Nieuws
Ubisoft

Ubisoft creëert dit jaar een 'hybride' werksituatie

Gedeeltelijk thuiswerken blijft voor veel werknemers een optie

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft laat weten dit jaar een "hybride" werksituatie te creëren voor al zijn werknemers.

Door het coronavirus waren veel bedrijven - waaronder game-ontwikkelaars - genoodzaakt lange tijd vanuit huis te werken. Nu steeds meer mensen gevaccineerd worden, kijken bedrijven naar de toekomst. Eerder deze week meldde Bloomberg-journalist Jason Schreier al dat Ubisoft zijn werknemers via mail had verwittigd van een nieuwe werksituatie, en het bedrijf heeft die mail nu online gepubliceerd.

"Samenvattend wordt de toekomst hybride, zodat het overgrote deel van Ubisoft-werknemers de kans hebben om thuis- en kantoorwerk te balanceren. Dit is gebaseerd op onze bevindingen van het afgelopen jaar en jullie feedback; deze 'test-en-leer'-wijze blijven we in de toekomst toepassen."

In de e-mail wordt beschreven hoe sommige banen flexibiliteit bieden tussen thuiswerken en op kantoor werken. Een klein aantal posities zou compleet vanuit thuis kunnen werken. Bepaalde posities vereisen echter dat men volledig op kantoor werkt. Door per geval te bekijken wat er mogelijk is, hoopt Ubisoft dat teamleiders de beste beslissingen kunnen maken "om productiviteit en kwaliteit aan te drijven en blije en gezonde teams te garanderen".

De komende maanden gaan managers bepalen of de kantoren van Ubisoft weer open kunnen. Dan moet ook bepaald worden welke functies volledig op kantoor aanwezig moeten zijn en wie er (gedeeltelijk) thuis kan werken. De transitie naar deze werkwijze moet in september plaatsvinden, maar in sommige gevallen kan het ook eerder of later beginnen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Microsoft Flight Simulator verschijnt mogelijk op 15 juni voor Xbox The King of Fighters 15-trailer toont Luong
23

Reacties op: Ubisoft creëert dit jaar een 'hybride' werksituatie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Barton

    • 10 juni 2021 11:35
    In zo goed als elk bedrijf gebeurt hetzelfde. Ergo, nieuwswaarde 0,0!

    Wel een beetje selecteren, Michel. Niet zo maar klakkeloos elk "nieuwtje" vertalen en overnemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavandou

    • 10 juni 2021 12:28
    @Barton Jouw comment voegt anders ook niet veel toe, ook nadat je hem al 3x geedit hebt.. ¯\_(ツ)_/¯

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 juni 2021 12:38
    @Lavandou ben het wel met hem eens anders. Zo ongeveer Ieder bedrijf ter wereld zit in deze positie. Wow bedrijf A ook!
    Maar wel perfect gedaan van Ubisoft natuurlijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Kitsunebi

    • 10 juni 2021 13:04
    @Ziminar Je kan het oneens zijn met de nieuwswaarde maar hij had dit op een hele andere manier kunnen verwoorden.

    Zoals Michel zegt, feedback geven is altijd welkom maar de manier waarop is belangrijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 juni 2021 13:44
    @Kitsunebi ik heb niet alle iteraties van zijn reactie gezien dus ik kan alleen de laatste versie beoordelen.
    Die laatste zin is niet echt nodig, ben ik inderdaad met je eens

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 10 juni 2021 13:36
    @Lavandou Hoewel ik het met je eens ben, geef je alleen maar een zeik reactie op een zeik reactie, verder voeg je zelf ook niets toe aan het gehele artikel.

    Altijd leuk die mensen die alleen maar inhoudelijk op een ander komen zeiken en zelf niks ontopics toevoegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavandou

    • 10 juni 2021 13:46
    @DarkraverX Aangezien mijn zeik reactie een reactie was op een zeik reactie vind ik het onnodig om nog iets on-topic toe te voegen, maar daar mag je het over oneens zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 10 juni 2021 13:49
    @Lavandou Geen probleem hoor, jij mag dat vinden.

