Nieuws
Watch Dogs 2

Ubisoft-AI Sam bevestigt mogelijk Watch Dogs 3

Die verdraaide AI's

Geschreven door Arran Winmai op
Sam, de gaming-assistent gemaakt door Ubisoft, heeft mogelijk Watch Dogs 3 bevestigd.

Sam is een digitale assistent vergelijkbaar met Siri en Alexa, maar gemaakt door Ubisoft en gericht op gaming. Sam kan vragen beantwoorden over Ubisoft-games en herinnert spelers aan afspraken met vrienden voor online speelsessies. Sam is nu in bèta bij Canadese Ubisoft Club-leden, maar het is de bedoeling dat hij uiteindelijk overal beschikbaar wordt. Op de website vertelt Ubisoft hoe de app gedownload kan worden.

Op het moment is er echter wat ophef over Sam. Gebruikers in Canada melden namelijk dat als ze hem vragen over Watch Dogs 3, hij als volgt reageert: "Watch Dogs 3 is nog niet klaar, maar de laatste early build die ik geprobeerd heb ziet het er erg goed uit. Het ontwikkelteam heeft wonderen verricht! Kan niet wachten tot je het probeert!" We kunnen dit niet bevestigen vanwege de beperkte uitrol van de bèta, maar het lijkt erop dat Ubisoft hiermee het bestaan van Watch Dogs 3 heeft bevestigd. Mocht Watch Dogs 3 werkelijk in de maak zijn, horen we ongetwijfeld meer op E3 2018.

Ubicentral kreeg deze info van fans toegestuurd en zij hebben zelfs een clipje laten zien met het gesprek met Sam om neppe screenshots te ontkrachten.

Sam Watchdogs 3

Dit artikel delen:

Lees meer

Drake wil een Hotline Bling-emote in Fortnite Guerrilla's Eric Boltjes over de ontwikkeling van Horizon Zero Dawn
23

Reacties op: Ubisoft-AI Sam bevestigt mogelijk Watch Dogs 3

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • armilo-theus

    • 12 april 2018 14:32
    Nou als die dit jaar komt of volgend jaar weet ik nu al dat die kut word. De gameplay van de auto's zijn nog lang niet op GTA's zijn niveau.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Luukswa

    • 12 april 2018 15:59
    @armilo-theus Moet dat dan? Watch Dogs heet niet voor niets Watch Dogs, het is een game met eigen karakter en gameplay elementen. Mensen moeten eens stoppen met alle open world games vergelijken met GTA.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 12 april 2018 18:59
    @Luukswa Klopt, qua free roam game vond ik persoonlijk Watch Dog (1 want 2 nog niet gespeeld) leuker dan GTA V. Voor mij zijn characters in een spel belangrijk, en ik had echt niks met de drie knakkers van GTA V.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 12 april 2018 20:38
    @Luukswa Ik heb het toch ook over de auto's wat een belangrijk vervoer middel is in zo'n spel, want dat free running is totaal niet speciaal of überhaupt beter dan AC. Ik heb ze allebei uitgespeeld en het autorijden is het kuste in het spel. In zo'n wereld hoort autorijden leuk te zijn niet saai of verneukte physics. Ik heb ook gemerkt dat die developer's een beetje lui zijn aangezien de auto's onder de motorkap geen motorblok hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Luukswa

    • 13 april 2018 13:56
    @armilo-theus Wat heeft AC hier nu weer mee te maken? Mijn punt is dat je deze twee games niet met elkaar kunt vergelijken, GTA is een totaal andere game met een totaal ander team erachter, je vergelijkt een ferrari toch ook niet met een opel?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • killer28

    • 13 april 2018 14:01
    @Luukswa misschien wilt de opel zich wel voordoen als een ferrari waarbij ze vierkant worden uitgelachen. Daarnaast is de naam watch dogs voor mij allang al verpest en dat alles heeft te maken met de aankondiging gameplay trailer van deel 1. Bovendien gaat watch dogs het zelfde lot onder als ac en far cry. Uitmelken tot er niets van over is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 13 april 2018 14:43
    @killer28

    Nee hoor want sowieso stappen ze al af van jaarlijkse releases dus dat melken valt heel erg mee.

