Nieuws

Ubisoft gaat games mogelijk weer op Steam uitbrengen

In de broncode van Assassin's Creed Valhalla is een vermelding gevonden

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft is mogelijk van plan om games weer op Steam uit te brengen.

Een fan heeft ontdekt dat de broncode van de Ubisoft Connect-pagina van Assassin's Creed Valhalla recentelijk van een update voorzien is. Daarin wordt nu Steam vermeld.

Dat is opvallend, want de game is niet verkrijgbaar op Steam. De meest recente game die Ubisoft op het platform heeft uitgebracht, is het in 2019 verschenen Trials Rising. Verder prefereert de uitgever het uitbrengen van games op diens eigen digitale winkel en Epic Games Store.

Hoe dan ook is het nog niet officieel bekend dat Ubisoft-games weer op Steam gaan verschijnen. De uitgever heeft aan Insider Gaming laten weten niet te reageren op geruchten en speculatie.

Dit artikel delen:

Lees meer

De personages uit The Dark Pictures Anthology: The Devil in Me TMNT: Shredder's Revenge verschijnt op 15 november op PS5
20

Reacties op: Ubisoft gaat games mogelijk weer op Steam uitbrengen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 5 november 2022 16:40
    Deden ze dat niet dan? Heb die games geen seconde gemist.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 5 november 2022 17:27
    Al die verschillende diensten. Het word heel ingewikkeld. Gewoon alles uitbrengen op Steam. Is makkelijker voor iedereen.
    Net zoals streamers. Gewoon alles op 1 plek

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 5 november 2022 17:45
    @chefry het is wel makkelijker, maar concurrentie tussen platformen kan de prijs drukken. Als er maar een enkele aanbieder is, kunnen ze doen wat ze willen, en dat kan nadelig zijn voor de gamer..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    chefry

    • 5 november 2022 21:53
    @Aerofox81
    Bij een monopolie positie heb je altijd nog een waakhond die toekijkt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 5 november 2022 19:46
    @chefry Steam neemt 30%… Vind dat echt overdreven veel dus ik begrijp het wel dat uitgevers liever via hun eigen platform kopen. Ik zou zelf wel alles via Steam willen natuurlijk, wordt mijn library erg blij van :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 6 november 2022 09:09
    @Markus88 Tsja een familielid van mij die koopt pc spellen die die al heeft op een andere pc app nog een 2e keer om ze ook op steam te hebben staan. Al vind ik dat zelf toch wel geld weg gooien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JMG

    • 6 november 2022 11:25
    @Markus88 En Epic eist 15% van iedere game gemaakt met Unreal die wordt verkocht op Steam. Net zo oneerlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 6 november 2022 11:36
    @JMG Voor een totaal van 45% dan? Jezus…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • XeniaNL93

    • 6 november 2022 08:22
    @chefry of gewoon de keuze aan de gebruiker overlaten. Ik heb ook liever alles op Steam, maar als iemand anders het graag op een andere dienst wil, is hij vrij om daar in te kiezen.

    Daarnaast zou het nog mooier zijn om geen launchers met elkaar te koppelen, dus dat je naast Steam geen uplay nodig hebt om de game te starten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 6 november 2022 08:58
    @XeniaNL93 Dat is natuurlijk makkelijk gezegd. Maar het is niet de gebruiker die die 30% aan steam moet afdragen. Dat is de uitgever.
    En als ze die 30% direct gaan doorberekenen aan de eindgebruiker worden de games op steam dus een stuk duurder waardoor niemand ze koopt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • XeniaNL93

    • 6 november 2022 09:38
    @Messtranor Tsjah, maar nu blijkt het wel dat uitgevers uiteindelijk toch weer terug komen naar Steam. Die 30% moeten ze dan maar voor lief nemen.

    De uitgevers waar het voornamelijk om gaat zijn de grote jongens, die kunnen echt wel 30% op de aanschafprijs missen. Vergeet niet dat Steam een hele complete client is met een goede infrastructuur, en dat moet ook ergens van betaald worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 6 november 2022 12:50
    @XeniaNL93 Ik snap de kant van steam wel degelijk hoor, dat hoef je me echt niet uit te leggen. Maar ik snap de kant van de uitgevers ook, steam vraagt 30%, Epic vraagt veel minder. En het zijn bedrijven die winst willen maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 5 november 2022 17:51
    Mooi dat zo'n top game als Assassin's Creed Valhalla naar steam komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 6 november 2022 08:59
    @coola Ik had geen enkel andere reactie verwacht van je :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 6 november 2022 09:56
    @Messtranor

    Ik zie niet waarom het niet zou kunnen en mogen zeggen.



    Van af day one heb ik het zonder game breaking problemen kunnen spelen ( enige bug die ik had was dat ik geen vuur zag als ik een fakkel aanstak)

    The Witcher 3 zat bij launch ook bomvol met bugs en glitches.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 6 november 2022 12:47
    @coola Doe je t weer he.
    Ik zeg helemaal niet dat je het niet mag zeggen. Ik zeg dat ik die reactie had verwacht van je.
    Dit doe je constant he, die dingen zeggen en dan reageren op wat jij verwacht als reactie te krijgen in plaats van wat iemand daadwerkelijk zegt.
    Ik maakte een grapje joh, zette er niet voor niets een :) achter.

    Stop eens met constant in die verdedigende slachtoffer rol te stappen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • CertifiedLoverBoy

    • 6 november 2022 09:27
    @coola de game is zelfs zo top dat het nauwelijks bugs bevat en bij launch op en top speelbaar was.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Breadpit

    • 5 november 2022 19:24
    Heerlijk om te zien dat al die publishers terugkomen naar steam

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vogeltje

    • 5 november 2022 20:20
    Alleen leuk als dat betekent dat je Ubi Connect dan niet meer nodig hebt. Ik weet bij de hele oude delen dat als je ze op Steam kocht, je zowel Steam als Ubi aan moest hebben om te spelen. Dat maakte het alleen maar vervelender.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • lightyears

    • 6 november 2022 09:07
    Heeft ubisoft zich mooi in de vingers gesneden door het eerst alleen op epic gamestore uit te brengen. Hoogmoed komt voor de val. Valve is zonder meer een beter bedrijf dan dat afschuwelijke ubisoft.