    Ik wacht nog ff op een ontopic reactie van je, betwijfel alleen dat je die hebt want tja zeiken en zeuren is voor sommige mensen een dagelijkse bezigheid die ze veel leuker vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 10 juni 2021 12:37
    @Barton No offense, maar wat is dat toch met lezers (van allerlei nieuwsmedia) tegenwoordig die denken dat zij mogen bepalen wat nieuws is en wat niet?

    Feedback is altijd welkom natuurlijk, maar de manier waarop het gebracht wordt maakt of breekt het imo wel een beetje. En voor mensen die dit niet interessant vinden is er een hele simpele oplossing: gewoon geen aandacht aan besteden.

    Ik vond het persoonlijk wél interessant. En nu?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Krytuun

    • 10 juni 2021 12:50
    @MichelMusters Ik waardeer dit soort kleine nieuwsberichten zeker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 10 juni 2021 12:53
    @MichelMusters
    Ho ho, Michel, wat zeg jij nou? Wij bepalen hier wel even wat jij post en wat niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 juni 2021 13:10
    @MichelMusters

    Blijf komen met dit soort nieuwsberichten. Het heeft misschien niet voor iedereen nieuwswaarde maar voor andere weer wel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 10 juni 2021 13:25
    @MichelMusters

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 10 juni 2021 13:53
    @MichelMusters Ik had het bericht met interesse gelezen en kwam toen pas verbaasd bij de reacties uit. Gewoon zo doorgaan, wordt gewaardeerd!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 juni 2021 14:22
    @Aerofox81

    Dit soort "zeik" reacties op gamer.nl is iets waar ik mij al een tijd niet meer door kan verbazen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Barton

    • 10 juni 2021 17:21
    @MichelMusters

    Excuus, die laatste regels had ik inderdaad weg moeten laten. Die waren in gedachten wat minder hard dan op papier.

    Laat onverlet dat dit zoals gezegd letterlijk in ieder (groter) bedrijf gaande is waar kantoorwerk wordt verricht. Ik zie dus zelf de bijzonderheid er niet van in en snap niet waarom dit (behalve voor Ubisoft en diens werknemers zelf) nieuws is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 10 juni 2021 17:48
    @Barton Deze reactie siert je, dan bij deze ook mijn excuses voor de felle tegenreactie.

    Ik snap je gedachtegang ook wel en begrijp natuurlijk dat dit bij zo'n beetje elk bedrijf speelt. Groot verschil: Ubisoft is een gamebedrijf, en nog een grote ook. Als Microsoft, Sony of Nintendo een dergelijke interne mail publiekelijk publiceren, zou ik er net zo goed een nieuwsbericht over schrijven. Goed, als er tien vette games vanochtend waren aangekondigd had ik daar voorrang aan gegeven natuurlijk, maar dat is zo vlak voor E3 niet het geval. Niet dat ik het als 'opvulling' gebruik, maar wanneer ik nieuws schrijf zet ik mijn prioriteit bij het belangrijkste en/of meest interessante nieuws. Dat ik dit heb gebracht… tja, trek je eigen conclusies ;) Maar ik vond het wel degelijk interessant, en sommige lezers van ons dus ook.

    Tot zover het kijkje in de keuken ;) Have fun met E3, zie je op de site!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 10 juni 2021 13:34
    Goed om te zien dat ze het verstandig bekijken, hopelijk doen meer bedrijven dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 juni 2021 13:46
    @DarkraverX al is het maar voor het milieu.
    Ik merk voor mezelf dat ik door het ontbreken van de reistijd tijd overhou voor leukere dingen.
    Tijdens de lunch even gamen bijvoorbeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 10 juni 2021 13:59
    @Ziminar Helemaal mee eens, werk ook thuis sinds de eerste lockdown en vind het ideaal. En alleen tijdens de lunch? Braaf hoor haha :)