Nieuws
Assassin's Creed Unity

Ubisoft doneert 500.000 euro om Notre-Dame op te knappen

Assassin's Creed Unity nu gratis te downloaden op pc

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft heeft 500.000 euro gedoneerd voor de reconstructie van de Notre-Dame, die eerder deze week in brand vloog.

De vijf ton moet helpen bij het opnieuw opbouwen van het historische gebouw, dat gedeeltelijk is afgebrand. "Toen we Assassin's Creed Unity ontwikkelden, kregen we een nog nauwere band met het prachtige Parijs en zijn gebouwen", aldus Ubisoft. "Een van de meest uitzonderlijke werkzaamheden was het recreëren van de Notre-Dame."

In het verlengde daarvan kunnen mensen op pc via Uplay gratis Assassin's Creed Unity downloaden. Dit kan tot 25 april, maar het spel blijft voor mensen die hebben gedownload altijd gratis speelbaar.

Dit artikel delen:

Lees meer

Oculus-topman Jason Rubin over Quest, Rift S en Rift 2 The Witcher-serie verschijnt dit najaar op Netflix
42

Reacties op: Ubisoft doneert 500.000 euro om Notre-Dame op te knappen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • coola

    • 18 april 2019 11:09
    AC schotelt je niet alleen een boeiend verhaal, leuke gameplay en goede geschiedenis les voor maar het kan dus ook nog eens helpen om historische gebouwen te reconstructureren. Dat maakt mijn respect voor de franchise en Ubisoft heel wat groter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 18 april 2019 12:22
    @coola Laten we er geen doekjes om winden, 500k is natuurlijk niet veel voor de enorme positieve PR die deze donatie oplevert.

    Ik vind het in zeker zin redelijk lachwekkend dat er binnen een week 1 miljard + Euro binnen is geharkt voor restoratie van een gebouw terwijl, wanneer er rampen zijn waarbij mensen dakloos worden en honger lijden, we al blij zijn met 20-30 miljoen aan donaties.

    Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat het gebouw hersteld moet worden maar de ratio van geld dat daarvoor nu al is binnen gehaald tov andere zaken die uiteindelijk belangrijker zijn is redelijk schrijnend. De Franse democratie en cultuur staat of valt niet met het al dan niet herstellen van dit ene historische gebouw.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sabor

    • 18 april 2019 12:47
    @TheChief
    Perfect verwoord. Helemaal mee eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ragpost

    • 18 april 2019 12:48
    @TheChief Helemaal mee eens

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 18 april 2019 12:57
    @TheChief ik kan me helemaal vinden in jouw woorden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 18 april 2019 13:38
    @TheChief Dat is self empowering money, doneer en schenk een bedrag voor de heersers en ze zullen je belonen en misschien wel uitnodigen in hun donkere illuminati club en jij en je familie/stamboom zal de rest van hun bestaan verzekerd zijn van een goede en welvarende positie in de maatschappij.
    #what if satan was more powerful than god.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 18 april 2019 14:13
    @TheChief Helemaal mee eens! Ze hebben al lang aangegeven dat er ruim genoeg geld binnen is gehaald voor de restauratie. Daarnaast is de Katholieke kerk een van de rijkste instanties ter wereld, dus ze hadden dat geld überhaubt al niet nodig. De bedrijven die nu nog geld doneren doen het vooral voor positieve PR. Neemt niet weg dat het natuurlijk zonde is dat er zoveel geschiedenis verloren is gegaan, begrijp me niet verkeerd. Maar het contrast is inderdaad schrijnend dat de mensen en dieren die het geld wel echt nodig hebben achter blijven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SevenEight

    • 18 april 2019 14:36
    @TheChief Aye.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 18 april 2019 14:42
    @TheChief

    Mja ik ga nu heel erg onpopulair doen maar rampen in Afrika, midden oosten en eilanden als Haïti geef ik echt geen ene fuck om. Als er een ramp gebeurd in Japan, Hawaiï of bijvoorbeeld Finland dan geef ik er graag geld voor om ze te steunen. Maar in de 3 eerste voorbeelden geef ik liever geld uit aan het restaureren/herbouwen van een gebouw.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 18 april 2019 16:04
    @coola Een brandend gebouw is geen ramp, een ramp is iets waar mensen hun leven verliezen en dakloos worden en dergelijke, de Notre Dame is geen ramp.
    Daarbij zijn Afrika en het MO continenten, en is Japan een land en Finland ook.
    Hawaii is dan weer een staat van de VS.
    Ik wil niet popi jopi doen maar wat een redernering lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 18 april 2019 16:18
    @Devenace Sowieso raar dat je wel geld wil geven aan westerse landen die al veel geld hebben, maar niet aan 3e wereldlanden waar ze geen geld hebben…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 18 april 2019 16:31
    @woutzorz

