Nieuws
Assassins Creed Valhalla

Ubisoft onthult meer aankomende Assassin's Creed Valhalla-content

De Viking Age Discovery Tour verschijnt op 19 oktober

Geschreven door Michel Musters op
Er komt meer content naar Assassin's Creed Valhalla - Ubisoft heeft bekendgemaakt wat spelers kunnen verwachten.

Morgen komt update 1.3.2 uit. Daarmee worden diverse bugs opgelost en wordt de weg vrijgemaakt voor de aankomende uitbreiding Viking Age Discovery Tour, die op 19 oktober voor iedereen beschikbaar komt. Hierin kunnen spelers de wereld van de Vikingen op educatieve wijze, zonder gevechten, verkennen.

Ergens later dit najaar moet update 1.4.0 uitkomen, gevolgd door het Oskoreia Festival. Daar is echter nog weinig over bekend, al lijkt het er op dat die content rondom Halloween gaat draaien.

Dit artikel delen:

Lees meer

Kena: Bridge of Spirits voelt verfrissend gedateerd The Elder Scrolls Online-uitbreiding Deadlands komt in november uit
35

Reacties op: Ubisoft onthult meer aankomende Assassin's Creed Valhalla-content

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 4 oktober 2021 09:00
    AC fans gaan in ieder geval een mooie tijd tegemoet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 4 oktober 2021 10:33
    @coola als AC fan kan me de rest van de valhalla content echt gestolen worden. Voor mij is dit de eerste AC waarmee ik helemaal klaar ben na de year one DLC's. Andere AC's wil ik nog wel eens opstarten, maar Valhalla, ondanks dat ik me wel vermaakt heb, was toch wel echt de minste voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 oktober 2021 10:55
    @geeMc

    Dat kan. Ik vind het op odyssey na de beste AC game. ( in mijn vrienden groep is het mixed sommige vinden Black flag net iets beter dan odyssey en die plaatsen Valhalla op nummer 3) het heeft alles wat ik zoek in AC game : de Isu als leidende draad, assassins vs Templars op de achtergrond en een goede mix van actie en stealth, enige AC game waar ik meer stealth heb kunnen doen was Unity maar Valhalla is een goede nummer 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 4 oktober 2021 10:59
    @coola hier inderdaad ook veel gemixte meningen hoor. Sommige vrienden vinden dit ook een heel goed deel. Ik vond de balans bij Origins en Odyssey m.b.t. stealth veel leuker. De actie van Valhalla was wel erg gaaf, vooral met de mythische wapens. Maar zoveel mensen zoveel wensen :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 4 oktober 2021 12:07
    @geeMc De enige persoon die ik regelmatig spreek over games vond dit de slechtste Assassin's Creed en noemt het zelfs Saaihalla.

    Kan me daar alleen bij aansluiten.

    Deze game had niks met AC te maken. Nagenoeg geen Assassin's of Templars en ik vond het roven wel aardig maar niet als je geen mensen af mag maken.

    En dan ondanks de beloftes een paar sidequests die niks met het verhaal te maken hadden.

    Laat maar zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 4 oktober 2021 12:28
    @bigds9fan de game had idd weinig met AC te maken. Ik vond de game dan weer niet saai, maar voelde wel een stuk repetitiever aan dan de twee vorige delen. Ik heb ook behoorlijk lang gedaan om het uit te spelen, het spel bleef mijn aandacht niet houden. Pas toen mijn vriendin 3 weken op vakantie ging en ik me kapot verveelde heb ik 'm weer opgepakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 4 oktober 2021 16:21
    @geeMc een stuk repititiever staat voor mij gelijk aan saai.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 6 oktober 2021 15:18
    @Ziminar voor mij ligt dat aan wat er precies repetitief is. Als je erdoor het gevoel krijgt dat je moet "werken" dan ja, ben ik dat zeker met je eens. Ik vond de meeste dingen (behalve die cairns, jezus) dan wel weer leuk om te doen, dus saai noem ik het zelf niet. Maar ieder z'n mening natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 4 oktober 2021 13:21
    @coola

    Als je als AC fan oddessy het beste vind zegt dat meer over jou als fan dan de game. De game was redelijk goed, maar het had totaal niks met AC te maken. Geen templars , geen dagger, no one-shot kills, broken stealth en verplicht side queesten om te levellen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 oktober 2021 13:26
    @rreloaderr

    De AC franchise draait om de isu. Al van af de eerste game. En odyssey is heel erg isu heavy dus imho de beste game.

    Unity , origins, odyssey en Valhalla hebben de beste stealth

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 4 oktober 2021 14:45
    @coola Voor de laatste keer het het ASSASSIN'S CREED.

    Die hele ***naam Isu heb ik in al die tijd ook niet gehoord.

    Straks stoppen ze ISU rotzooi ook in Far Cry of Watch Dogs. Is dat dan ook opeens Assassin's Creed?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 oktober 2021 14:53
    @bigds9fan

    Leuk dat het assassin's creed heet
    . Maar voor de laatste keer!!!!! Het draait al sinds deel 1 om de first civilization/those who came before/Isu. Zonder dat valt heel de basis en lore van ac uit elkaar.

    En nee over watch dogs en far cry. Dat blijven gewoon watch dogs en far cry. Overigens is watch dogs wel in het zelfde universum als AC. Olivier van AC Black flag is dood gegaan in watch dogs 1.

