Nieuws
the last of us

Tweede seizoen The Last of Us is aannemelijk volgens Bella Ramsey

Het succes van het eerste seizoen maakt de kans groot

Geschreven door Michel Musters op
Bella Ramsey, die de hoofdrol van Ellie speelt in de HBO-serie The Last of Us, noemt de kans dat een tweede seizoen gemaakt gaat worden "aannemelijk".

Dat meldt ze aan BBC. "Als mensen blijken kijken, denk ik (dat een tweede seizoen) aannemelijk is. Maar het is aan HBO." Hoewel ze dus niet bevestigt dat een tweede seizoen sowieso gemaakt wordt, lijkt het aanhoudende succes van de serie die kans wel te vergroten. "Er is nog niets bevestigd dus we moeten afwachten."

Een succes kan de HBO-serie sowieso genoemd worden. Gisteren bleek dat The Last of Us een record verbrak: niet eerder groeide de kijkersaantallen tussen twee afleveringen van een serie op HBO zo snel. De eerste aflevering werd op de premièredag door 4,7 miljoen mensen bekeken, de tweede aflevering door 5,7 miljoen mensen. Overigens gaan deze cijfers alleen over de Amerikaanse markt.

Het eerste seizoen van The Last of Us behandelt de gebeurtenissen uit de eerste game en uitbreiding Left Behind. Elke zondagnacht verschijnt er een nieuwe aflevering op HBO Max. Het eerste seizoen bestaat uit negen afleveringen - op moment van schrijven zijn er twee uitgekomen.

Dit artikel delen:

Lees meer

GoldenEye 007 komt aanstaande vrijdag uit op Switch en Xbox Hogwarts Legacy vangt de wind in de rug
10

Reacties op: Tweede seizoen The Last of Us is aannemelijk volgens Bella Ramsey

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    StormFox

    • 25 januari 2023 15:16
    Gezien het success is dit een no brainer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 25 januari 2023 15:23
    En volgens de The_Stifmeister he! Vergeet mijn voorspelling niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 25 januari 2023 15:29
    @The_Stifmeister :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 25 januari 2023 15:48
    @MichelMusters
    Snap niet dat je mij niet even noemt in je artikel, maar vooruit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 25 januari 2023 19:42
    Het zal sowieso een tweede seizoen krijgen…
    Ik ben echter benieuwd naar de antwoorden van deze drie vragen:
    1. Blijft zij (Bella) de rol vertolken?
    2. Gaan zij het verhaallijn van deel 2 gebruiken in het tweede seizoen? Of komt dit pas later, in seizoen 3 of 4?
    3. Hoelang gaat het duren? Zeker als zij Bella zouden behouden voor de rol.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    tmvde

    • 25 januari 2023 20:45
    @Ardyn 1. Ja.
    2. Ja, al hebben ze gezegd voor Part II 2 seizoenen nodig te hebben. Google maar eens op: druckmann season 2 last of us
    3. Ellie is in Part II 19 jaar oud en laat Bella op dit moment ook precies 19 jaar oud te zijn. Dit hoeft dus geen enkele belemmering te zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 26 januari 2023 13:50
    @tmvde
    Ah yeah, ik was even vergeten dat Bella uit 2003 komt. Dat is wel stom van mij.
    Ik zou zelf liever zien dat ze seizoen 2 vooral focussen op de flashback scenes en "de rest", in plaats van het hoofdverhaal van Part 2.
    Ik zal het nog wel verder opzoeken e.d.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 25 januari 2023 22:22
    @Ardyn Zoals tmvde al zegt, Bella is dezelfde leeftijd als Ellie in Part 2. Nu heeft Bella sowieso wel een jeugdig uiterlijk, maar ik vermoed dat ze haar nog iets jonger hebben laten lijken in het eerste seizoen. Daarbij zijn de opnames al een tijdje geleden. Kortom: ik verwacht niet dat het veel problemen gaat opleveren in het tweede seizoen.

    Trouwens, Bella Ramsey is volgens veel critici en kijkers een van de hoogtepunten van de serie. Die gaan ze echt niet recasten hoor, ze zouden wel gek zijn!

    De makers van de show hebben trouwens al aangegeven dat een Part 2 waarschijnlijk seizoen 2 en 3 zou beslaan. Hopelijk komt een Part 3 ergens binnen nu en een jaar of 2,3 uit, dan kunnen ze meteen door met nog meer seizoenen haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 26 januari 2023 13:51
    @MichelMusters
    Ik ben benieuwd naar Part 3, als het er komt.
    Heb al in een eerder bericht mijn idee gedeeld, maar ik kan mij nauwelijks nog iets voorstellen qua verhaal. Dat was bij deel 2 toch wel iets meer gevormd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    tmvde

    • 27 januari 2023 18:43
    @Ardyn seizoen 2 is net bevestigd!