    Ik ben hier een gewoon goud eerlijk in. Ik geef geen ene ruk om 3de wereld landen. Ik geef mijn geld het liefst aan mij zelf uit daarna aan mijn familie/mensen die ik als familie beschouw gevolgd door m'n huisdieren en dan landen als Japan etc. ( en Egypte qua het oude Egypte en dan vooral de piramides/tempels en beelden. Het volk wat er rond loopt kan mij geen ene fuck schelen wat daarmee gebeurd)

    En nee dat is niet racistisch en egoïstisch. Mag je vinden maar zo zie ik het niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bugaboo

    • 18 april 2019 16:45
    @coola Haha het is wel vrij extreem geformuleerd, maar het ver-van-je-bed-show-effect is wel een bekend verschijnsel natuurlijk.

    Overigens ben ik het wel mee eens dat de steun voor de heropbouw van de Notre Dame deels ook met PR te maken heeft. Maar daarnaast ook het feit dat je binnen 5-10 jaar resultaat kunt zien van de investering zal wel belangrijk zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 18 april 2019 20:49
    @coola hmm, als ik jou was zou ik me er wat meer mee bezig houden.
    De westerse welvaart is immers voor 90 % afhankelijk van de misère in de derde wereld. (al is 90 % een lukraak gekozen waarde)
    In die zin zou ik mijn best doen om te zorgen dat de slavernij daar weer flink opleeft. Daar hebben we hier meer aan, dan aan net doen of ze niet bestaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 18 april 2019 19:56
    @woutzorz Gebouwen zijn gebouwen, kan je alle kanten mee op.
    Maar het feit dat hij over mensen spreekt alsof het niks is, vind ik zorgelijk.
    Rampen en de mensen van Egypte kunnen hem geen ene fuk schelen wat daar mee gebeurt.
    Raar mannetje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 18 april 2019 20:51
    @Devenace Mja, zorgelijk, ik weet niet.
    Het is meer dat ie zich er gewoon niet mee bezig houdt.
    Zelf zit ik betreft het onderwerp ook nogal tussen wal en schip.
    Ik gun de mensen in Afrika een beter leven, maar wil ik daar zelf voor inleveren!?!?!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 18 april 2019 21:00
    @oropher Feit dat je denkt dat jij een goed leven hebt, omdat mensen in Afrika dat niet hebben is te lachwekkend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 19 april 2019 02:01
    @Devenace
    Je weet toch zelf ook dat we theoretisch alle monden voldoende voedsel kunnen geven, maar dat we ons hier volvreten met alles wat me maar vast kunnen grijpen?
    Dat is omdat ze dat daar niet kunnen.
    Moeilijk he? redeneren?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 19 april 2019 07:25
    @oropher Dus als ze daar weer koe’tjes in de wei hebben lopen dan krijgen wij het slechter? ;)
    Vraag en aanbod zorgt voor handel, handel zorgt voor inkomen, er is geen kant die moet lijden zodat een ander het beter kan hebben, ik weet niet wie jou die onzin heeft verkocht maar het klinkt als zo een end of the world conspiracy theory of een vorm van indoctrinarie. “Joh Afrika moet lijden zodat wij het goed kunnen hebben” lol gimme a break dude.
    Laat jezelf niet zo gek maken met onzin.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • oropher

    • 22 april 2019 00:09
    @Devenace
    Koetjes in de wei misschien niet nee.
    Maar als je het vanuit economisch perspectief bekijkt kan het niet zo zijn dat alle landen ter wereld welvarend zijn.
    Het is wat anders als zeggen dat een groot deel van de wereldburgers honger zal moeten lijden, maar toch is het zo dat in Afrika door de hoge bevolkingsdichtheid en de lage ontwikkeling wbt scholing, men alléén alle monden voldoende kan voeden als er ook voldoende geld in omloop is.
    Dit is niet het geval omdat de rijke westerse landen dit geld opeisen.
    Multinationals vestigen zich in Afrika en maken enorm misbruik van mensen die daar op traditionele wijze leven.
    Cacao-plantages in Zuid-Amerika waar mensen praktisch als slaaf werken, alléén maar zodat voor de westerse mens, de chocola betaalbaar is.
    ETC ETC ETC!