Nieuws

Ubisoft stopt met ontwikkelen games PS3 en X360

Behalve Just Dance

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft ontwikkeld geen games meer voor de vorige generatie consoles. Dat meldt de uitgever in een gesprek met investeerders.

Ubisoft richt zich vanaf nu alleen nog op de ontwikkeling van games voor Xbox One, PlayStation 4, Wii U en pc, naast handhelds en smart devises. De enige uitzondering op de regel is Just Dance: die reeks blijft nog wel op vorige generatie consoles verschijnen.

Vorig jaar verscheen Assassin's Creed: Unity al exclusief voor de nieuwe generatie consoles, maar Ubisoft bracht wel een aparte Assassin's Creed-game genaamd Rogue uit voor Xbox 360 en PS3. Het gisteren aangekondigde Assassin's Creed: Syndicate komt echter alleen naar Xbox One, PS4 en pc.

Bron: Eurogamer

Dit artikel delen:

Lees meer

Tour de France 2015-games krijgen eerste trailer Heruitgave Devil May Cry 4 kost 25 euro en verschijnt in juni
15

Reacties op: Ubisoft stopt met ontwikkelen games PS3 en X360

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Jabloon

    • 13 mei 2015 14:15
    Er is nog helemaal niks gezegt over of Ubisoft nog door gaat ontwikkelen of games uit gaat brengen voor de Wii U (naast Just Dance)

    Ik had nog hoop toen ik t las, maar toen ik de bron bekeek, was me hoop weg…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 13 mei 2015 16:03
    Syndicate ziet er andere uit alsof het voor de last gen gemaakt is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 13 mei 2015 19:10
    Pre Alpha. Syndicate gaat zeker wel mooier worden dan dat

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 13 mei 2015 22:46
    Dat is wel heel erge bullshit hoor. Of het beter kan zal ik me niet over uitlaten, maar never nooit dat de ps3 en de xbox360 dat hadden aangekund.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pxb133759

    • 14 mei 2015 09:52
    Dikke bullshit Baukereg..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pxb133759

    • 14 mei 2015 09:52
    Zeg ik toch ook niet tegen jouw moeder haha :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Massiv

    • 13 mei 2015 17:16
    Sneu voor de gene die nog op de vorige generaties spelen, maar ik denk dat het de kwaliteit van de games voor de huidige generatie ten goede komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • VVG-Gamer

    • 13 mei 2015 18:30
    Klant op 1 toch ???

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tomaat23

    • 13 mei 2015 18:49
    Als je nog op oude hardware gamet, zul je moeten accepteren dat je straks ook alleen nog maar oude games kan spelen (FIFA daargelaten, die zal wel weer tot de PS5/XBoxTwo uitgegeven worden.

    Als je een PC hebt met alle hardware van 10 jaar oud, verwacht ook geen PC-gamer dat AAA-titels er nog (fatsoenlijk) op draaien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • VVG-Gamer

    • 13 mei 2015 19:10
    Maar het is nog veel te vroeg omdat nu te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 13 mei 2015 22:44
    veel te vroeg? the current gen is inmiddels al een hele tijd te koop, rond de anderhalf jaar als ik me niet vergis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • VVG-Gamer

    • 13 mei 2015 22:48
    Ja maar een XBOX ONE of PS4 zal ook alles moeten kunnen van de XBOX 360 en PS3, en dat duurt nog even.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tomaat23

    • 14 mei 2015 08:20
    Wat bedoel je?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • VVG-Gamer

    • 14 mei 2015 15:16
    Dat ze bij de XBOX ONE en PS4 nog een beetje achterlopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • VVG-Gamer

    • 13 mei 2015 19:16
    Heerlijk toch ? en dan ondertussen van een mooie omgeving genieten.