Nieuws

Ubisoft stelt Skull and Bones wederom uit

Drie onaangekondigde games geannuleerd

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft heeft diens piratengame Skull and Bones wederom uitgesteld.

Dat maakte het bedrijf bekend na het bekendmaken van diens fiscale kwartaalcijfers. De game, die in 2017 al werd onthuld, is sindsdien al meerdere malen uitgesteld. Vorig jaar werd het spel naar 9 maart van dit jaar uitgesteld. Dat blijkt nu ook niet meer haalbaar; in plaats daarvan moet het spel ergens in het volgende fiscale jaar, dat loopt van april 2023 tot en met maart 2024, uitkomen.

De extra tijd zou volgens het bedrijf sowieso al hebben geholpen om meer kwaliteit aan de game toe te voegen. "We verwachten dat spelers positief verrast zullen zijn door deze evolutie." Vorig jaar werden er al speeltests gehouden rondom de game, maar de eerste reacties waren wisselvallig.

Ubisoft heeft daarnaast laten weten de ontwikkeling van drie nog onaangekondigde games te hebben geannuleerd. Het bedrijf claimt "grote uitdagingen" te ervaren terwijl de game-industrie "verschuift naar gigantische merken en langlopende titels die spelers wereldwijd bereiken". Afgelopen jaar annuleerde het bedrijf al vier onaangekondigde spellen die in ontwikkeling waren.

Het helpt daarbij niet dat recentelijk uitgekomen spellen van de uitgever niet naar verwachtingen hebben gepresteerd. Ubisoft laat weten dat Mario + Rabbids: Sparks of Hope en Just Dance 2023 niet zo goed hebben verkocht als gehoopt. Het bedrijf geeft aan te hopen dat het spel op de lange termijn alsnog goed zal verkopen.

In het komende fiscale jaar heeft het bedrijf meerdere games op de planning staan. Daaronder vallen sowieso Assassin's Creed Mirage, Avatar: Frontiers of Pandora en "andere, nog onaangekondigde games, waaronder een grote, alsmede veelbelovende free-to-play-titels binnen onze grootste merken".

Het bedrijf heeft eerder al aangekondigd aan pc- en consolegame The Division Heartland te werken, alsmede de mobiele games The Division Resurgence en Assassin's Creed: Codename Jade. Ook werkt het aan Assassin's Creed Infinity, vanuit waar nieuwe Assassin's Creed-ervaringen zullen uitkomen, waaronder het in Japan gesitueerde Assassin's Creed: Codename Red. Ook wordt er gewerkt aan een remake van Splinter Cell en een nieuwe versie van Prince of Persia: The Sands of Time. De status van het al jaren geleden aangekondigde Beyond Good and Evil 2 is onbekend.

Dit artikel delen:

Lees meer

Simon Pegg heeft rol in Hogwarts Legacy Nieuwe game in MechWarrior-reeks in ontwikkeling
34

Reacties op: Ubisoft stelt Skull and Bones wederom uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    archangel1110

    • 12 januari 2023 08:53
    Gaat dit de nieuwe Beyond Good and Evil 2 worden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 12 januari 2023 08:54
    @archangel1110 ik heb eigenlijk liever dat ze zich daar op gaan storten in plaats van deze game haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 12 januari 2023 10:04
    @Riyakuya In het begin was ik echt hyped voor S&B omdat dit vlak na Black Flag was.
    Maar met de footage die ze recent hebben uitgegeven is m'n hype ernstig gedaald.

    Zo jammer. Want als ze het concept van Black Flag hadden aangehouden had het een dijk van een game kunnen worden!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 12 januari 2023 10:06
    @archangel1110 ik denk dat ze dan beter een nieuwe AC hadden kunnen uitbrengen in het piraten thema met het skull and bones concept als multiplayer mode.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 12 januari 2023 09:02
    Vorige jaar heb ik meegedaan aan de Beta van Skull and Bones en gezien
    de zeer slechte staat van het spel is het alleen maar beter dat die weer uitgesteld wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 12 januari 2023 09:03
    Gelieve niet uit te lokken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 12 januari 2023 09:26
    Ik ben geen groot Ubisoftfan, maar het is toch heel normaal dat een game uitgesteld wordt als ie niet goed genoeg is? Zou kwalijker zijn dat ze gewoon een game droppen en je drie jaar lang patches moet downloaden om t te kunnen spelen.

