Nieuws
Watch Dogs 2

Ubisoft gaat geslachtsdelen uit Watch Dogs 2 verwijderen

Bedrijf wil spelers niet in problemen brengen

Geschreven door Redactie Gamer.nl op

Gameontwikkelaar Ubisoft gaat in een software-update geslachtsdelen uit het nieuwe spel Watch Dogs 2 verwijderen.

Dat vertelt een woordvoerder van het bedrijf aan Kotaku. De game bevat personages die geen ondergoed dragen, waardoor gemodelleerde genitaliën in bepaalde situaties duidelijk te zien zijn.

Een speler plaatste een screenshot van vrouwelijke geslachtsdelen binnen de game op PlayStation Network. Dit bleek in strijd met de gebruikersvoorwaarden van Sony, waardoor de speler tijdelijk werd verbannen.

Met de software-update wil Ubisoft voorkomen dat meer spelers van PlayStation Network worden verbannen. De ontwikkelaar is in gesprek met spelcomputermakers, om verdere verbanningen op basis van screenshots te voorkomen.

Volgens een woordvoerder wordt het 3D-model van één vrouwelijk personage aangepast om verdere problemen te voorkomen. Of een naakte man in het spel ook wordt veranderd, is nog niet bekend.

Door NU.nl

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuw Overwatch-personage Sombra nu uit CampZone 2017 wordt van 11 tot en met 21 augustus gehouden
13

Reacties op: Ubisoft gaat geslachtsdelen uit Watch Dogs 2 verwijderen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • garciagarcia

    • 16 november 2016 09:27
    Goede move van Ubi. Lijkt wel ingecalculeerd!
    Je kan ervan vinden wat je wilt, toch stond heel het internet er gister vol mee en zag ik zelfs een artikel op NU.nl over de geslachtsorganen xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 16 november 2016 11:20
    @garciagarcia Dat is het natuurlijk ook. Het is gewoon reclame

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Scream2Late

    • 20 november 2016 19:23
    @haastnooit

    Reclame voor wat ?
    Omdat er geslachtsdelen inzitten fa ik hem echt niet kopen

    En van ubisoft al helemaal niks

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 16 november 2016 09:39
    Bloed en ingewanden; no problem. Geslachtsdelen: OMG! Hide the children!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • a.vlahovljak@gmail.com

    • 16 november 2016 10:09
    @Sander999 Precies dat. Overigens is er toch ook nooit ophef geweest over blote borsten en seks scenes in games als The Wither, Dragon Age, Mass Effect, Far Cry etc. Of heeft WD2 een lagere leeftijdsclassificatie waardoor er zo'n ophef is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • PePziNL

    • 16 november 2016 10:16
    @a.vlahovljak@gmail.com Er zaten wel seksscenes in die games, maar (voor zover ik weet) bevatte beide games geen vagina's en piemels, en daar is alle ophef nu om te doen. Borsten zijn al een tijdje niet zo'n probleem meer.

    CD Project RED heeft volgens mij zelfs expliciet laten weten dat ze Geralt geen piemel hebben gegeven onder zijn kleding, waarschijnlijk om dit soort poeha te voorkomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 16 november 2016 13:31
    @PePziNL Geralt is dus een enuch.

    Arme kerel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Swieb

    • 16 november 2016 17:26
    @a.vlahovljak@gmail.com

    Fox News - wie anders? - heeft zich nog druk gemaakt om de sexscènes in Mass Effect: www.youtube.com/watch?v=PKzF173GqTU

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 16 november 2016 10:07
    Een te verwachte keuze maar toch best wel jammer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SirFunkenstein

    • 16 november 2016 10:21
    Het is sneu en zal allen maar erger worden met de komst van het zeer conservatieve bewind in US.

    Maar iedere gek een wapen in z'n la.

    Of draaf ik door. Haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Boslim69B

    • 16 november 2016 14:57
    @SirFunkenstein dit klopt niet helemaal, aangezien Southpark the stick of truth ongecensureerd is in Amerika en hier in Europa juist weer niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 16 november 2016 22:20
    Vind het echt in en intriest dat ze zich daartoe verlagen. Maar ik had het al voorspeld in het vorige artikel hierover.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Guarnerre

    • 17 november 2016 13:52
    Bethesda modders "Ik heb genoeg virtuele vagina's gezien!"