Dat maakte het bedrijf bekend na het bekendmaken van diens fiscale kwartaalcijfers. De game, die in 2017 al werd onthuld, is sindsdien al meerdere malen uitgesteld. Vorig jaar werd het spel naar 9 maart van dit jaar uitgesteld. Dat blijkt nu ook niet meer haalbaar; in plaats daarvan moet het spel ergens in het volgende fiscale jaar, dat loopt van april 2023 tot en met maart 2024, uitkomen.
De extra tijd zou volgens het bedrijf sowieso al hebben geholpen om meer kwaliteit aan de game toe te voegen. "We verwachten dat spelers positief verrast zullen zijn door deze evolutie." Vorig jaar werden er al speeltests gehouden rondom de game, maar de eerste reacties waren wisselvallig.
Ubisoft heeft daarnaast laten weten de ontwikkeling van drie nog onaangekondigde games te hebben geannuleerd. Het bedrijf claimt "grote uitdagingen" te ervaren terwijl de game-industrie "verschuift naar gigantische merken en langlopende titels die spelers wereldwijd bereiken". Afgelopen jaar annuleerde het bedrijf al vier onaangekondigde spellen die in ontwikkeling waren.
Het helpt daarbij niet dat recentelijk uitgekomen spellen van de uitgever niet naar verwachtingen hebben gepresteerd. Ubisoft laat weten dat Mario + Rabbids: Sparks of Hope en Just Dance 2023 niet zo goed hebben verkocht als gehoopt. Het bedrijf geeft aan te hopen dat het spel op de lange termijn alsnog goed zal verkopen.
In het komende fiscale jaar heeft het bedrijf meerdere games op de planning staan. Daaronder vallen sowieso Assassin's Creed Mirage, Avatar: Frontiers of Pandora en "andere, nog onaangekondigde games, waaronder een grote, alsmede veelbelovende free-to-play-titels binnen onze grootste merken".
Het bedrijf heeft eerder al aangekondigd aan pc- en consolegame The Division Heartland te werken, alsmede de mobiele games The Division Resurgence en Assassin's Creed: Codename Jade. Ook werkt het aan Assassin's Creed Infinity, vanuit waar nieuwe Assassin's Creed-ervaringen zullen uitkomen, waaronder het in Japan gesitueerde Assassin's Creed: Codename Red. Ook wordt er gewerkt aan een remake van Splinter Cell en een nieuwe versie van Prince of Persia: The Sands of Time. De status van het al jaren geleden aangekondigde Beyond Good and Evil 2 is onbekend.
Reacties op: Ubisoft stelt Skull and Bones wederom uit
archangel1110
Riyakuya
archangel1110
Maar met de footage die ze recent hebben uitgegeven is m'n hype ernstig gedaald.
Zo jammer. Want als ze het concept van Black Flag hadden aangehouden had het een dijk van een game kunnen worden!
Riyakuya
StormFox
de zeer slechte staat van het spel is het alleen maar beter dat die weer uitgesteld wordt.
Snoop213
Luigi1985
Hopelijk komt t nog goed met het spel.
Snoop213
watashi wa maurice desu.
Dat klopt maar deze game is al tig keer uitgesteld en volgens mij gewoon ook overnieuw begonnen.
Dit is prima als de game goed wordt maar dit gaat voelen als een Duke Nukem forevertje.. dat de game uiteindelijk met veel ellende uitkomt met weinig leuks en achterhaalde gfx,
Ik hoop dat dat niet is want op zich lijkt me deze game wel leuk als het goed is uitgewerkt.
Dus ik hoop dat ik het fout heb.
TripleR40
Snoop213
fonsrutte
Skull & Bones heb ik persoonlijk niet heel veel vertrouwen in, ze mogen het niet annuleren vanwege de subsidie die het project krijgt, maar na het zien van de gameplay video werd al duidelijk dat Ubisoft ook eigenlijk niet zo goed meer wist wat ze ermee aan moesten. Het varen, zeegevechten en het customizen van je schip levert te weinig interessante gameplay op en is tegenwoordig al een standaardonderdeel van de gemiddelde AC game en wat er buiten het schip werd getoond was te beperkt.
