Nieuws

Ubisoft plaagt Far Cry 6-spelers via e-mail

"Doe het rustig aan en weet dat Yara in goede handen is"

Geschreven door Michel Musters op
Mensen die Far Cry 6 een tijdje niet hebben gespeeld, ontvangen uitdagende e-mails die zogenaamd door de antagonist van de game zijn geschreven.

Het is vrij gebruikelijk dat - wanneer mensen daar hun toestemming voor hebben gegeven - uitgevers als Ubisofts e-mails sturen na de aankoop van een game gebaseerd op het speelgedrag van de consument. Op die manier proberen uitgevers hun klanten er bijvoorbeeld aan te herinneren om een spel weer op te starten als dat een tijdje niet is gebeurd.

Ubisoft pakt dat bij Far Cry 6 op een unieke manier aan. De e-mails worden zogenaamd verstuurd door de antagonist van Far Cry 6, Anton Castillo - gespeeld door Breaking Bad-acteur Giancarlo Esposito. Hij is een dictator van het eiland Yara en spelers moeten daar als Dani Rojas een stokje voor steken.

Wanneer mensen het spel een tijd niet hebben gespeeld, wordt er bijvoorbeeld het volgende gemaild: "Hola, Rojas. Ik wil je bedanken dat je mij vrij spel geeft in Yara. Doe het rustig aan en weet dat Yara in goede handen is." Verderop in de mail wordt de speeltijd van de speler weergegeven. In een andere mail wordt gemeld dat "het vermakelijk was om je te zien falen".

Gamers reageren op internet gemengd op de unieke vorm van marketing die hier toegepast wordt. Een gedeelte van de mensen op het ResetEra-forum is verontwaardigd, maar het grootste gedeelte lijkt het grappig te vinden en claimt dat er vooral kritiek op is omdat Ubisoft de uitgever is die het heeft bedacht.

Far Cry 6 ontving een 7,5 op Gamer.nl: "Far Cry 6 is ondanks alle bombarie simpelweg meer Far Cry. De spelformule is inmiddels stokoud, maar vindt op Yara wel een betere balans. Met meer nadruk op gepaste crafting-elementen en de bekende vrijheid in speelstijlen, valt er genoeg vermaak te halen uit het schietwerk. Op veel fronten is Far Cry 6 de beste Far Cry ooit — de grootste sowieso — maar Ubisoft zet nergens een revolutie in."

Dit artikel delen:

Lees meer

Speedrunners spelen Metroid Dread binnen anderhalf uur uit Game gebaseerd op A Quiet Place in de maak
33

Reacties op: Ubisoft plaagt Far Cry 6-spelers via e-mail

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • mhnl1979

    • 27 oktober 2021 08:45
    Haha, goede grap. Azijnzeikers heb je natuurlijk overal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 27 oktober 2021 09:00
    krijg je leuke emails is het nog niet goed

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 27 oktober 2021 09:36
    Een gedeelte van de mensen op het ResetEra-forum is verontwaardigd, maar het grootste gedeelte lijkt het grappig te vinden en claimt dat er vooral kritiek op is omdat Ubisoft de uitgever is die het heeft bedacht.

    Thja aantal mensen op resetera zijn woke en snel op hun teentjes getrapt. En dik gedrukte speelt inderdaad ook wel mee ja, had rockstar , cd projekt red , microsoft of sony dit bedacht dan hadden die azijnpissers het geniaal gevonden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 27 oktober 2021 09:51
    @coola Het verbaasd ook niemand dat jij dit van Ubisoft helemaal niet erg vind :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Kitsunebi

    • 27 oktober 2021 09:54
    @coola Ironisch dat jij dit zegt. Nadat je los ging in de reacties om de remaster van de GTA trilogie omdat het lui is van Rockstar terwijl je die AC remasters prima vind en niet lui.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 27 oktober 2021 10:01
    @Kitsunebi

    Nooit gezegd dat ik de remasters van de AC games prima vind die zijn ook lui, en ja ik heb die remasters wel gekocht maar wel pas na dat ze onder de 15 € euro waren.

    Daarbij komt dat mijn kritiek op rockstar ook nog eens terecht en gegrond is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 27 oktober 2021 11:07
    @coola die kritiek vind jij terecht, iemand anders wellicht niet.
    Ook jouw mening is maar een mening en die mening is net zo vaak bullshit als die van iemand anders. Het is nogal arrogant om te denken dat het niet zo is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 27 oktober 2021 10:33
    @coola woke…. serieus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 27 oktober 2021 10:47
    @GoofyZ3

    ali3n8tor zegt in dit nieuwsbericht perfect wat voor plek resetera is en wat voor mensen er komen

    gamer.nl/artikelen/nieuws/populair-gameforum-resetera-verkocht-voor-455-miljoen-dollar/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 27 oktober 2021 11:10
    @coola en wat vind jij dan van woke Coola?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 27 oktober 2021 11:14
    @Ziminar

    Ik heb een hekel aan wokeness. Wokeness is nergens goed voor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 27 oktober 2021 11:18
    @coola Wat betekent woke dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 27 oktober 2021 15:08
    @Ziminar Ik denk dat de kans groter is dat je geinspireerd raakt door een zwakbegaafd en doodziek paard dan van een discussie met coola.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 27 oktober 2021 16:01
    @denver

    Ik zie dat we weer lekker op de persoonlijke toer moeten gaan. Ach ja ik moet ook niks anders verwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • CilPhollins

    • 27 oktober 2021 16:53
    @coola haha gewoon lekker een fan van ubisoft blijven en dat vooral laten weten. Leuk man !!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 27 oktober 2021 17:25
    @CilPhollins

    Don't worry ik zal nooit stoppen met mij zelf te zijn ook niet op het internet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • CilPhollins

    • 27 oktober 2021 17:39
    @coola Goedzo !!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 27 oktober 2021 17:57
    @coola Niks persoonlijks aan. Hooguit persoonlijk naar Ziminar, omdat ik weet en aangeef waar zijn interesses en voorkeuren liggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 27 oktober 2021 16:14
    @denver Hehe, je hebt gelijk. Ik moet het niet doen, maar het is sterker dan mij

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 27 oktober 2021 18:05
    Dat verbaast me niets. Ik ken uitbehandelde junks met meer zelfdiscipline.