Eerder werkte Ubisoft al samen met het bedrijf van acteur Joseph Gordon-Levitt om assets voor het aankomende Beyond Good & Evil 2 te creëren. Deze vorm van crowdsourcing wordt nu wederom ingezet voor de soundtrack van Watch Dogs: Legion.
Er moeten in totaal tien nummers gemaakt wordt die op de radiostations in de game verschijnen naast de andere gelicenseerde muziek. Mensen mogen muziek maken in de genres rock, hip hop, electronic, metal en punk. Nummers die op wat voor manier dan ook gerelateerd zijn aan Londen - de setting van de game - hebben Ubisofts voorkeur.
HitRecords gaat op een onconventionele manier te werk: producten, waaronder dus muzieknummers, worden door meerdere mensen in elkaar gezet. Eén persoon doet bijvoorbeeld de zang, terwijl een ander de drums doet. HitRecord betaalt 2000 dollar per nummer, dat vervolgens verdeeld moet worden over de verschillende mensen. Meer details zijn op de website van HitRecord te lezen.
De aankondiging van de samenwerking met HitRecord is controversieel. Verschillende ontwikkelaars, waaronder Mike Bithell, zien dit als het uitbuiten van fans. Als reactie op de negatieve feedback heeft Ubisoft een statement naar buiten gebracht, die hieronder te lezen is.
Watch Dogs: Legion komt op 6 maart 2020 uit voor pc, PlayStation 4, Xbox One en Google Stadia.
Reacties op: Ubisoft laat fans muziek creëren voor Watch Dogs: Legion
casualkiller
Ik heb het helemaal gehad met dit soort bedrijven, Ubi, EA, bethesda , van mij mogen ze allemaal failliet gaan.
MelvinChowder
casualkiller
MelvinChowder
De story creator wordt misbruikt om veel exp te verkrijgen ofwel dit is een exploit.
De created story database werdt overspoeld met deze farms. Waardoor echte user created side missions moeilijk te vinden waren.
bron:"https://segmentnext.com/2019/07/13/assassins-creed-odyssey-money-exploit-handled-ubisoft/"
casualkiller
ik zag een vergelijking online: "we gaven de gevangen een stel scheppen en toen kwamen we erachter dat ze probeerde te ontsnappen. " …
fonsrutte
Heb je de game zelf gespeeld?
Het feit dat ze XP boosters verkopen vind ik wel wat vreemd, daarin geef ik je gelijk, maar ik heb er tijdens het spelen geen moment aan hoeven denken om ze te kopen.
casualkiller
HInt: games met xp-boosters zijn getuned voor xp-boosters (en de 1 is er gevoelig voor en de ander niet.) De gameplay is dus sowieso fundamenteel aangepast om de boost verkoop te bevorderen. Wie dat ontkent is knettergek in zijn hoofd. Of heet Coola
fonsrutte
Was AC
Uiteindelijk zullen we nooit in detail weten in hoeverre de game echt is opgezet met die XP-boosters in het hoofd. Ik heb geen enkel moment het idee gehad dat ik gedwonen werd om dat aan te schaffen, maar het feit dat ze er zijn is zeker vreemd te noemen. Ze maken die dingen niet voor niks, daar willen ze geld aan verdienen.
MelvinChowder
Maar feit blijft dat het een exploit was die Ubi het recht heeft te patchen (en ook voor de mensen die niet exploiten is het wel zo eerlijk
casualkiller
nou dan moet je niet letterlijk gaan huilen als ze je inkomsten van de boosters bedreigen.
het probleem is niet de exploit, het probleem is de game dat iedereen dit nodig vind om te doen. (en de game is er vaak genoeg om in het nieuws geweest om zijn grindy mechanics… )
Paxopoxo
Dit heeft weinig tot niks met "boosters" te maken die Ubisoft verkoopt, puur en alleen met mensen die steeds opzoeken hoe je het snelste een hoog level kan halen in een game. Hier is dus die Creator van Ubisoft niet anders in.
En als Ubisoft hier iets tegen wilt doen dan is dat hun goed recht.
casualkiller
MelvinChowder
Punt is gewoon dat elk bedrijf het recht heeft om zijn eigen product te beschermen tegen deze exploits.
Of ik het er mee eens ben of niet doet er niet toe.
fonsrutte
fonsrutte