.

    En ja er zat wat sci-fi in maar dat was zo minimaal. Je was 90% van de tijd in de historische setting bezig en misschien 10% met andere zaken. Dat is nu wel anders.

    En Japan hoeven ze van mij niet meer te proberen maar goed ik speelde de games ook vanwege de historische setting en in dat opzicht was Ghost Of Tsushima perfect

    Fans hebben er jarenlang om gesmeekt en het zou de verfrissing zijn die de serie nodig heeft.

    Want ik vond buiten de RPG elementen om Origins niet echt een "revolutie" ten opzichte van Unity. De kern was nog steeds hetzelfde.

    Valhalla noem ik wel compleet anders en of dat goed of slecht is. Tja dat moet men zelf beoordelen.

    Maar als ik op de laatste games afga denk ik niet dat Ubisof Europa uitgaat. Dat zou te veel werk betekenen.

    Na een uur of 2 had ik de landschappen in Valhalla wel gezien. In Ghost Of Tsushima bleef ik me verbazen. En ik was in Ghost meer tijd in de foto mode als in Valhalla met die goden quest.

    Maar dat WOU ik ook.

    Wat Suckerpunch neerzette dat gaat Ubisof never nooit niet evenaren. Een game met een gefocust narrative (Valhalla heeft er DRIE), welke precies lang genoeg is en geen ladingen cosmetische zooi heeft.

    En let wel Ubisoft maakt al jaren dergelijke games. Voor Suckerpunch was dit de 1ste historische setting game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 12 december 2021 10:20
    @bigds9fan

    Ubischoft was helemaal weggeblazen door ghost of tsushima. Helemaal wanneer je de ps5 versie speel op de beste oled. Het is echt bizar wat voor graphics de game neerzet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 12 december 2021 11:02
    @san5324 Valhalla was niet echt bijzonder en ik had niet het next gen gevoel.

    Ghost Of Tsushima ziet er geweldig uit op de PS4 en hoewel de PS5 versie er niet heel veel beter uitziet blies die me ook regelmatig omver.

    Valhalla deed me vooral denken aan Oddesey maar dan met wat sneeuw en een paar andere gebouwen.

    En dan de rest van de polish. De game draaide goed (in tegenstelling tot Valhalla- kon die game niet eens uitspen), de game had tempo, complete Japanse audio en de kleine details zoals een wegwaaiende titel.

    Ook mooi was hoe de wind aangaf waar je moest zijn.

    Ghost was iets waar ik al jaren op wachtte zonder te weten dat ik erop wacht.

    Ubisof hoeft de eerstkomende 5 tot 10 jaar echt geen Japanse setting te proberen want vergelijkingen met dit meesterwerk zijn onvermijdelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 12 december 2021 15:35
    @bigds9fan helemaal mee eens

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 december 2021 11:47
    @bigds9fan

    "Maar als ik op de laatste games afga denk ik niet dat Ubisof Europa uitgaat. Dat zou te veel werk betekenen."

    De meest sterke gerucht wijzen nog steeds naar Assassin's Creed in India als Volgende setting. En hoewel Japan nog steeds mijn voorkeur heeft want ubisoft kennende kunnen ze daar iets geniaals en uniek mee doen vind ik India ook niet erg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 12 december 2021 14:06
    @coola We zullen het zien.

    Ik heb heel sterk het gevoel dat ze met Valhalla de makkelijke weg hebben gekozen want er zit nog steeds een kill limit in de game wat bij een Viking compleet niet past.

    Dat gezegd als een India setting o of welke setting dan ook niet terugkeert naar de basis hoeft het voor mij niet meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 13 december 2021 11:02
    @bigds9fan Jij hebt zeker de serie Vikings gezien en denkt gelijk historicus te zijn ofzo? Ja, vikingen konden geweldadig zijn maar het is niet alleen maar zuipen, plunderen en doden maar ook handelen over heel europa. Viking is eigenlijk de benaming voor de groep noormannen die gingen varen terwijl de rest aan land bleef@bigds9fan Jij hebt zeker de serie Vikings gezien en denkt gelijk historicus te zijn ofzo? Ja, vikingen konden geweldadig zijn maar het is niet alleen maar zuipen, plunderen en doden maar ook handelen over heel europa. Viking is eigenlijk de benaming voor de groep noormannen die gingen varen terwijl de rest aan land bleef: nl.wikipedia.org/wiki/Vikingen

    Die twee horens op de zijkant van een helm is kenmerkend voor een viking toch? Totaal onhandig in het echt en dus ook nooit zo gebruikt in het verleden.

    Die twee horens op de zijkant van een helm is kenmerkend voor een viking toch? Totaal onhandig in het echt en dus ook nooit zo gebruikt in het verleden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 13 december 2021 13:09
    @Ryme Heb van de serie Vikings een paar afleveringen gezien maar ben geen expert op het gebied van vikingen.

    Daarnaast weet ik dat Ragnar die in de serie de hoofdrol heeft nooit heeft bestaan.

    En ik beweer niet dat alle vikingen gewelddadig waren maar een kill limiet in een game over vikingen is belachelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 13 december 2021 13:14
    @bigds9fan Bij AC Black Flag kon je ook geen NPCs killen. Is een spel over piraten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 12 december 2021 19:16
    @coola Ubisoft kennende zullen ze gewoon weer dezelfde game uitbrengen in een ander jasje. Dat is niet uniek en zeker niet geniaal. Op iets geniaals en unieks hebben we ze de laatste tien jaar niet op kunnen betrappen.
    Laat me niet lachen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 12 december 2021 19:22
    @Ziminar

    Dan heb jij toch echt andere games dan mij gespeeld.