Nieuws

Ubisoft Montreal leidt nu ontwikkeling van Prince of Persia-remake

Game moet uitkomen "wanneer hij klaar is"

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft Montreal staat nu aan het roer van de ontwikkeling van de Prince of Persia: The Sands of Time-remake.

De game werd in 2020 aangekondigd en is sindsdien al meerdere malen uitgesteld. Het spel was in ontwikkeling bij de studio's Ubisoft Pune en Ubisoft Mumbai. Op Twitter laat Ubisoft weten dat Ubisoft Montreal de ontwikkeling nu leidt  - "de geboorteplaats van de epische Sands of Time-trilogie".

Een nieuwe releasedatum is niet gegeven - de game moet uitkomen "wanneer hij klaar is". Wel laat Ubisoft weten dat het in de toekomst meer updates moet geven over het spel.

Sinds de onthulling van de remake waren er gemengde reacties van fans. Velen zagen een remake van wat volgens velen de beste Prince of Persia-game is wel zitten, maar de eerste beelden van het spel wisten weinig mensen te overtuigen.

Er gaan tevens geruchten dat Ubisoft Montpellier ondertussen aan een nieuwe Prince of Persia-game in 2.5D werkt, die hevig geïnspireerd moet zijn door de Ori-reeks.

Dit artikel delen:

Lees meer

Trek to Yomi komt morgen uit Stemacteur deelt mogelijke spoiler voor Zelda: Breath of the Wild 2-plot
78

Reacties op: Ubisoft Montreal leidt nu ontwikkeling van Prince of Persia-remake

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Snoop213

    • 4 mei 2022 08:46
    Ubisoft is echt de weg kwijt niet normaal. Deze game is de ontwikkeling compleet in een chaos beland. Beyond good and evil 2 is door verkeerde keuzes compleet mislukt. Wat ik vernam dat na jarenlang geklooit Skull and Bones ook erg matig is.

    Dan het slechte Ghost Recon breakpoint het matige Watch dogs Legion. The Division wat nooit echt een mega succes is gebleken. AC en Fc dat maar geen stappen voorwaarts weet te maken. De enige lichtpuntjes van de laatste jaren zijn Fenyx en Mario and Rabbids Kingdom battle en iets verder terug Rayman. Maar voor de rest is Ubisoft het echt volledig kwijt. Zonde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 4 mei 2022 09:44
    @Snoop213 Uhhh ok… Ik denk niet dat Lucas Arts (Disney) ze zomaar een licentie had gegeven om een nieuwe Star Wars game te maken als ze de weg kwijt waren maar ok… Verder ben ik erg benieuwd wat ze weten te doen met de Avatar game

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 mei 2022 09:50
    @Ryme

    Idd. Disney is echt niet dom en weten aan wie ze een licentie geven en welke potentie een game developer heeft. Als ubisoft inderdaad een faal bedrijf zou zijn had Disney nooit in zee zijn gegaan met ze.

    Ik heb echt niks met Avatar, vond die film niet meer dan Pocahontas in space. Maar ik moet toegeven dat universum heeft potentie, en daarbij ben ik een sucker voor open wereld games. en ubisoft is een van de heer en meesters van geweldige sfeervolle en levendige open werelden creeren dus ik ben erg benieuwd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 4 mei 2022 09:55
    @Ryme Nou kun je echt zeggen dat het geweldig gaat. Deze game is in een ontwikkelingshel gekomen. Skull and Bones schijnt de kwaliteit bagger van te zijn. Het compleet om zeep helpen van Beyond good and evil 2. De matige kwaliteit van Watch dogs Legion. Het in mijn ogen geen stappen maken in de AC en Fc wereld. Dus nee echt goed bezig zijn ze niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 4 mei 2022 10:23
    @Snoop213 Wat ik heb gezien van de gelekte trailer zag Skulls and Bones er wel beter uit dan ik verwacht had na alle geruchten. WD, AC en FC zijn in jouw ogen misschien matig maar de franchises blijven toch goed genoeg verkopen dat ze er nieuwe delen van blijven ontwikkelen.
    Als ik een spel ontwikkel en het verkoopt niet goed dan zou ik daar geen vervolg op maken om eerlijk te zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 4 mei 2022 10:46
    @Ryme Nee maar de kwaliteit is na mijn mening niet meer wat het is geweest. Wat ik gisteren hoorde van mensen die het gespeeld hebben zijn niet onder de indruk van Skull and Bones.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 4 mei 2022 11:39
    @Snoop213 En ik heb juist weer positieve dingen gehoord. Zelfs hier in de comments gelezen: gamer.nl/artikelen/nieuws/meer-details-over-skull-and-bones-gameplay-gelekt/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 4 mei 2022 11:46
    @Ryme Ja maar er zijn mensen die de closed Alpha hebben gespeeld en die zeggen dat het kwalitatief niet zo best is. Maar we gaan het afwachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 mei 2022 10:26
    @Ryme @coola Serieus, DISNEY is jullie graadmeter qua keuze voor een kwaliteits studio? Hetzelfde Disney die EA zijn star wars licentie gaf?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 mei 2022 10:33
    @Messtranor

