Nieuws

Ubisoft: 'Ghost Recon Wildlands grootste industriehit sinds begin 2017'

En PlayStation 4 domineert

Geschreven door Jacco Peek op
Ubisoft heeft in hun laatste kwartaalcijfers bekendgemaakt dat Ghost Recon Wildlands "de grootste industiehit sinds het begin van 2017 is."

Hoeveel stuks Ghost Recon Wildlands heeft verkocht werd niet duidelijk. In het eerste kwartaal van het financiële jaar 2017-2018 brachten de games van de uitgever 190.4 miljoen euro op.

Daarnaast werd bekend dat Ubisoft de meeste games verkocht op PlayStation 4, gevolgd door Xbox One en pc. 44 procent van de verkochte games werd verkocht voor Sony's platform. Nintendo Switch heeft echter nog geen eigen categorie.

Ook viel op dat de totale omzet van Ubisoft afgelopen kwartaal voor ruim 80 procent bestond uit digitale verkopen, vergeleken met 75 procent een jaar geleden.

Tot slot maakte Ubisoft meer bekend over hun verwachtingen van The Crew 2, Far Cry 5 en Skull and Bones. The Crew 2 heeft een recordaantal geregistreerde spelers voor de aankomende bèta wat Ubisoft-games betreft. Ook Skull and Bones heeft een recordaantal geregistreerde bèta-spelers behaald voor een nieuwe IP.

Van Far Cry 5 wordt verwacht dat de game veel beter zal verkopen dan Far Cry Primal en vergelijkbaar met het derde en vierde deel, die respectievelijk 7 en 8 miljoen exemplaren verkochten.

Vandaag werd ook bekend dat Ubisoft geïnteresseerd is in PlayerUnkown's Battlegrounds-achtige gameplay.

Dit artikel delen:

Lees meer

Square Enix onthult nieuwe beelden Kingdom Hearts 3 Ubisoft geïnteresseerd in PlayerUnknown's Battlegrounds-gameplay
19

Reacties op: Ubisoft: 'Ghost Recon Wildlands grootste industriehit sinds begin 2017'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Wiepie

    • 19 juli 2017 14:50
    Ghost Recon Wildlands is voor mij tot nu toe ook wel de verrassing van het jaar.
    Ik zal niet zeggen de beste game van 2017 maar ik ben blij dat ik tijdens een afprijzing mijn slag geslagen heb. Zeer veel plezier mee gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Battlestar28

    • 19 juli 2017 16:14
    @wiepie
    Tis een prachtige game, maar zonder inhoud. Alleen leuk als je coopt. Online speel je met rasechte debielen en de matchmaking is ernstig slecht…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Wiepie

    • 21 juli 2017 11:18
    Zeg wat je wilt. Ik vond het leuk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HighNesZ

    • 19 juli 2017 15:13
    Maandje geleden aangeschaft en erg leuk in co-op maar verder een matige game. Wellicht dat ze hier een PlayerUnkown's Battlegrounds-achtige gameplay aan kunnen toevoegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 19 juli 2017 15:22
    Grootste industriehit sinds begin 2017' wat een rare tekst denkt toch echt dat switch en Zelda
    veel groter zijn.

    Misschien voor Ubi grooste industriehit maar niet voor de hele industrie.

    Zelda heeft zeer goed gedaan en switch is bijna niet aan te krijgen nog steeds.

    Verder denk ik ook dat Horizon Zero dawn veel beter heeft gedaan dan wildlands.

    Kijk zelf wel heel erg uit naar Far cry 5 en Assasins creed origin denk dat dit samen met Star wars mijn games worden eind dit jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 19 juli 2017 16:55
    @hulstpower Precies een 'industriehit' is volgens Ubisoft dus niet de meestverkochte game van 2017 tot nu toe, want dat zijn inderdaad Zelda en Horizon Zero Dawn:
    http://www.vgchartz.com/yearly/2017/Global/
    Wildlands staat op plek 5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 19 juli 2017 21:17
    @haastnooit ja maar is het echt een hit want zelda en horizon score bij de fans de media en ik hoor weinig van ghost. Dus ik vind dit zeker niet de industrie hit van begin 2017 dat is in mijn ogen zelda en de switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 20 juli 2017 08:18
    @hulstpower ben ik helemaal met je eens. Vraag me echt af wat volgens Ubisoft dan precies een industriehit is en wat Wildlands dan precies de grootste daarin maakt. Verkoopaantallen is het blijkbaar niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 21 juli 2017 07:52
    @haastnooit Ja en zelda en horizon zijn kwa games de industrie hit maar ik denk als je de hele industrie pakt is het nintendo met de switch.
    Dat ding is niet aan te slepen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bumba

