Nieuws

Twitch-streamers kunnen exclusieve streams voor abonnees uitzenden

Voor Twitch Affiliates en Partners

Geschreven door Michel Musters op
Streamers op Twitch kunnen nu exclusieve streams voor hun abonnees uitzenden.

Dat onthulde Twitch in een nieuwe blogpost. Het is al geruime tijd mogelijk voor kijkers van het platform om zich te abonneren op hun favoriete streams. Daarvoor betaalt men 4,99 euro aan de streamer in kwestie. In ruil daarvoor ontvangt men meer mogelijkheden in de chat van de stream, alsmede minder reclames.

Het is vanaf nu ook mogelijk dat streamers livestreams uitzenden op Twitch die alleen door hun abonnees zijn te zien. Dit geeft streamers een extra manier om hun abonnees te belonen en mensen te overtuigen om abonnee te worden. Mensen die geen abonnee zijn, krijgen een kort fragment uit de livestream te zien.

De optie om exclusieve streams uit te zenden naar abonnees is beschikbaar voor Twitch Affiliates en Twitch Partners. Dezelfde regels als tijdens een normale stream gelden tevens voor de exclusieve streams.

Dit artikel delen:

Lees meer

What Remains of Edith Finch komt begin juli naar Switch Glen Scofield werkt aan verhalende PlayerUnknown's Battlegrounds-game
10

Reacties op: Twitch-streamers kunnen exclusieve streams voor abonnees uitzenden

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • DevTrunks

    • 27 juni 2019 09:11
    "…en mensen te overtuigen om abonnee te worden."

    Ik heb juist meer het idee dat dit averechts werkt. Of het moet een streamer zijn die ik al geruime tijd volg. Maar als ik een streamer tegenkom die ik potentieel zou kijken, en ik krijg alleen een fragment van een exclusieve stream te zien, dan laat ik die wel ff links liggen. Maar misschien ben ik hiermee in de minderheid.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Whitewolf1988

    • 27 juni 2019 10:15
    Ik begrijp überhaupt niet waarom je zou betalen om naar iemand te kijken die een spelletje speelt, zal de leeftijd wel zijn *Whitewolf begint oud te worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • window007

    • 27 juni 2019 10:23
    @Whitewolf1988
    Wellicht is het het overwegen waard om een nameChange door te voeren ;) *Graywolf* :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warcryptic

    • 27 juni 2019 10:25
    @Whitewolf1988 Het wordt hier niet gezien als de streamer betalen, maar te steunen door te doneren. Een abonnement geeft je leuke emotes en geen commercials, maar dan is het dan ook.

    Nu gaan ze kijkers buitensluiten, die door "ads" en bits doneren ook voor geld naar de streamer zorgde.
    Maar over het algemeen denk ik dat niet veel streamers hiervoor zullen gaan, tenzij het gaat om een gesponsorde stream met exclusieve content.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 27 juni 2019 11:36
    @warcryptic

    Met uBlock Origin heb ik ook geen reclame, daarnaast chat ik bijna nooit dus waarom zou ik dan betalen voor emotes die ik nooit gebruik.

    Ik zie Streamen als een hobby, als je er geld mee wilt verdienen ga dan voor de TV werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 27 juni 2019 10:27
    @Whitewolf1988 Mijn favorite streamers doen meer dan alleen een spelletje spelen :) tegenwoordig zijn er een hoop die er een show van maken (Dr.Disrespect) of die gewoon erg goed zijn waardoor het leuk is om naar te kijken (Shroud) en daar kan je ook een hoop van leren.
    Daarnaast zijn er ook veel streamers die gewoon een goed gevoel voor humor hebben waardoor je meer kijkt voor de streamer zelf (SovietWomble).

    Om hier voor te betalen? nee dat zou ik nooit doen, maar blijft leuk om zo nu en dan naar te kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Whitewolf1988

    • 27 juni 2019 10:37
    @MelvinChowder, Uiteraard begrijp ik dat er genoeg streamers zijn die er een leuke show van ( proberen ) te maken, de filmpjes van SovietWomble kijk ik ook meestal.

    Maar het stukje betalen voor iemand die een spelletje speelt, show of niet zou ik nooit doen zoals jezelf ook aangeeft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arjayofficiall

    • 27 juni 2019 14:05
    @Whitewolf1988 Nou bijv games die je wil aanschaffen maar nog niet zeker van bent. Of games op een console die je niet hebt en soms als ik niet kan slapen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Footy

    • 27 juni 2019 16:26
    @Whitewolf1988 ik ben geabonneerd op het kanaal van onze Racing league waarin elke week de races van afgelopen weekend worden besproken. Vind het een mooie manier om de league te steunen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 28 juni 2019 08:14
    dan kunnen de camchickies nu ook private shows geven. heb kijken naar streamers nooit begrepen.
    Heb laatst nog iemand op youtube een compliment gegeven dat hij alleen een instructievideo had zonder subscribe gezeik of reclame, gekker moet het niet worden toch.