Nieuws
Assassins Creed

'Ubisoft stelt Assassin's Creed-spin-off uit naar lente 2023'

Basim uit Valhalla zou de hoofdrol spelen

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft zou een nog onaangekondigde spin-off van de Assassin's Creed-reeks hebben uitgesteld naar de lente van 2023.

Dat claimt Bloomberg. Eerder gingen er al geruchten over een spin-off genaamd Assassin's Creed Rift, een kleinschaligere AC-game gericht op stealth met Basim uit AC: Valhalla uit de hoofdrol en Bagdad als setting. Ubisoft heeft de game vooralsnog niet officieel aangekondigd, maar de geruchten rondom het spel blijven aanhouden.

Eerder deze week kondigde Ubisoft aan dat het niet alleen Avatar: Frontiers of Pandora naar fiscaal jaar 2023 - dat loopt van april 2023 tot en met maart 2024 - heeft uitgesteld, maar ook nog een kleinere, onaangekondigde titel. Bloomberg claimt nu dat het om Assassin's Creed Rift gaat. Het spel zou nu pas ergens in mei tot en met jun uitkomen.

Pas later moet Assassin's Creed Infinity uitkomen, de nieuwe hoofdgame in de reeks dat als 'platform' gaat worden gebruikt om nieuwe avonturen in uit te brengen. Hoewel het bovenstaande nog niet bevestigd is, onthult Ubisoft in september meer over de toekomst van de Assassin's Creed-franchise. Er gaan overigens ook geruchten dat er een AC-game uitkomt die zich in Japan afspeelt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Fall Guys-level gebaseerd op Sonic the Hedgehog uitgelekt Nintendo Switch Sports-update voegt opties voor voetbal en volleybal toe
46

Reacties op: 'Ubisoft stelt Assassin's Creed-spin-off uit naar lente 2023'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 23 juli 2022 10:44
    Neem de tijd om wederom een perfecte AC game uit te brengen. Ik vermaak mij tot die tijd wel met de vorige perfecte AC game oftewel Valhalla.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 23 juli 2022 10:49
    @coola toch fijn als je zo'n lage standaarden hebt dat alles perfect is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 23 juli 2022 10:53
    @Tyranus

    Ik heb egenlijk best wel hoge standaarden waardoor ik volgens vele heel wat pareltjes mis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 juli 2022 12:17
    @coola welke vind jij de minste in de serie van assasins creed, ik zelf met die in london. Beste vind ik nog altijd black flag, maar unity dacht ik die in Parijs voelde echt next gen door de vele mensen in de stad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 23 juli 2022 12:32
    @hulstpower

    Als ik de Chronicles en handheld games mag meerekenen dan ACC: Rusia. Als ik alleen de mainline games mag meerekenen dan deel 1. Syndicate staat bij mij op plek nummer 6. De Frye twins ( en dan vooral Jacob) zijn geweldig.

    En odyssey is imho by far de beste. Heeft feitelijk alles wat een AC game een AC game maakt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 23 juli 2022 20:00
    @coola odyssey is echt mijn nummer 1 AC geworden. Kassandra, de setting(echt mooi) en verhaal zijn echt zo goed. Enige wat ik jammer vind is dat het een stuk moeilijker is dan valhalla.

    Odyssey had ik overgeslagen en valhalla eerst gespeeld maar sinds een paar maand geleden de ultimate edition goedkoop kunnen kopen van odyssey. Was die 13 euro meer dan waard hahaha

    Nu even dawn of Ragnarok aan het uitspelen daarna weer verder met odyssey.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 24 juli 2022 12:44
    @MissMeNL

    Mooi om te horen Odyssey ( en valhalla ook) is een must play before you die game. Alleen al door er over te praten krijg ik zin om de games weer te gaan spelen. Maar heb mij zelf beloofd dat ik pas in 2023 weer een rerun ga doen van de AC games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 23 juli 2022 14:15
    @hulstpower die Assassin's Creed in London die vond ik ook zo vreselijk! Dat was de game die het minst Assassin's Creed was in mijn mening. Je kon niet lekker klimmen en sluipen daar had je zon stomme grapple hook voor wat ik vreselijk vond. En het vechten was zo raar je gebruikte boksbeugels en knuppels in plaats van messen en zwaarden. Het enige wat grappig aan dat deel was is die bende die je had en dat je dus van die random mannetjes op straat kon zeggen met mij mee om te Knokken.