    Hopelijk komt t nog goed met het spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 12 januari 2023 09:29
    @Luigi1985 Ja alleen ze blijven aankloten met deze game. Dus het schiet niet op

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 12 januari 2023 10:24
    @Luigi1985

    Dat klopt maar deze game is al tig keer uitgesteld en volgens mij gewoon ook overnieuw begonnen.

    Dit is prima als de game goed wordt maar dit gaat voelen als een Duke Nukem forevertje.. dat de game uiteindelijk met veel ellende uitkomt met weinig leuks en achterhaalde gfx,

    Ik hoop dat dat niet is want op zich lijkt me deze game wel leuk als het goed is uitgewerkt.
    Dus ik hoop dat ik het fout heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleR40

    • 12 januari 2023 09:28
    Gelukkig heeft gamer.nl al ingegrepen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 12 januari 2023 09:29
    Het is doodzonde dat Ubisoft zoveel problemen heeft. Vroeger keek ik altijd na de grote 3 het meeste uit naar hun persconferentie op de E3. Maar ik hoop dat ze het snel weer op de rit krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 12 januari 2023 09:31
    Ik denk dat het alleen maar goed is wat Ubisoft nu doet, even terug naar de kern en focus aanbrengen in de projecten die ze hebben lopen. Als ik het zo lees hebben ze veel projecten lopen tegelijk en worden daartussen wellicht resources gedeeld, door een aantal projecten te annuleren, die prima later alsnog opgepakt kunnen worden, krijgen de belangrijkste projecten meer resources denk ik. Wordt het alleen maar beter van.

    Skull & Bones heb ik persoonlijk niet heel veel vertrouwen in, ze mogen het niet annuleren vanwege de subsidie die het project krijgt, maar na het zien van de gameplay video werd al duidelijk dat Ubisoft ook eigenlijk niet zo goed meer wist wat ze ermee aan moesten. Het varen, zeegevechten en het customizen van je schip levert te weinig interessante gameplay op en is tegenwoordig al een standaardonderdeel van de gemiddelde AC game en wat er buiten het schip werd getoond was te beperkt.
    Het varen in Black Flag was leuk, maar in de games erna vond ik er niets meer aan.
    Ik denk dat Ubisoft deze game ook het liefst al heel lang geannuleerd had.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 12 januari 2023 09:43
    @fonsrutte Maar is het niet mogelijk om die subsidie terug te betalen? Al weet ik niet hoe hoog dat bedrag is natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 12 januari 2023 09:48
    @Snoop213 Ik heb geen idee hoe dat allemaal precies werkt, maar die game is natuurlijk niet volledig ontwikkeld met subsidie, Ubisoft heeft zelf ook flink wat moeten investeren. Zeker als de game al zoveel is uitgesteld.

    De game is nu voor 90 procent af ga ik vanuit, ze kunnen hem dus maar beter uitbrengen in de hoop er nog wat aan te verdienen of het verlies te compenseren en niet teveel op leeglopen.
    Annuleren betekent een heel groot verlies, dat zullen ze willen vermijden.
    Ik vermoed dat het de cjifers van Ubisoft voor het afgelopen jaar niet heel best zullen zijn, grote kans dat ze overgenomen gaan worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 12 januari 2023 09:43
    @fonsrutte Het varen in Black Flag en Rogue was heel leuk.

    Daarna was het echt een toevoeging omdat het in Black Flag zat moest Origins het ook hebben.

    Onzin.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 12 januari 2023 10:05
    @bigds9fan Ik heb me vermaakt met Origins en Odyssey, maar het probleem met die games is toch dat Ubisoft er teveel in wil stoppen en maar halfbakken implementeert of in ieder geval niet ver genoeg om het echt leuk te laten zijn.

