Volgens Key is het gewoonweg te duur om één game uit te brengen en er vervolgens niets meer mee te doen. Het is volgens hem logischer om nieuwe games in een reeks regelmatig uit te brengen, zoals Ubisoft met onder andere Assassin's Creed en Just Dance doet. "Mensen begrijpen die ervaringen en ze kiezen ervoor om onderdeel van de community te worden of niet."

Key legt uit dat Watch Dogs ook de potentie heeft om een langlopende serie te worden. "We rollen de steen naar de top van de heuvel en uiteindelijk kom je er en krijg je momentum. Ook al krijgen we goede reacties op Watch Dogs en zijn mensen enthousiast, er is nog weinig kennis over de game buiten de hardcore gamers. Dat moeten we hebben wanneer de game lanceert. We leven in een blockbusterwereld en Watch Dogs moet een blockbustergame worden, want dat verdient het spel en heeft Ubisoft nodig."

Marketing

Key vertelt verder nog dat het marketingbudget voor Assassin's Creed 4: Black Flag ongeveer gelijk is aan dat van Assassin's Creed 3, maar dat het budget wel slimmer wordt toegepast. "Assassin's Creed 3 was de eerste keer dat we een hoger niveau in marketing bereikten. We maakten het dubbele van wat we normaal gebruikten op aan de marketing. Je leert dan veel over wat wel en niet werkt. We maken nu slimmere keuzes. We halen twintig procent meer effectiviteit uit hetzelfde budget bij AC4 omdat we zoveel hebben geleerd."