De speciale moeilijkheidsgraad is voortgekomen uit testsessies van de aankomende episode. "In Burial at Sea - Episode Two leggen we de nadruk op balans en sluipmechanieken", legt Levine uit. "Terwijl we deze nieuwe gameplaystijl ontwikkelden, zagen we dat spelers het zichzelf oplegden om het spel door te spelen zonder dodelijke wapens te gebruiken." Met de populariteit van de '1999'-modus uit Bioshock Infinite in het achterhoofd besloot Irrational Games daarom een modus hier omheen te ontwerpen.

De '1998'-modus verwijst, samen met de poster, naar Thief: The Dark Project. Deze game uit 1998 was een van de eerste games die de nadruk legde op sluipen en ontwijken, in tegenstelling tot het toepassen van geweld. Thief: The Dark Project werd ontwikkeld door Looking Glass Studios, waar Ken Levine zijn eerste baan in de gameindustrie kreeg.

Burial at Sea - Episode 2 is dlc voor Bioshock Infinite en verschijnt 25 maart voor Xbox 360, PlayStation 3 en pc. De dlc kost 19,99 euro.