    • 21 juli 2017 11:06
    @hulstpower eigenlijk geef je het zelf al aan. De Switch is niet aan te slepen. Dat betekend dus dat er niet veel mensen zijn die een switch hebben. Zelda zal dus ook nooit meer dan de installed base van de switch hebben verkocht (hij is tenslotte ook pas net uit). Ghost Recon is daarintegen verkrijgbaar op PS4, Xbox One en PC. Het is dus zeer waarschijnlijk dat Ghost meer heeft verkocht. Voor echte verkoopcijfers check deze bron is: http://www.gfk-entertainment.com/dokumente/Games_International_012017.pdf

    Dit zijn alleen retail cijfers en die zijn redelijk betrouwbaar (VGZ overigens helemaal geen betrouwbare bron). Digitaal is een ander verhaal en dat is nogal belangrijk voor deze discussie. Nintendo verkoopt digitaal namelijk veel minder en PC is daarintegen bijna 100% digitaal is. Dit kan ook het verschil met Horizon verklaren.

    Of iets een hit is lijkt me een andere discussie, maar ik denk dat de drie genoemde titels qua verkopen redelijk dicht bij elkaar zitten.

    Als je verkopen neemt zal dit bericht dus wel kloppen (als we uitgaan van releases in 2017).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 21 juli 2017 14:31
    @bumba Ik snap wat je bedoelt met hit en daarom zeg ik ook zelda en switch.
    Vooral de switch is nog steeds geliefd dat ie alleen maar uitverkocht blijft.
    Zelda is een hit omdat er gewoon veel lof voor was toen ie uit kwam,
    Horizon het zelfde veel media aandacht en hype en lof.
    Maar Ghost was stil en dood mensen kende hem en sommigen hebben het gehaald maar ik vind het wel mee vallen met mensen die ik zie die hem spelen op xbox en ps4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • RidgeRazor

    • 19 juli 2017 15:39
    Ik speel het af en toe met een maat en dat kan vaak erg leuk zijn. Maar hoe Ubisoft het voor elkaar krijgt om de besturing van voertuigen zo slecht te krijgen, is mij werkelijk een levensvraag. Vooral de crossbikes lijken door een stagiaire gemaakt die anderhalve dag op bezoek was.

    Verder zal de marketing destijds ook een grote rol bij de verkoopcijfers hebben gespeeld. Ik ben benieuwd hoe vast de groep is die nog steeds frequent speelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 19 juli 2017 16:25
    Ik denk dat Ubisoft met Vivendi in hun nek de investeerders tevreden wil stellen door dit soort uitspraken te doen. Zo van: "Kijk eens we hebben de grootste industriehit te pakken van 2017, jullie hebben Vivendi helemaal niet nodig om bakken met geld aan jullie aandelen te verdienen. Verkoop ze niet!".
    Het is bijna een smeekbede. Maar wat is precies de definitie van een industriehit?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 19 juli 2017 16:52
    @haastnooit

    Uhm het laatste wat ik er over hoorde is dat Guillemot een genoeg aantal aandelen heeft terug gekocht waardoor voorlopig de overname niet mogelijk is. Dus daar stressen ze voorlopig niet meer over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 19 juli 2017 17:14
    @coola Heb je daar een bron van? Ik vind het namelijk wel interessant wat er gebeurt rondom Ubisoft en Vivendi.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • deadlynub

    • 19 juli 2017 17:14
    Een hit is de game niet echt te noemen, ben meerdere malen bij het uitstappen van een voertuig door de grond gezakt afwachtend tot ik dood zou vallen in het witte niks. Weinig uitdaging als je de goede wapens binnen hebt gesleept. Het is omdat het een makkelijke platinum game is anders had ik hem nog eerder aan de kant gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 19 juli 2017 18:41
    @deadlynub
    Een hit betekent dat de game een commercieel succes is.
    Eventuele bugs en de moeilijkheidsgraad hebben daar niets mee te maken.
    Justin Bieber scoort ook hits, of de liedjes goed of slecht zijn laat ik me maar niet over uit. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 19 juli 2017 21:02
    @hooper

    Hahahha mooie vergelijking maar wel duidelijk.
    ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 19 juli 2017 21:19
    @hooper helemaal mee eens een daarom is deze game ook niet de industrie hit van begin 2017 dat is de switch of zelda.