    Ik houd van shared universes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 4 oktober 2021 14:59
    @rreloaderr Gaan we weer met de discussie wie nu een echte fan van een franchise is en wie niet. Leg je er maar gewoon bij neer dat er verschillende voorkeuren zijn, en dat over smaak niet te twisten valt. Sommigen hebben de serie gespeeld vanaf deel 1, sommigen zijn pas begonnen nu bij Valhalla en storen zich dus niet dat deze game niet doet dat dit deel niet voldoet aan bepaalde conventies die er wel in de vorige delen waren. En er is geen vastgesteld wie van die twee nu een betere fan is van het franchise, die maak jij alleen maar zelf, en iedereen kan daar makkelijk niet mee eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 oktober 2021 20:53
    @Quirinius

    Sowieso belachelijk om iemand geen echte fan van iets te vinden omdat hij een bepaal deel het best vind of iets niet slecht.

    Met die redenatie zou ik ook geen echte dragon Ball fan zijn want ik vind DB GT geweldig ( Z en super zijn wel beter), maar mijn tatoo, figurines en scooter zeggen toch echt wat anders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 4 oktober 2021 21:10
    @coola Zonder die hele ISU is het nog steeds Assassin's Creed. Het zit ten slotte in de titel.

    Een heel groot deel van de fans zal dat ISU deel echt lak zijn. Het voordeel van de vorige delen is dat je het kan negeren.

    Net zo goed als dat je in een film, serie of boek bepaalde passages kan skippen moet dat ook in games kunnen.

    Ja het zat er vanaf het begin in. Naast een sterk historisch narratieve compleet met diepgaande database.

    De games bedienden beide aspecten en ja het zat erin maar allemaal optioneel zoals de puzzels in deel 2 die je met Eagle Vision moest opsporen waarna je de puzzel moest oplossen.

    Met al die idiote complot theorieen zoals dat Roosevelt een Templar zou zijn.

    Maar dat was nog te negeren. En desnoods pakte je er een walktrough bij voor die puzzels.

    Bij Valhalla is het gewoon niet te skippen en doorbreekt zo het tempo van de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 4 oktober 2021 21:17
    @coola Gewoon uit interesse, ik begrijp dat de isu voor jou het belangrijkste is en daar is niks mis mee maar mis je dan echt niet de focus op Assassins en de brotherhood? Ik vond dat juist zo vet aan AC. Bijvoorbeeld het moment dat je je als Arno bij de Assassins aansluit in Unity, als Edward bij toeval in het hele Assassin verhaal rolt of Jacob and Evie Frye in Londen wat ik ook geweldige Assassins vind. Mis zelf ook de gedetailleerde steden heel erg. Veel compacter dan nu maar ontzettend sfeervol. (Vind Unity grafisch nog steeds de mooiste AC game)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 4 oktober 2021 21:39
    @Real13 zolang de ISU erin zitten mag het gaan over een genderfluide persoon die zo'n appel gebruikt om te zien in welk lichaam die het gelukkigst is.

    Ik mis niet alleen het Brotherhood maar ook het opkomen voor de onderdrukten en de hulpelozen.

    En als iemand inderdaad die Isu het belangrijkste vindt prima, feit is dat ze in de Assassin's Creed games naast elkaar bestonden.

    Zelf's al gaat het dan om de Isu, het is aan de Assassins om die troep uit handen van de Templars te houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 4 oktober 2021 22:24
    @bigds9fan Idd, ik vind het echt eeuwig zonde dat ze daar zo ver vanaf staan tegenwoordig. De rpg trilogie is niet slecht ofzo en vooral van Odyssey heb ik echt genoten maar wat Assassins Creed voor mij Assassins Creed maakt is er gewoon niet meer en daar baal ik nog steeds van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 oktober 2021 22:35
    @Real13

    Kijk jij zegt het goed voor jou bestaat wat assassin's creed assassin's creed maakte niet meer.

    Voor mij is dat dus niet het geval sterker nog wat AC AC maakt voor mij bestaat nog steeds en is zal zo sinds 2007.

    Ik ben nu weer met een totale replay van de franchise bezig ( zit nu in Black Flag, bijna klaar mee) en ik ga eerlijk zijn ik mis in de rpg AC games de meeste elementen van de pre rpg AC games niet vooral ook omdat de meeste elementen er nog steeds in zitten ( als in 90 % van de elementen) misschien een beetje watered down maar nog steeds aanwezig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 5 oktober 2021 12:34
    @coola Hetzelfde zeg ik ook al eeuwen. Misschien niet precies in diezelfde woorden maar het komt op hetzelfde neer.

    Wederom als jij de Isu als belangrijkste ziet, prima.

    Voor mij is dat toch echt de strijd tussen Assassins en Templars waarbij toevallig Isu artefacten aan te pas komen.

    Het punt wat ik blijf aankaarten is dat men beide kampen kan en zou moeten bedienen en dat doet men niet.

    Oddesey was al geen Assassin's Creed meer imho omdat je niet als Assassin speelde. Maar goed daar was je nog steeds bezig om mensen te helpen.

    In Valhalla vond ik niet dat je goed bezig was want een Assassin moordt en plundert geen dorpen.

    Als Ubisof er een expanded Universe van had gemaakt en bijvoorbeeld eraan toe had gevoegd "set in the Assassin's Creed universe" dan was ik al heel wat minder kritisch geweest.

    Want waarom zouden alleen de Assassins en Templars van de Isu weten. Er ligt zoveel van die rotzooi dat het onmogelijk is dat er niet meer mensen vanaf weten.