Nieuws
Assassin's Creed Odyssey

Ubisoft komt niet met een nieuwe Assassin's Creed-game in 2019

Ontwikkelaar verbreekt de jaarlijkse cyclus

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Er komt geen nieuwe Assassin's Creed-game in 2019. In plaats daarvan hoort Assassin's Creed Odyssey meerdere jaren mee te gaan. Dit maakt Ubisoft CEO Yves Guillemot bekend op Gamescom.

Guillemot legt uit dat de release van Assassin's Creed Odyssey was besloten voor 2018 doordat het tegelijkertijd werd ontwikkeld met Assassin's Creed Origins, dat in 2017 verscheen. Hierdoor verschijnt het jaar na Odyssey niet direct een nieuwe game in de reeks.

Guillemot zei tijdens de Gamescom: "We hadden een game in 2017 en we hebben er één voor dit jaar, maar we hebben geen volledig nieuwe Assassin's Creed-game voor volgend jaar. Dat is vooral omdat beide teams apart van elkaar werkten, dus voor nu hebben we twee games, één voor elk jaar."

Wanneer er gevraagd werd of er een spin-off of iets kleiner zou verschijnen, zei Guillemot dat dit opnieuw niet het geval was. In plaats daarvan werd gezegd dat er op een reguliere basis meer content komt naar Assassin's Creed Odyssey. De CEO van Ubisoft zegt dat spelers van de nieuwe Assassin's Creed-game jaren vooruit kunnen en ze gaandeweg nieuwe mogelijkheden aangeboden krijgen om de game te spelen.

Assassins Creed Odyssey

Guillemot voegde eraan toe dat het doorbreken van het lanceringsschema uiteindelijk de moeite waard is geweest. "De tijd gaf het team de mogelijkheid om ze te laten brengen wat ze echt wilde. De community heeft erg positief gereageerd en wanneer ik kijk naar wat wij gaan brengen met Odyssey ben ik ervan overtuigd dat de community van Origins verbaasd zal zijn."

Assassin's Creed Odyssey speelt zich af in het oude Griekenland en geeft de speler onder andere de mogelijkheid om te kiezen voor een mannelijke of vrouwelijke protagonist. Daarnaast werd eerder bekend dat de map in Odyssey de grootste is in de franchise en de focus van de game gelegd wordt op het varen.

Assassin's Creed Odyssey verschijnt op 5 oktober 2018 voor pc, Xbox One en PS4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Blizzard brengt nieuwe animated short uit voor Overwatch Update: Meer nieuwe gameplay onthuld voor Super Smash Bros. Ultimate
18

Reacties op: Ubisoft komt niet met een nieuwe Assassin's Creed-game in 2019

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • coola

    • 22 augustus 2018 14:26
    Ik wist het wel. In 2016 zei Guillemot al het is niet zeker of dat assassin's creed weer een jaarlijkse game word.

    Mij maakt het echt niet uit. Of dat er nou een jaar tussen de releases zit of meerdere jaren kopen doe ik ze toch wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 22 augustus 2018 15:02
    Het is toch ook te krankzinnig voor woorden om een game vast te knopen aan een cyclus. Daardoor duw je zo'n game ook gewoon de tent uit om de aandeelhouders te 'pleasen'. Of 'ie nou af is of niet.

    Zouden ze dan tóch eindelijk geleerd hebben van die Watch Dog and Unity fails?

    Neem Rockstar als voorbeeld. Die knallen eens in de 5-8 jaar een game op de markt, maar het is helemaal af en gepolijst tot in de kleinste details. Breng gewoon een game uit als je er van overtuigd bent dat het kwaliteit is en niet omdat de releasedatum gehaald moet worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 22 augustus 2018 15:42
    @tyberium

    Helemaal mee eens, het laatste 2 jaar merk ik dit maar al te vaak.
    No Man Sky als groot voorbeeld van hoe het niet moet.

    Ik heb ook veel liever dat ze het meteen goed doen en later uitbrengen wanneer het echt klaar is. Battlefield 4 op de pc duurde ook ruim een jaar voordat het beter liep.

    En Ubisoft spellen koop ik sowieso niet meer omdat de pc versie gewoon vrijwel altijd ruk draaien. Tot die tijd boycot ik ze ook op de consoles terwijl ze daar wel beter draaien.
    Zodra ze hier werk in stoppen en verbeteringen doorvoeren koop ik weer iets van ze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 22 augustus 2018 18:11
    @spreadthehate Ik koop gewoon geen enkele Ubisoft titels meer en ik ben er dit jaar mee begonnen. Zolang zij geen kwaliteit willen leveren koop ik ze ook gewoon niet. Kijk maar naar de animaties die zijn echt constant bagger. Ik wacht wel op Cyberpunk voor een goede open wereld en RDR2 niet te vergeten, anders kan ik ook naar de ps4 exclusives kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geeMc

