Nieuws
Far cry 6

Ubisoft noemt eigen titels voortaan 'Ubisoft Originals'

Tijd voor de uitgave van third-party-games?

Geschreven door Jacco Peek op
Ubisoft noemt haar eigen games voortaan 'Ubisoft Originals'. Dat vertelt een woordvoerder van het bedrijf aan Eurogamer.

De naam dook voor het eerst op bij The Division: Heartland, een free-to-play-game die vorige week werd onthuld. In een verklaring vertelt Ubisoft dat al haar first-party-games dat label krijgen: 

"Vanaf nu wordt 'de Ubisoft Original' gebruikt om alle games die door onze eigen getalenteerde ontwikkelaars worden gemaakt aan te duiden."

Het is onduidelijk of het bedrijf daarmee impliceert in de toekomst ook games uit te geven die niet afkomstig zijn van eigen studio's.

Ubisoft heeft momenteel een groot aantal titels op de planning staan, waaronder Rider's Republic, Roller Champions, Far Cry 6, Prince of Persia: The Sands of Time Remake en Rainbow Six Parasite.

The Division Heartland

Dit artikel delen:

Lees meer

Battlefield-onthulling vindt mogelijk deze week plaats De Trust Rudox GXT 259 usb-microfoon
29

Reacties op: Ubisoft noemt eigen titels voortaan 'Ubisoft Originals'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Paxopoxo

    • 10 mei 2021 15:05
    Lol, oke haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 mei 2021 15:35
    Is dat de merknaam voor de -open wereld, verover een toren, scan de directe omgeving en unlock quests en andere activiteiten rondom die toren- gameplay?
    Want letterlijk alle ubisoft games volgen dat principe.
    Of dat goed of slecht is laat ik in het midden want dat is een kwestie van smaak. Maar de originaliteitsprijs verdient het natuurlijk niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 mei 2021 15:57
    @Messtranor zowat elke game ja tegenwoordig. Denk crew 2, rainbow six en the division missen dit sausje de rest allemaal zowat ubi formule.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 mei 2021 16:24
    @hulstpower The division heeft het ook gewoon hoor. Alleen zijn het dan geen torens, maar safe houses. Daar staat dan een computer of een notitiebord die vervolgens alles in het gebied van dat safe house laat zien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 10 mei 2021 17:50
    @Messtranor ok heb division 1 heel even gespeeld dus kan niet meer helemaal herinneren, so I stand corrected.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 10 mei 2021 15:37
    Nu hopen dat ze dan ook “original” zijn 😜

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 10 mei 2021 19:13
    @Jumpman hoezo? De doorsnee gamer wil gewoon meer van hetzelfde maar dan mooier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 10 mei 2021 22:53
    @SuperDre 🤔🤔 waarom hebben ze dan niet voor Ubisoft repeats of Ubisoft replays gekozen???

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 mei 2021 23:08
    @Jumpman

    Omdat er sowieso genoeg verschil zit tussen alle Ubisoft franchises

    Zeggen dat dat niet zo is. Is imho overdreven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 11 mei 2021 06:29
    @coola per franchise is er wellicht verschil, maar in de franchise is per nieuw deel de originaliteit ver, heel ver te zoeken en is het vooral veel herhaling van de bestaande formule. Zeggen dat dat niet zo is, is ontkennen van een feit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 11 mei 2021 07:20
    @Jumpman

    Origins , Odyssey en Valhalla bijvoorbeeld hebben de zelfde kern maar hebben voor de rest hun eigen smoel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 11 mei 2021 08:53
    @coola precies, zelfde spel met een ander likje verf. Daarom zou Ubisoft repeat of replay beter passen 😉

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 11 mei 2021 09:24
    @Jumpman in de kern de zelfde game maar alle 3 brengen ze nieuwe dingen met zich mee om toch echt een totaal eigen smoel te hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 11 mei 2021 18:57
    @Jumpman omdat de titel 'originals' slaat op dat de titel van een interne studio is, niet een externe. Vergelijkbaar met wat je dus bij Netflix en Amazon ziet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 12 mei 2021 08:49
    @SuperDre de aanhaal tekens en knipoog in mijn oorspronkelijk bericht gaven niks weg?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 10 mei 2021 16:01
    Man, man, man.

    Laat ze eerst games maken die leuk zijn om te spelen, trouw aan het bronmateriaal, bug vrij en verstoken van talloze troep die je "mag" kopen.

    En een beetje innovatie want de laatste 2 Assassin's Creed games leken behoorlijk op elkaar. Ook al had ik met Oddesey nog wel lol.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 10 mei 2021 19:19
    @bigds9fan wat een onzin zeg, hin games zijn nog steeds hardstikke leuk om te spelen, en hoezo trouw aan het bronmateriaal? Dat jij de vervolgen niets vindt maakt het nog niet dat het niet trouw is aan het bronmateriaal, het is misschien anders, iets dat jij niet leuk vindt, jij wilt gewoon meer van hetzelfde (en dat is okee hoor, ik heb dat ook vaak).
    En wat valt er werkelijk nog te innoveren? Ik heb al werkelijk in geen jaren meer een echt origineel spel nog gezien, allemaal wat al ooit eens gedaan is alleen dan met betere technologie. Maargoed mijn eerste console was nog een philips odysse 2001.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 10 mei 2021 19:59
    P@SuperDre Het enige vervolg wat ik niks maar dan ook echt niks vond was Valhalla.

    Ik en een goede maat van me vonden de game beiden zwaar ondermaats en niks met Assassin's Creed te maken hebben.

    Het is gewoonweg niet te ontkennen dat een serie die groot is geworden door de historische settings en de rol van Assassins daarin, daar al 2 delen compleet van is afgestapt.

    Als ik een AC game opstart wil ik opkomen voor de onderdrukten. Niet mensen beroven van alles wat ze hebben en dan hun huis in de fik steken.

    Maar als ik dan een kruisdrager een mep verkoop dan loopt de game te blèren dat het niet mag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 mei 2021 22:18
    @SuperDre

    Elke uit gekomen AC game is nog steeds trouw aan de bron. Ze gaan in ieder geval nog steeds om wat imho de serie heeft groot gebracht oftewel de first civilization a.k.a. de Isu en hun artifacts.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 11 mei 2021 00:42
    @coola De game reeks heet Assassin's Creed. Een beter argument dat het dus om de Assassins moet draaien is er niet.

    En dat kan prima gecombineerd worden met de First Civilization. Dat hebben ze tot Origins perfect gedaan.

    Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren als het gepold zou worden. Qua old vs new gameplay zal denk ik 50-50 zijn maar ik denk dat echt een overweldigend deel van de fanbase weer eens als een Assassin wilt spelen.