Nieuws
Assassins Creed Mirage

Ubisoft: 'Assassin's Creed Mirage bevat geen lootboxes of gokken'

Een recente leeftijdsclassificering blijkt incorrect

Geschreven door Michel Musters op
Onlangs recente geruchten zullen er geen lootboxes in Assassin's Creed Mirage zitten. Ook kunnen mensen niet echt gokken in het spel.

Dat heeft een woordvoerder van Ubisoft aan Eurogamer gemeld naar aanleiding van een recente leeftijdsclassificering van ESRB. De onthullingstrailer van Mirage toonde in de Verenigde Staten een rating van 'AO', oftewel 'Adults Only' - alleen voor volwassenen. De reden van de rating was volgens ESRB dat spelers in het spel konden gokken.

Volgens Ubisofts woordvoerder gaat het om een fout. "Hoewel de leeftijdsclassificering van Mirage nog gegeven moet worden, wil Ubisoft spelers geruststelling. Er zitten geen lootboxes of echt gokken in de game."

ESRB heeft de trailer inmiddels van een update voorzien - er wordt nu 'RP', oftewel Rate Pending - classificering in afwachting - gemeld.

Assassin's Creed Mirage speelt zich af in Bagdad en begint tijdens de gouden eeuw van de stad in het jaar 861. Spelers kruipen in de huid van Basim Ibn Ishaq, bekend uit Assassin's Creed Valhalla, dat zich twintig jaar na Mirage afspeelt. De game verschijnt in 2023 voor PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X en S en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Opnames derde seizoen The Witcher-serie zijn afgerond Nintendo Direct wordt in Engeland niet live uitgezonden
23

Reacties op: Ubisoft: 'Assassin's Creed Mirage bevat geen lootboxes of gokken'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 13 september 2022 09:24
    Ubisoft be good once again.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 13 september 2022 09:29
    Hebben ze ooit lootboxes gehad? Volgens mij sinds de introductie van die Helix currency hebben ze gewoon een cosmetics store. Uiteraard kan je tegenwoordig beter de geruchten voor zijn en direct laten weten dat het er niet in zit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 september 2022 09:35
    @FishSt1ck Volgens mij hebben ze t niet gehad. Maar er was ook ooit een tijd dat Blizzard games ze ook niet hadden. Voor alles is er een 1e keer. En er was nu dus een melding die aangaf dat ze er wel in zouden zitten. Maar bleek dus vals alarm.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 september 2022 09:37
    @FishSt1ck

    Ze hebben in origins , Odyssey en Valhalla loot Boxes gebruikt. Weliswaar loot boxes die meestal met ingame currency kon kopen Omdat de gems extreem makkelijk te farmen zijn. Maar loot boxes blijven loot boxes en gelukkig zitten die dus niet in Mirage

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 september 2022 09:38
    @coola Geen lootboxes hebben maakt ze niet ineens goed. 't maakt ze hooguit niet NOG slechter. Eerst maar eens afwachten wat de nieuwe AC gaat doen, vooralsnog hebben we niets gezien behalve een CGI trailer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 september 2022 09:40
    @Messtranor

    Thja je weet hoe ik hier in sta. Ubisoft maakt wel eens fouten. Maar ik kan oprecht niet zeggen dat ik Ubisoft slecht vind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 september 2022 09:46
    @coola Ik vind Ubisoft ook niet slecht, The division 2 is zelfs een van mijn favoriete games. Maar kan ook niet zeggen dat ik ze geweldig vind. daarvoor hebben ze ook teveel missers. Ik vind ze t schoolvoorbeeld van de middenmoot. Ik koop hun games dan ook nooit op release, maar scoor ze een paar maanden later wel voor een tientje of zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 13 september 2022 10:27
    @Messtranor Tja ik had Ubisof best hoog zitten maar games uitbrengen vol bugs (en daar zijn ze niet alleen in- ik kijk naar jou Voliton) verdient niet de schoonheidsprijs.

    Maar goed in hoe verre dat een wens is van de aandeelhouders of het bedrijf zelf om een game nog dit boekjaar uit te brengen tegen de wensen van de makers in, weet ik natuurlijk niet.

    Wat ik echt vuig vind is dat ze bij Valhalla een XP booster hebben uitgebracht maar pas een paar weken na release zodat dit niet in de reviews meegenomen kon worden.

    Dat is bewust zo gepland. Met een XP booster geef je gewoon aan dat het allemaal best wat sneller kan (waarom heb je die anders nodig) en om daar 10 Euro voor te vragen.

    Al zaten in Black Flag al die time saver packs dus nieuw is het niet.

    Ubisof maakt nu redelijke games (vroeger vond ik ze beter) met persoonlijk de uitzondering Valhalla maar ik heb het niet echt op hun business model.

    Haal je geld uit het maken van echt goede games, niet door allerlei in-game crap te verkopen voor echt geld.

    Dat je uplay punten kan gebruiken voor in-game items of korting op hun site is wel tof. Alleen jammer dat je daar dan niet de XP booster mee kan kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 september 2022 10:37
    @bigds9fan oh ik ben ook zeker tegen op dat soort praktijken hoor. Maar daar is Ubisoft helaas allang niet meer de enige in. En dat is geen excuus voor Ubisoft, meer een constatering van de huidige staat van de industrie op dit moment.
    Maar ik kan Ubisoft vooralsnog niet SLECHT noemen. Maar ook niet goed, zoals ik al zei, gewoon verschrikkelijk middelmatig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 13 september 2022 09:42
    @Messtranor
    Ik maakte me ook al wat zorgen toen ze aangaven weer terug naar de roots te gaan voor een meer klassieke AC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 13 september 2022 11:52
    @coola weer lekker uitlokkende reacties plaatsen jah? En dan straks weer verongelijkt reageren dat iedereen je 'zonder reden' altijd maar aanvalt zeker.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 september 2022 13:39
    @Dokter Caspari hoe zo uitlokkende reactie ? Kom op zeg ik zeg gewoon dat Ubisoft weer goed doet niks meer niks minder

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 13 september 2022 20:17
    @coola het toontje Meta, en de zoveelste veer . Maar je moet het zelf weten, jij moet de haat incasseren niet ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 13 september 2022 09:33
    Misschien zit er wel iets van een mini game in ofzo. Denk dat ze vroeger in Bagdad wel wat lokale spelletjes hadden met dobbelstenen ofzo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 13 september 2022 09:48
    @-JK- Om de melding van gokken te krijgen op de leeftijdsclassificatie moet er daadwerkelijk gokken in de game zitten, waar dus daadwerkelijk geld mee gemoeid is, of iets wat omgezet kan worden in daadwerkelijke waarde.
    Maar het bleek dus vals alarm.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 13 september 2022 11:24
    Wel gaan als Ubisoft games voortaan 70 euro kosten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 13 september 2022 11:31
    @xeros Het was al bekend dat Mirage een adviesprijs van 50 gaat krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 september 2022 13:50
    @xeros

    Nope

    "The differing lengths of future games will be priced accordingly, which means we could see more $50 (or cheaper) games in the future."

    Uit een interview met Marc-Alexis Cote

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 13 september 2022 11:43
    Ik maak me meer zorgen over microtransactions want met de laatste paar games kon je bijv. Meer armor sets kopen in die winkel dan dat er in de game zitten. Wat overigens schande is voor een 70 euro game. En nu ze vollop gaan voor de live service zie ik dit alleen nog maar erger worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 13 september 2022 13:51
    @Ronnyp

    Al die Armor sets kan je ook ingame kopen zonder echt geld. Ik heb vijf van die armor sets zonder ook maar een keer een micro transactie te doen