Nieuws
Assassins Creed Mirage

'Ubisoft onthult vier Assassin's Creed-games tijdens Ubisoft Forward'

Niet alleen Mirage

Geschreven door Jari Klapwijk op
Naast Assassin's Creed Mirage gaat Ubisoft mogelijk nog drie andere Assassin's Creed-titels onthullen tijdens de Ubisoft Forward-presentatie.

Dat hebben journalisten Tom Henderson (Tryhardguides) en Jason Schreier (Bloomberg) vernomen van bronnen. Ubisoft maakte eerder zelf al bekend dat Assassin's Creed Mirage uitgebreid getoond gaat worden. Twee van de andere games zijn onderdeel van Assassin's Creed Infinity, een platform voor toekomstige games in de franchise. De werktitels van de spellen zijn Project Red en Project Hexe.

Project Red zou zich afspelen in Japan met een samoerai-achtige sluipmoordenaar in de hoofdrol. Project Hexe heette eerder Project Neo en wordt ontwikkeld door Montreal. Hexe zou de meest duistere Assassin's Creed tot nu toe worden. De game moet zich afspelen in het Heilige Roomse Rijk van de zestiende eeuw, waarin heksenjachten heel normaal waren. 

De vierde titel is Project Jade, een game voor mobiele apparaten die spelers meeneemt naar het oude China. Naar verluidt wordt tijdens de Ubisoft Forward ook het laatste dlc-pakket voor Assassin's Creed Valhalla onthuld. 

Op Twitter gaat Henderson verder in op de releasedata van de games. Mirage zou uitkomen in 2023 en Project Red in 2024. Project Hexe stond naar verluidt gepland voor 2025, maar is uitgesteld naar 2026. De vr-titel Project Nexus is ook nog in ontwikkeling, maar wordt waarschijnlijk niet onthuld tijdens de presentatie. 

De Ubisoft Forward wordt op zaterdag 10 september om 21:00 uur Nederlandse tijd uitgezonden op YouTube en Twitch. 

Dit artikel delen:

Lees meer

God of War: Ragnarök-gameplay toont Svartalfheim Uitbreiding Cyberpunk 2077: Phantom Liberty verschijnt in 2023
51

Reacties op: 'Ubisoft onthult vier Assassin's Creed-games tijdens Ubisoft Forward'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 7 september 2022 08:33
    Ben benieuwd! Valhalla vond ik helemaal kut, maar Odyssey staat in mijn top 10 van leukste games die ik gespeeld heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 7 september 2022 09:04
    @The_Stifmeister Top 10 vind ik wat ver gaan, maar zeker mee vermaakt al vond ik hem te lang.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 7 september 2022 09:30
    @The_Stifmeister Ik vond Odessey ook geweldig. Vooral omdat ik die setting gewoon tof vond. En het RPG achtige loot systeem vond ik ook geweldig, al zijn de meningen daarover verdeeld. Valhalla vind ik echt een stap achteruit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 7 september 2022 09:32
    @Messtranor
    Juist dankzij het RPG-sausje vond ik m zo leuk inderdaad…ik hoop dat ze daar niet vanaf stappen want dan is mijn interesse ook gelijk weg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 7 september 2022 11:44
    @The_Stifmeister enige wat echt een nadeel is van odyssey is dat het belachelijk grinden is geworden sinds ze de level naar 99 hebben gedaan. Ik speel nu op de ps5 met aangepaste save game zodat ik grinden soort van eruit heb gesloopt. Anders is het niet meer te spelen. Maar ja het is een van mijn favorietste.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    worms_master

    • 7 september 2022 08:40
    Perfect, hoe meer hoe beter. Hoop dat ze allemaal 1:1 worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GekkeHenkie

    • 7 september 2022 09:15
    @worms_master Coola?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 7 september 2022 09:26
    @GekkeHenkie Denk dat ie of nog niet wakker is, of hij is voorzichtig omdat ie gisteren een waarschuwing aan z'n broek gekregen heeft.
    Maar het zal iets zijn in de trend van dat ie enorm gaat genieten van deze vast geniale games in deze briljante serie. (En dat mag ie ook vinden en ik hoop oprecht dat ie er van geniet)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 7 september 2022 10:41
    @Messtranor

    Wakker al sinds 05:00. Maar weinig tijd om op mijn telefoon te kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 7 september 2022 08:58
    Ik ben benieuwd naar die ac games. Maar wanneer er dan ook andere titels getoond worden dan de 3 bekende. Hoop ik zelf op de Prince of Persia ori style game. Toffe maand september met de vele presentaties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rachid.H

    • 7 september 2022 09:00
    Ik kijk het meest uit naar Mirage. Hiervan hoop ik echt dat het terug gaat naar de basis met hoe het allemaal begon. Altair Ibn Alahad ( vetaling, niemands zoon) is voor mij nog steeds een van de coolste personages in de game reeks. Ook de setting van dat spel was geweldig. Toen ik in 2019 in Jeruzalem liep herkende ik bepaalde gebouwen. Dan snap ik wel dat sommige de wens hebben 1:1 nabootsen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 7 september 2022 10:25
    @Rachid.H Nou ja dat had ik ook met Revelations. Een collega van mij heeft Turkse roots en liet haar de Haga Sofia in de game zien.

    Ze herkende het meteen.

    Dat was zo leuk aan de games, je liep letterlijk door de geschiedenis. Sinds Origins heb ik dat een heel stuk minder tot totaal niet meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ebiker

    • 7 september 2022 09:05
    Ben ik de enigste die graag een AC in first person VR zou zien ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 7 september 2022 09:30
    @ebiker
    Enigste weet ik niet, maar misschien ben je wel de enige.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 7 september 2022 09:27
    Good very good. Zolang het maar geen nieuwe Assassin's Creed Chronicles games word , ik haat de ACC games.


    Mirage , een old skool AC game
    Infinite, die dan dus idd een hub word voor meerdere tijdperken ( en zo te lezen qua tijdperk gewoon 1 full blown game.) Hopelijk gaan ze de helix hub van Unity gebruiken want die zag er leuk uit. Beide titles klinken interessant. Red ( samurai/ninja met een AC sausje dat kan imho de beste japan based game opleveren) hexe klinkt idd erg bruut.

    Die untiteld mobile game, het zal wel waar zijn maar ik hoop van niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 7 september 2022 09:29
    4? Moooeeeee!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 7 september 2022 09:33
    Mijn gok: AC Mirage, AC GaaS, AC1 remake en een AC mobile game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tokumei

    • 7 september 2022 10:06
    @Vogeltje Dat lijkt mij ook idd, of een "VR Experience"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 7 september 2022 09:35
    Hoop trouwens wel dat alle nu komende Ubisoft games current gen zullen worden. Want grafisch en technisch gezien heeft Ubisoft een aantal stappen te nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 7 september 2022 09:47
    @Snoop213
    Waarom innoveren als je ook de kaart een kwartslag kan draaien en met minimale inzet een game in elkaar kan draaien.