Nieuws
Assassins Creed Valhalla

Ubisoft lanceert campagne om jongeren aan het lezen te krijgen

Twee verhalen over Assassin’s Creed: Valhalla zijn nu beschikbaar

Geschreven door Kamal van de Pol op
Ubisoft lanceert samen met de Leescoalitie en NBD Biblion een nieuwe campagne om jongeren meer aan het lezen te krijgen. Hiervoor publiceren ze meerdere korte verhalen die zich afspelen in de werelden van hun games.

Dat blijkt uit een persbericht van Ubisoft. Deze nieuwe campagne, genaamd ‘De Verborgen Verhalen’, brengt korte verhalen uit de werelden van Ubisoft-games naar de Ubisoft Special-app. Op het moment van schrijven zijn er al twee verhalen te lezen de beide gebaseerd zijn op Assassin’s Creed: Valhalla. In het voorjaar van 2023 worden er twee verhalen van Skull & Bones toegevoegd en tijdens de Boekenweek van Jongeren verschijnen er nog eens twee verhalen gebaseerd op Assassin’s Creed: Mirage.

De campagne is het vervolg op een campagne uit 2021 waarin verhalen werden geschreven over Assassin’s Creed: Valhalla met ondersteunende videobeelden en geluidseffecten. Uit deze pilot bleek onder andere dat een meerderheid van de doelgroep vaker zou lezen als ze op deze manier verhalen voorgeschoteld zouden krijgen, ook gaf 65% aan dat visuals bijdragen aan een positieve leeservaring.

Eveline Aendekerk van de Leescoalitie vertelt dat de samenwerking met Ubisoft in het begin spannend en ongebruikelijk was, maar alle verwachtingen heeft overtroffen. “Ik ben ongelooflijk verheugd dat die prachtige eerste pilot nu een driedelig vervolg krijgt.”

Dit artikel delen:

Lees meer

Logo's uit gelekte Grand Theft Auto 6-beelden zijn in GTA Online gespot Ontwikkelaar bevestigt per ongeluk mogelijke releaseperiode Spider-Man 2
19

Reacties op: Ubisoft lanceert campagne om jongeren aan het lezen te krijgen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 13 december 2022 16:06
    Heel eerlijk maar dan ook heel eerlijk, sinds Assassin's Creed: Renaissance ben ik een fervent boeken lezer geworden.

    Dus ik kan alleen maar zeggen dit is een erg mooi en goed initiatief

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 13 december 2022 17:20
    @coola Kwestie van het verhaal vinden wat je echt pakt, het hoeft niet aan games gerelateerd te zijn. Voor mij was het the Hobbit. Want ik wilde the Lord of the Rings gaan lezen voordat de film uit zou komen, dus ja je moet bij het begin beginnen. Lezen was spontaan niet vies meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 december 2022 17:46
    @gimbal2

    True. En ik heb voor dat ik Assassin's Creed: Renaissance heb gelezen natuurlijk ook al wel eens gelezen de usual suspects zoals kruistocht in spijkerbroek en Harry Potter. Maar sinds Assassin's Creed ben ik echt veel meer gaan lezen onder andere de sword of shannara trilogie ( en de andere delen heb ik ook al in bezit) en the Meg ( ook daarvan heb ik de vervolgen in m'n bezit). Vooral in de zomer als het te heet is ga ik m'n hangmat liggen en heerlijk wat lezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 13 december 2022 18:16
    @coola
    Zo hey, dat is echt heel eerlijk zeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 13 december 2022 19:25
    @The_Stifmeister Hij durft wel he

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 december 2022 19:26
    @The_Stifmeister

    Haters gonna hate

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 13 december 2022 21:54
    @coola
    Ik maakte een grapje. Je weet dat ik je best lief vind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 december 2022 22:02
    @The_Stifmeister

    Je vind me soms best lief. Vijf van de tien keer willen we elkaar het liefst achter het behang plakken :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 13 december 2022 22:24
    @coola
    ach soms een goed achter het behang plak feestje hoort er toch ook bij. XD.
    Dat houd het leven spannend.

    Denk dat iedereen dat wel eens gemaakt heeft met een reactie.

    Ik in ieder geval wel dat weet ik zeker. Niet iedereen vind mijn reacties altijd leuk. En dat hoeft ook niet. Ik ben ik, zij zijn zij en jij bent jij. En dat moet vooral zo blijven. Vind ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 december 2022 23:17
    @watashi wa maurice desu.

    Ik ben het 100% met je eens. Iedereen hier op deze site (en op welke andere sites men dan ook komt) moet gewoon zichzelf blijven flaws en al

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 14 december 2022 05:22
    @coola

    Maar wat ik ook bedoelde is dat iedereen over het gemiddelde genomen dat ook moet accepteren. Er tegenin gaan is altijd prima, meningen met onderbouwing altijd goed maar over de hele tijd moet men gewoon snappen dat hier echte mensen achter zitten. Tenminste dat denk ik XD

    En die diversiteit heb je buiten de online lifestyle ook.
    Dus die diversiteit zie je hier ook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 14 december 2022 01:34
    @watashi wa maurice desu. mooi gezegd!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 14 december 2022 05:18
    @Deadspacer
    Ja ook dat lukt me. Discussies met harde meningen is soms mijn ding ook maar ook soms eens iets mooi zeggen

    Balans houden. Hahaha .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 13 december 2022 22:28
    @coola
    Haha true

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The soy sauce

    • 13 december 2022 16:15
    En voor hoeveel gaan die boeken?
    Ubisoft wil gewoon wat meer geld in het laatje..

    Alsof ze ene zak om geven of er meer gelezen wordt, ja als het hun product is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 december 2022 16:20
    @The soy sauce

    De eerste twee verhalen kosten jawel….. 0€

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 13 december 2022 16:16
    Vroeger was er in de games ook meer te lezen maar ja de Animus Database is helaas niet meer.

    Maar goed als dit helpt is het een mooi initiatief.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 13 december 2022 16:55
    tja als het werkt waarom niet?
    Zelf lees ik eigenlijk geen boeken meer omdat mn schrijver nog niks nieuws heeft gemaakt :P
    Bij mij was het even zoeken naar een serie die me pakte. Ik ging opzoek in de periode dat ik een maand geen internet had, ik moest iets anders doen en waarom niet beginnen met een boek.
    Ik ging naar de bieb en koos en boek met een leuke cover, en dat bleek ontzettend goed te passen.
    Daarna ben ik meer van hetzelfde genre gaan proberen te lezen maar ik kwam er niet door heen. Andere schrijvers(sters voornaamlijk) paste gewoon niet bij me.
    Ik ging toen googlen of er meer van was en dat was er! heb nu alle boeken van Brent Weeks :)
    Wie weet, als er een keer een goeie storing is, dat ik mn boeken nog een keer van zolder haal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 13 december 2022 20:04
    Prima initiatief. Ik lees zelf voornamelijk veel geschiedenis boeken. Destijds met de in-game encyclopedie groot fan geweest van de AC games. Echt vanwege de verschillende settings. Inmiddels is dit omgezet naar de Discovery Tour. Ik vind het nog steeds een geweldige toevoeging aan een game reeks die zo afhankelijk is van de menselijke geschiedenis.