Nieuws
Ubisoft

Ubisoft gelooft dat Project Scarlett en PS5 een grote sprong vooruit zijn

In tegenstelling tot Platinum Games

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
Ubisoft vindt dat Project Scarlett en de PlayStation 5 een grote sprong vooruit zijn. Uitvoerend directeur Alain Corre kijkt ernaar uit om de nieuwe terreinen die de nieuwe ontwikkelingen die de consoles met zich meebrengen te verkennen.

Alain Corre, uitvoerend directeur van Ubisoft, geeft in een interview met Telegraph toe dat hij onzeker is hoe de community zal reageren op de PS5 en Scarlett, maar vind de beide consoles een grote stap vooruit. "Beide apparaten van Sony en Microsoft zijn een grote sprong", Aldus Corre. Dit vindt hij goed nieuws voor de game-ontwikkelaars. Ook vertelt Corre dat hij ernaar uitkijkt om de nieuwe terreinen die de nieuwe ontwikkelingen met zich meebrengen te verkennen.

Na het officieel onthullen van de nieuwe generatie console van Sony en Microsoft, is het speculeren al losgebarsten over welke console de volgende generatie gaat overheersen. De geruchten gaan dat de PS5 krachtiger is dan zijn concurrent, ondanks dat de beide bedrijven naast een paar details over de hardware, nog maar weinig concrete informatie naar buiten hebben gebracht.

Een paar dagen geleden heeft Platinum Games verklaard dat de laadsnelheid en de visuele prestaties erop vooruit gaan, maar dat er niks 'super innovatiefs of buitengewoon nieuws' op de nieuwe generatie zal verschijnen. Sony en Microsoft hebben nog geen duidelijke informatie vrijgegeven, maar het is aan te nemen dat verschillende game-ontwikkelaars zoals Ubisoft en Platinum Games weten waar ze het over hebben.

Dit artikel delen:

Lees meer

Pc-versie Halo: Reach-bèta volgende week van start Update: Harry Potter: Wizards Unite nu verkrijgbaar in Nederland
31

Reacties op: Ubisoft gelooft dat Project Scarlett en PS5 een grote sprong vooruit zijn

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • watashi wa maurice desu.

    • 24 juni 2019 14:43
    Nu ga ik iets zeggen wat niet iedereen mee eens is denk ik.
    Ubisoft is zelf ook niet van innoveren,
    Dus logisch dat zij een enkel grafische en kracht update al geweldig vinden.
    Ik vind Ubisoft wel leuke games hebben hoor maar innovatief niet.
    Ze verbeteren hun games wel, maar als gameplay op zich is het niks wat de rest van de games over de wereld nooit hebben gedaan.
    Daar is niks mis mee, maar daarom vind ik dit niet meteen een uitspraak waar ik van denk dat de next gen zoveel geweldige speciaal word.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 25 juni 2019 16:35
    @watashi wa maurice desu. Ow ik ben het met je eens volledig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hubertje

    • 24 juni 2019 15:34
    Geruchten zijn dat de ps5 krachtiger is? Ik had juist gelezen dat Scarlett krachtiger zou zijn dan de ps5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 24 juni 2019 15:49
    @hubertje

    Klopt de meest recente geruchten spreken inderdaad over de PS5 krachtiger gaat zijn dan Xbox scarlett

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hubertje

    • 24 juni 2019 16:56
    @coola hmm ik zie wel weer wat er uiteindelijk gebeurt ps 5 of xbox zal er allebei wel gewoon goed uit gaan zien. Waarschijnlijk ga ik dit keer alleen de xbox halen aangezien ps niet veel exclusieve heeft die ik wil spelen. Heb deze generatie een ps4 en een one gehaald maar voor die paar games vond ik het uiteindelijk niet waard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 24 juni 2019 20:51
    @hubertje

    Mag ik dan vragen welke games? Want buiten Forza en cuphead kan ik geen andere bedenken?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 25 juni 2019 11:22
    @rreloaderr
    Alle multi-platform titels, ongeveer 98% van de games…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 25 juni 2019 17:35
    @rreloaderr

    Zit ik mij ook effe te bedenken. Voor multiplatform games ben je ook al perfect af met de ps4 (pro)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 24 juni 2019 20:26
    Heb je daar een linkje van? @coola

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 24 juni 2019 21:11
    @fonsrutte

    https://gamerant.com/ps5-xbox-scarlett-power-dev-kit/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 24 juni 2019 21:54
    @coola 'Of course, dev kits and final consoles are not the same so it’s possible that this information and power comparison could change. It’s also worth mentioning that Moriarty is known for having a stronger relationship with the PlayStation brand than the Xbox brand and so his anecdotal evidence comes largely from PlayStation-focused sources.'

    Dit komt uit jouw linkje wat je net stuurde

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 24 juni 2019 22:13
    @Aces-82

    Mja er zijn nog veel meer sources. En maakt geen ene f*zo uit dat het om een devkit gaat. Feit blijft dat de geruchten gaan dat de ps5 krachtiger is dan de scarlett. En ik zie ook geen reden waarom dat niet zou kan zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 25 juni 2019 00:04
    @coola die feit gaf je net maar bleek dus alleen maar geruchten te zijn. Dus ik zie geen reden waarom dat wel zo zou zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 25 juni 2019 00:47
    @Aces-82

    Ik heb ook nergens gezegd dat het een feit is dat de ps5 sterker gaat zijn dan de scarlett.

    Ik heb gezegd dat het een feit is dat er geruchten zijn dat de ps5 sterker is dan de scarlett.

    Ergo wat ik zei is niet onjuist.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 25 juni 2019 01:27
    @coola je was je anders aardig aan het verdedigen toen ik dat lapje tekst erbij haalde van je eigen linkje. Maar goed die geruchten kunnen ook bullshit zijn dat was mijn punt ook

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 juni 2019 09:29
    Uit hetzelfde artikel "It’s also worth mentioning that Moriarty is known for having a stronger relationship with the PlayStation brand than the Xbox brand and so his anecdotal evidence comes largely from PlayStation-focused sources."
    De man is dus niet echt objectief

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 24 juni 2019 15:39
    qua innovatie moet je bij Nintendo zijn. qua grafische kracht zit je altijd wel goed bij Xbox op PS. Het zal alle 2 wel erg op elkaar lijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JohnnyBNL

    • 24 juni 2019 15:59
    Ubisoft zegt dit alleen maar omdat hun game Assassins Creed: Odyssey is gebruikt bij de presentatie / onthulling van Google Stadia, gratis reclame is altijd fijn.. #ProfitDeal

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 24 juni 2019 16:13
    @JohnnyBNL

    Alleen gaat dit niet over stadia maar over ps5 en xbox scarlett. Die gelukkige nog heavy op streaming gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 24 juni 2019 16:16
    @JohnnyBNL Vóór Stadia geloofde Ubisoft al heilig in streaming, volgens mij al langer dan dat de Stadia deal gesloten was.