    • 23 augustus 2018 01:06
    @armilo-theus maar definieer kwaliteit. Mij gaat een game om vermaak en in dat opzicht doen bijvoorbeeld Ghost Recon, The Division, Assassins Creed en Far Cry dat op de juiste manier voor mij. Dat de meeste open world games rinse and repeat zijn vind ik (en een hoop anderen) ook niet erg, want dat doen we al sinds de komst van games, met hier en daar een keer een nieuw concept. Dat Ubisoft soms wat meer last heeft van bugs is lelijk, maar laten we nou niet doen alsof zij daarin de enige zijn. Ik vind het een beetje vergezocht om te zeggen dat er geen kwaliteit geleverd wordt door Ubisoft, maar smaak verschilt :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 23 augustus 2018 06:39
    @geeMc ha, 100% eens. Een keer een bericht met nuance in plaats van blinde trash vanwege een uitgever

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 23 augustus 2018 15:39
    @geeMc Zoals ik al zeg slechte animaties. Grootste voorbeeld is WD 2 lek aan kwaliteit zag je gewoon. De luiheid spatte er van af geen motor in een auto. De klep gaat open en er zit niks in. Story is de laatste tijd echt gewoon meh. quests zijn vaker zinloos dan zinvol. Ubisoft titels heb ik heel lang zonder problemen altijd uit kunnen spelen omdat het leuk was. Nou is het niet meer leuk want het is constant hetzelfde. Open wereld word door Ubisoft in onze strot gedouwd. Ik kan bij Rockstar zien dat zij echt hun tijd en details erin stoppen. Rockstar mag van mij altijd een open wereld maken want dat doen zij goed. Met gta kun je tenminste weer opnieuw beginnen bij Ubisoft is dat helemaal weg.

    Laat ik het zo zeggen Ubisoft stopt hun geld in de verkeerde sector er gaat meer geld naar marketing toe dan naar development. Hun werknemers worden ook nog eens onderbetaald. Als Ubisoft nou eens innoveert ipv bij hetzelfde concept te blijven kunnen ze waarschijnlijk meer doen. Gelukkig hebben ze R6 waar ik me compleet mee vermaak maar ik vind het jammer dat AC de touch kwijt is geraakt. Het is niet meer zo leuk als de Ezio trilogy.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 22 augustus 2018 21:15
    @spreadthehate een game niet kopen omdat de pc versie niet goed draait.

    Zie de logica niet echt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 22 augustus 2018 21:56
    @bigds9fan

    Simpel, pc komt bij mij op de eerste plaats qua platform en dan pas de consoles. Koop alleen nog exclusives per console rest speel ik op pc. Ook al loopt AC Origins goed op de ps4 of one x, ze hebben pech bij Ubisoft. Ook al brengen ze een exclusive uit voor de consoles ik koop niks meer van ze tot ze het op de pc beter voor elkaar hebben.

    Al maanden problemen met alle Ubisoft titels vanaf The Division op een high end pc, vandaar de boycot. Ze weten ervan bij Ubi maar doen er niks aan en geven er geen zak om.

    Vanaf release is AC Origin al een drama op de pc en de Steam / Ubisoft forums staan er vol mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 23 augustus 2018 00:16
    @spreadthehate Maar dat is weer het voordeel van meerdere systemen hebben.

    Dat de pc versies slecht zijn dat valt niet te ontkennen maar zelfs Rockstar bracht Red Dead Redemption niet naar de PC. Deel 2 lijkt ook niet naar de pc te komen. En ook Batman Arkham Knight was een drama.

    Pc's zijn lastiger om voor te programmeren en met de vele piraterij zou ik als ontwikkelaar er niet eens mee aan beginnen.

    Dat gezegd als je een game op de pc uitbrengt moet het goed zijn maar als ik moet kiezen dan zou ik gewoon voor het platform gaan waar ie wel goed op loopt.

    Al snap ik het standpunt wel licht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 23 augustus 2018 19:22
    @bigds9fan Pc's zijn helemaal niet lastiger om voor te programmeren, t is zelfs makkelijker. Het is alleen een ander verhaal als een game voor consoles ontwikkeld wordt en dan geport wordt naar pc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • revanius

    • 25 augustus 2018 13:06
    @spreadthehate het spel werkt perfect en vloeiend op mijn pc. Al. Moest ik het wel op de C schijf zetten want op D pakte hij hem niet. Dat is wel hinderlijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 22 augustus 2018 21:14
    Onverwacht is het niet. Had Oddesey dit jaar niet verwacht maar hij is wel heel welkom.

    Ubisoft games zijn niet perfect maar wel heel vermakelijk. En Ubisoft doet er altijd nog meer moeite voor dan EA.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 22 augustus 2018 21:32
    @bigds9fan

    Idd. Al moet ik zeggen sommige Ubisoft games zijn wel perfect. Maat soms is vermakelijke beter dan perfect. Zat games die perfect in elkaar zitten maar waar ik toch snel op uitgekeken ben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pyronaan

    • 22 augustus 2018 22:53
    @coola zoals welke dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 23 augustus 2018 06:40
    @pyronaan Mario Rabbids Kingdom Battle!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JMG

    • 23 augustus 2018 16:55
    Als de focus weer op het varen wordt gelegd mag het van mij ook wegblijven. Dat is nooit leuk geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TvdKaa

    • 23 augustus 2018 22:54
    Ik was betoverd door AC: Origins! Ik ben voor mijn gevoel meer dan 60 uur op vakantie geweest, en heb nog steeds niet alles gezien! De sfeer zat er zo dik in dat ik na het wegleggen van de controller nog steeds zand uit mijn schoenen stond te kloppen. AC: Odyssey, kom maar doorrr! *zet Gladiator helm op