Het varen in Black Flag was leuk, maar in de games erna vond ik er niets meer aan.
Ik denk dat Ubisoft deze game ook het liefst al heel lang geannuleerd had.
Snoop213
fonsrutte
De game is nu voor 90 procent af ga ik vanuit, ze kunnen hem dus maar beter uitbrengen in de hoop er nog wat aan te verdienen of het verlies te compenseren en niet teveel op leeglopen.
Annuleren betekent een heel groot verlies, dat zullen ze willen vermijden.
Ik vermoed dat het de cjifers van Ubisoft voor het afgelopen jaar niet heel best zullen zijn, grote kans dat ze overgenomen gaan worden.
bigds9fan
Daarna was het echt een toevoeging omdat het in Black Flag zat moest Origins het ook hebben.
Onzin.
fonsrutte
Zelfde als met de grootte van de games, het moet allemaal groter en groter en volgestouwd worden met dingen die je kunt doen. Sommige dingen slagen en sommige dingen niet. Als Ubisoft zou leren om een game uit te brengen met focus op bepaalde gameplay en minder randzaken hebben ze goud in handen met AC. De insteek is wat mij betreft nu verkeerd.
Odyssey was heel leuk, maar mag veel kleiner, Verhaal is boeiend, wat mij betreft de kracht van AC, maar je wordt kunstmatig gedwongen je bezig te houden met randzaken en sidequests die niet leuk zijn. Nu waren de sidequests in Odyssey al een stuk leuker, maar rond lvl 45 was ik er wel klaar mee.
Ik heb Origins pas na Odyssey gespeeld, grote fout, want dan valt nog meer op dat Odyssey echt een evolutie is van Origins. Dat is prima, maar de tekortkomingen van Origins worden dan nog duidelijker. Ook bij die game moest ik rond lvl 30 echt even doorbijten om de game niet naast me neer te leggen, werd echt saai.
Verhaal duurde voor mijn gevoel ook kunstmatig lang.
Ik speel nu voor de derde keer Ghost of Tsushima en daar zie je dat de game gemaakt is door een ontwikkelaar die veel beter doorheeft wat een gamer leuk vindt, de kern moet goed zijn en dat is de combat. Die is zo lekker dat je elk groepje tegenstanders de pan in wil hakken op een zo bruut mogelijke manier.
In AC rijd ik zo'n groepje voorbij, want de combat is niet leuk, dan doe je als ontwikkelaar iets verkeerd denk ik. Ubisoft heeft dat in AC nooit echt leuk kunnen maken.
Daarom hoop ik ook dat die kortere AC-game, ben de naam alweer vergeten, mij weer het plezier gaat geven wat ik met de eerste games had.
ebiker
bigds9fan
Wat je ook doet, je bent bezig het het hoofddoel en dat is de Mongolen aanpakken. Zelfs de sidequests van Sensei Ishekawa of Lady Masako waren daarop gericht en die waren onderverdeeld in leuke korte chapters.
De combat in Vahalla was ook nog eens onlogisch want een stamina metre die met een paar klappen leeg is?
Maar goed Valhalla miste focus. Als ik bezig ben met Engeland veroveren dan wil ik niet een paar uur op vision quest of hoe dat ook noemen.
Ghost kostte mij zo'n 80 uur om 100% compleet te krijgen. Bij Saaihalla iets van 180 uur en was nog niet bij het einde (kon op dat moment niet eens verder vanwege een bug ).
Ze zijn inderdaad doorgeslagen met de lengte van hun games. Zelfs bij Horizon Zero Dawn die wel een heel goed narrative had vond ik de game aan de lange kant.
Hoop dat die nieuwe game beter is maar ja het is een spin-off van Valhalla en het is met Basim dus heb er een hard hoofd in.
fonsrutte
Na de verhalen van Valhalla en veel reviews gelezen te hebben al snel besloten dat ik die game niet ga spelen.
Tegenwoordig komen die games van Ubisoft ook op game pass dus dan probeer ik ze even. Far Cry 5 geprobeerd, was op zich leuk, maar niet leuk genoeg.
Watch Dogs Legion klikte bij mij niet.
Het zal niet meer snel gebeuren dat ik een Ubisoft game zal aanschaffen
revanius