    En van zowel AC als FC is nog mega veel over.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 13 april 2018 16:32
    @coola Ja maar een jaartje rust ertussen doen doet nou niet echt bepaald wauw roepen. Rockstar doet toch ook geen om de jaar hun franchise releasen en kijk hoe groot ze zijn geworden met die kwaliteit die ze daardoor kunnen leveren. Ik heb niks tegen Ubisoft ik heb nu ook weer Far cry 5 gekocht, nou ja eigenlijk koop ik bijna alle spellen van ze.

    Kijk jij en ik verschillen daarin maar bij Watch Dogs wil ik niet dat ze om de jaar weer een release gaan uitbrengen waardoor ik dus niet het gevoel krijgt dat ik echt een nieuw spel aan het spelen ben. Ik wil gewoon zien dat Watch Dogs alles aan het spel tot het maximale verbetert. Zoals betere besturing van voertuigen dus dat je ook echt het gevoel krijgt dat je een auto of een boot bestuurt en geen botsauto's aan het besturen ben. Watch Dogs kan vele malen leuker worden gemaakt. AC zal ik altijd blijven spelen, maar ik weet niet hoe dat met Watch Dogs zal zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 13 april 2018 17:09
    @armilo-theus

    Mja bij wd is het nog even afwachten maar bij AC ben ik 99,99 % zeker van dat een om 2 jaar release de Franchise vernieuwend en vers gaat houden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 13 april 2018 16:26
    @Luukswa Omdat het dezelfde engine gebruikt, maar blijkbaar gaat alles boven je hersenen voorbij of je wilt gewoon niet luisteren. Ik ga niet meer mijn tijd hier nog in besteden fijne dag verder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Luukswa

    • 17 april 2018 14:54
    @armilo-theus Ochje, jij bent zon typje dat altijd maar gelijk wilt hebben, mega snel op z'n teentjes getrapt. Fijn dat je de discussie sluit, gaat geen kant op met jou.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 12 april 2018 15:10
    Laat maar komen, watch dogs 1 was erg matig ( onder andere de door serieuze toon en aiden pierce die nog saaier dan naar een zwart scherm staren is) maar met WD2 hebben ze een AC 2 gepleegd en was dan ook zwaar vermakend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nol

    • 12 april 2018 16:32
    WD2 start ik nog steeds weleens op, meer dan prima game. Laat deeltje 3 maar komen hoor :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • johngewoon

    • 12 april 2018 16:42
    Volgens mij ben ik één van de weinigen die wd1 veel leuker vond dan wd2. De personages waren in wd2 de afknapper voor mij, het was een te groot cringefest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Suurbier

    • 12 april 2018 16:52
    @johngewoon Helemaal mee eens. Ik kon de hoofdpersonage en z'n groep niet uitstaan. Vreselijk slechte grappen waar je haar van overeind ging staan, extreem sneu hipster gedrag, dat had WD1 allemaal niet. Die had meer een serieuze grimmige sfeer. Geef mij dat alsjeblieft terug in WD3

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • obi-twan kenobi

    • 12 april 2018 18:40
    @johngewoon nee hoor, ik had precies hetzelfde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 12 april 2018 19:01
    @johngewoon DE reden dat ik deel 2 nog niet heb gespeeld. Het deed qua sfeer veel meer generic aan, en de personages leken een beetje GTA saus te hebben gejat, waar ik dus niks mee heb. Aiden was echt een toffe character.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 13 april 2018 10:11
    @Krytuun wat die aiden was een saaie zak eerste klas, de grimigge sfeer was zeker tof maar aiden zelf wat een slappe lul was dat XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JMG

    • 12 april 2018 16:49
    Laat maar komen! WD1 was zeer vermakelijk en WD2 was ook niet verkeerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • tremere

    • 13 april 2018 13:32
    WD2 was voor mij best vermakelijk, niet super maar een grote verbetering ten opzichte van deel 1. Qua grappen en setting, de 1 was beter dan de ander, zat zelf wat zelfspot in met betrekking tot de huidskleur van het hoofdpersonage vond dat wel leuk gedaan.