    Zelfde als met de grootte van de games, het moet allemaal groter en groter en volgestouwd worden met dingen die je kunt doen. Sommige dingen slagen en sommige dingen niet. Als Ubisoft zou leren om een game uit te brengen met focus op bepaalde gameplay en minder randzaken hebben ze goud in handen met AC. De insteek is wat mij betreft nu verkeerd.

    Odyssey was heel leuk, maar mag veel kleiner, Verhaal is boeiend, wat mij betreft de kracht van AC, maar je wordt kunstmatig gedwongen je bezig te houden met randzaken en sidequests die niet leuk zijn. Nu waren de sidequests in Odyssey al een stuk leuker, maar rond lvl 45 was ik er wel klaar mee.
    Ik heb Origins pas na Odyssey gespeeld, grote fout, want dan valt nog meer op dat Odyssey echt een evolutie is van Origins. Dat is prima, maar de tekortkomingen van Origins worden dan nog duidelijker. Ook bij die game moest ik rond lvl 30 echt even doorbijten om de game niet naast me neer te leggen, werd echt saai.
    Verhaal duurde voor mijn gevoel ook kunstmatig lang.

    Ik speel nu voor de derde keer Ghost of Tsushima en daar zie je dat de game gemaakt is door een ontwikkelaar die veel beter doorheeft wat een gamer leuk vindt, de kern moet goed zijn en dat is de combat. Die is zo lekker dat je elk groepje tegenstanders de pan in wil hakken op een zo bruut mogelijke manier.
    In AC rijd ik zo'n groepje voorbij, want de combat is niet leuk, dan doe je als ontwikkelaar iets verkeerd denk ik. Ubisoft heeft dat in AC nooit echt leuk kunnen maken.

    Daarom hoop ik ook dat die kortere AC-game, ben de naam alweer vergeten, mij weer het plezier gaat geven wat ik met de eerste games had.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ebiker

    • 12 januari 2023 10:46
    @fonsrutte Ik hoop dat ooit nog eens een game als Odessey op de PS VR2 uit komt, lijkt me geweldig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 12 januari 2023 11:12
    @fonsrutte Had met Ghost hetzelfde.

    Wat je ook doet, je bent bezig het het hoofddoel en dat is de Mongolen aanpakken. Zelfs de sidequests van Sensei Ishekawa of Lady Masako waren daarop gericht en die waren onderverdeeld in leuke korte chapters.

    De combat in Vahalla was ook nog eens onlogisch want een stamina metre die met een paar klappen leeg is?

    Maar goed Valhalla miste focus. Als ik bezig ben met Engeland veroveren dan wil ik niet een paar uur op vision quest of hoe dat ook noemen.

    Ghost kostte mij zo'n 80 uur om 100% compleet te krijgen. Bij Saaihalla iets van 180 uur en was nog niet bij het einde (kon op dat moment niet eens verder vanwege een bug ).

    Ze zijn inderdaad doorgeslagen met de lengte van hun games. Zelfs bij Horizon Zero Dawn die wel een heel goed narrative had vond ik de game aan de lange kant.

    Hoop dat die nieuwe game beter is maar ja het is een spin-off van Valhalla en het is met Basim dus heb er een hard hoofd in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 12 januari 2023 11:39
    @bigds9fan Ik heb dezelfde mening wat betreft Horizon, goed verhaal, maar verder niet zo boeiend qua gameplay.

    Na de verhalen van Valhalla en veel reviews gelezen te hebben al snel besloten dat ik die game niet ga spelen.
    Tegenwoordig komen die games van Ubisoft ook op game pass dus dan probeer ik ze even. Far Cry 5 geprobeerd, was op zich leuk, maar niet leuk genoeg.
    Watch Dogs Legion klikte bij mij niet.
    Het zal niet meer snel gebeuren dat ik een Ubisoft game zal aanschaffen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • revanius

    • 12 januari 2023 17:21
    @bigds9fan valhalla is wel okay hoor maar er zijn quests die je gewoon moet skippen, zoals bijv die vision meuk