    EA had de licentie al voor dat disney de eigenaar van lucas film/arts was

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 mei 2022 10:43
    @coola maar ze hielden m daar wel.
    Maar t punt is dat Disney nou niet bepaald t toppunt van goede keuzes is.
    Episode 7, 8 en 9 bijvoorbeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 mei 2022 10:46
    @Messtranor

    Oke das waar ( al vind ik last jedi wel wat hebben) maar punt blijft ook ubisoft is niet het oh zo slechte bedrijf als sommige doemdenkers hier doen blijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 mei 2022 11:42
    @coola Dat zal je mij niet horen zeggen, ik bezit alle assassin's creed games en vind ze erg leuk, (ook valhalla).
    De kritiek die ik vaak op jou heb is dat t vrij standaard is hoe positief jij op ubisoft reageert. Ik vond de games leuk hoor, Ook the division en ghost recon en far cry kan ik waarderen. Maar al die games zijn zeker niet perfect, en Ubisoft heeft zeker een aantal discutabele beslissingen gemaakt de laatste jaren.
    Punt is, geen enkel bedrijf is feilloos of een garantie voor een goede game.
    Ik had die mening vroeger over Blizzard en Bioware, en die zijn inmiddels beiden ook keihard door de mand gevallen. (al ligt dat waarschijnlijk vooral aan hun overlords Activision en EA)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 4 mei 2022 16:19
    @Messtranor Je had gelijk en coola had het fout wat betreft de EA Star Wars deal.

    *History. On May 6, 2013, Disney and EA jointly announced that EA will hold exclusive rights to make Star Wars video games for the next several years. New games will be developed across several of their studios, including Star Wars Battlefront by DICE and Project Ragtag by Visceral Games.*

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nickelent

    • 4 mei 2022 12:39
    @coola dat is niet waar, disney heeft EA de licentie gegeven en had lucasarts opgedoekt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 4 mei 2022 16:19
    @coola

    EA sloot de deal met Disney in 2013.

    *History. On May 6, 2013, Disney and EA jointly announced that EA will hold exclusive rights to make Star Wars video games for the next several years. New games will be developed across several of their studios, including Star Wars Battlefront by DICE and Project Ragtag by Visceral Games.*

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 mei 2022 16:24
    @DarkraverX

    Oke my bad ik dacht dat lucas arts nog voor de overname al een deal hadden gemaakt of in ieder geval met elkaar in gesprek waren.


    Neemt niet weg dat disney nog steeds niet zomaar hun licenties geven aan wie dan ook. Ubisoft moest met een pitch met potentie komen en dat hebben ze blijkbaar gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 4 mei 2022 17:35
    @coola No worries :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 4 mei 2022 11:43
    @Messtranor Star Wars Fallen Order van EA is toch redelijk goed ontvangen dacht ik. Ik heb daar zelf in ieder geval erg van genoten dus ja! Diezelfde Disney

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 4 mei 2022 11:49
    @Ryme Maar hij heeft het denk eerder over het Star Wars Battlefront drama. En Disney laat zelf het middelmatige Epic Mickey lanceren. Nintendo bijvoorbeeld zou nooit toestaan dat een bedrijf zo met het Mario op zou omgaan.