Early ziet een algemene trend dat spelers, mits op de goede manier uitgevoerd, de monetization van games meer en meer accepteren. Hierbij zegt hij dat "downloadbare content praktisch geaccepteerd is. Season Passes zijn praktisch geaccepteerd." Dit komt omdat er meer over gesproken wordt en openlijk gecommuniceerd.
Early ziet ook een verschuiving in de inhoud van de meer geaccepteerde modellen. Hij noemt hierbij de Season Pass als voorbeeld. Deze gaat volgens hem meer op een servicemodel lijken. Zo zijn er vaker specifieke evenementen exclusief voor Season Pass-houders, waardoor de perceptie van de content positiever wordt. Early geeft aan dat er ook verkeerde manieren zijn om downloadbare content of de Season Pass in te zetten. "Het doet pijn als je voelt dat je verplicht wordt, of als je een nadeel hebt of iets niet kan doen tenzij je betaalt. Dat is een vervelend gevoel en niemand houdt ervan."
Reacties op: Ubisoft: 'Spelers hebben geen hekel meer aan DLC'
ebiker
StingerUT
Denk aan files, vervelende ziektes etc. Allemaal geaccepteerd, maar men heeft er ook een hekel aan.
Het zijn gewoon manieren om meer geld uit de spelers te schudden. In plaats van in 1 keer een flink bedrag wordt je langzaam uitgeknepen, jammer.
RMV
Vogeltje
Mocht het echt een hele uitbreiding met zich meenemen, dan vind ik het prima. Maar DLC voor 5 maps, 3 missies, 2 - 3 uur aan gameplay… Dat is het niet waard.
Gelukkig zijn er nog games die mods supporten deze dagen.
SuCCeSSoR
Als DLC zijn geld nou echt waard zou zijn zou ik er minder problemen mee hebben maar vaak is de DLC zo karig dat het gewoon nergens op slaat. Een mapje hier, een costuumpje daar en een kleurtje voor op je wapen of een nieuw wapen en ga zo nog maar even door met die flauwekul. En daar dan vervolgens de hoofdprijs voor moeten betalen terwijl ze relatief weinig kosten om ze te produceren.
De prijs va de DLC ligt veel te hoog voor wat je krijgt. DAAR ben ik wel finaal op tegen.
Koop zelden DLC, al jaaaaaren geleden mee opgehouden.
Alleen de DLC die ECHT iets toevoegd komt er bij mij in.
Pug205GTi
Neem bijv. fighting games. Vroeger unlockte je een bepaalde character door met een andere character het spel uit te spelen. Zo ging je alle fighters af. Nu kan je ze apart als DLC kopen, bleh.
Ach ja zo zit het verdienmodel vandaag de dag in de game industrie in elkaar, sommige hebben er totaal geen problemen mee en hebben het er voor over en andere weer niet.
DevTrunks
Nieuwste gevaarlijke trend is 'Early Access'. Half afgemaakte games waarvan je niet weet wanneer ze nou daadwerkelijk wel af zijn. En mensen massaal kopen omdat ze het willen spelen. Ik vind het maar niets. Wat betreft DLC, zijn er ook goede manieren om het te doen. Borderlands is daar een goed voorbeeld van.
Shoney
Nog erger is de Day1 DLC. Content die al dus bij je spel geleverd is maar waar je geen toegang toe hebt totdat je een stevige stuiver extra neerlegt op de dag van het aanschaffen! Schandalige actie maar helaas praktijk.
Acceptatie is dus hier niet aan de orde. Het is gewoon een nieuw verkoop model om van de trouwe gamer extra geld te kloppen. Het valt me dan ook bitter tegen dat deze uitspraak vanuit Ubisoft komt. Ubisoft gaat, naar mijn mening, de laatste tijd stevig EA achterna. Erg jammer.
Rickpetrusmaria
woestijnkroket
Michielvdh
coola
Wormpaul
Dus het is niet dat ik negatief tegenover DLC sta maar ik merk wel dat ik steeds vaker wacht op een GOTYE voordat ik een spel koop, ik heb toch geen tijd om alle nieuwe spellen direct te spelen en als je een half jaar tot een jaar wacht zijn dat soort spellen vaak ik volledige vorm voor een schappelijk prijsje te koop.
Nu ben ik wel bang dat de DLC kant steeds meer opgaat van een half product op de markt brengen en dan via DLC de uiteindelijke content op niveau brengen wat het moet zijn en dat vind ik wel een zorgelijke ontwikkeling, zeker als je het gevoel krijgt (zoals bij sommige fighting games) dat de DLC al klaar was bij de ontwikkeling maar dat ze `t bewust eruit snijden om daarna in de eerste weken al te aanbieden.
bigmichiel
http://www.commitstrip.com/en/2014/07/07/if-super-mario-world-had-been-released-on-an-app-store/
bigmichiel
rouquart
Lees: ..waardoor we meer gamers met passief geweld de richting van Season-Passes sturen.
Funkyjazz
xenomorph
Jawel.
Arisjuh
GoofyZ3