    @coola hoe kan jij deel 1 nou zo slecht vinden of het minst goed dat is de grondlegger van alle Assassin's Creed games!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 23 juli 2022 16:58
    @Ronnyp

    Omdat het van alle AC games (ACC en de handheld games) gewoon de minste AC game is.


    Die grapplelinghook was juist awesome en gaf extra mogelijkheden in een heerlijke freerun map.

    Daarbij was sluipen in Syndicate net zoals in unity heerlijk. Zowel unity als Syndicate waren de eerste AC games die ik in stealth heb uitgespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 23 juli 2022 13:39
    @coola ik speel Valhalla opnieuw en die game is in mijn ogen verre van perfect. Het is in mijn ogen een goede 7.5 game. Maar zeker voor mij niet de perfecte game. Rdr2, Breath of the wild zijn na mening op alle opzichten beter dan Ac. Maar dat is puur mijn mening.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 23 juli 2022 15:17
    @Snoop213

    Ja en mijn mening is anders. Een 9 6 voor Valhalla en een 8 voor botw

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 23 juli 2022 18:46
    @coola Je noemt Valhalla in je 1e post perfect. Mag ik vragen waarom een 9,6 en geen 10 dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 23 juli 2022 19:07
    @Real13

    Omdat geen een game ( en film ) een 10 of 100% kan scoren imho. Overigens mag een perfecte game ( of film ) fouten bevatten . Als ik vermaakt word en de game mij uren geinteresseerd kan houden en ik er vaker ( als in elk jaar opnieuw) naar terug wil keren dan is het in mijn boekje een perfecte game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 23 juli 2022 23:32
    @coola Dat ben ik met je eens maar wat ook mee telt is de staat waarin een game uitgebracht wordt.

    Dat is ook niet echt iets waarover discussie mogelijk is. Verhaal en settings moeten je liggen, bugs daar is geen discussie over mogelijk.

    Unity was een broken mess toen die uit kwam en Valhalla heb ik niet eens uit kunnen spelen door een bug.

    En ja een maat van mij had die issues niet maar goed die kwam ook zo ver niet in de game.

    Er waren genoeg meldingen van die bugs dat het van mij geen incident was helaas.

    En uiteraard tel ik mee hoeveel delen er geweest zijn en hoeveel verbetering er is tussen de delen.

    Deel 1 komt met een paar dingen weg omdat het deel 1 was en dus moest men dingen uitvinden.

    Origins vond ik tegenvallen omdat van te voren het idee was gegeven dat de gameplay compleet op de schop zou gaan. Het was geen slechte game maar niet revolutionair.

    Ook bij Valhalla maakte men beloftes en dus heb je als speler een referentie kader en mag je game langs die lat leggen.

    Zo beloofde men ook unlimited customization voor de nieuwe Saints Row en hoe geweldig ik de game reeks ook vind ik ga echt niet zeggen dat ze dat waar hebben gemaakt want er ontbreken nog wat opties en deel 2 was op een paar dingen zelfs nog uitgebreider.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 24 juli 2022 00:03
    @bigds9fan

    Ja maar ik ga niet uit van hoe het bij een ander speelt. Enige wat telt is mijn ervaring en als ik geen serieuze game breaking bugs ervaar is het voor mij perfect.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 24 juli 2022 01:17
    @coola Ergens snap ik dat wel maar als ik een game, serie, film of Transformer beoordeel dan houd ik rekening met objectiviteit en ik vind het ook normaal dat ik dat erbij vermelden.

    En bugs moet ik gewoon meetellen, zeker als het gewoon last years product is in een nieuw jasje.

    Ubisof doet dit al jaren en een game in die staat uitbrengen is gewoon not done.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tyranus

    • 25 juli 2022 09:12
    @bigds9fan

    Coola heeft nooit bugs hij heeft de special coola editie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 23 juli 2022 13:58
    @Tyranus

    Dit inderdaad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 23 juli 2022 16:32
    @PietS. Maar ik lijk zen geworden in Egypte. Maar het kan gewoon Coola zijn mening zijn. Hij vind AC nou eenmaal geweldig. En het is voor hem de perfecte game. Laten we ook zijn mening en smaak accepteren. Ik vind bijvoorbeeld Olioliworld leuker dan Forbidden west ieder heeft zijn of haar smaak en mening.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 23 juli 2022 17:24
    @Snoop213

    Respect Snoop niks anders dan Respect voor deze opmerking.