Nieuws
Redfall

Tweede bron claimt dat Redfall in mei verschijnt

Een officiële releasedatum ontbreekt echter nog altijd

Geschreven door Michel Musters op
Een tweede bron heeft in korte tijd gemeld dat Arkane's nieuwe game Redfall ergens in mei dit jaar verschijnt.

Journalist Jez Corden claimt dat in een artikel op Windows Central. Hij zou van bronnen hebben vernomen dat het spel in de eerste week van mei uit moet komen. Meer informatie over die bronnen geeft hij niet.

Vorige week claimde gamereviewer Okami Games al iets soortgelijks t hebben vernomen. De insider had eerder nog gemeld dat het spel in maart dit jaar gepland stond, maar de game zou intern zo'n zes weken zijn uitgesteld.

Redfall heeft in ieder geval nog geen officiële releasedatum. Het spel was onderdeel van een showcase afgelopen zomer en Microsoft claimde dat alle games die daar werden getoond binnen een jaar uit zouden komen - Redfall zou dus wel sowieso ergens in de eerste helft van 2023 moeten verschijnen.

Redfall speelt zich af in een gelijknamig dorp op een eiland, dat is bezet door vampiers die de zon blokkeren. In de game kiezen spelers een personage om samen met anderen spelers of alleen de wezens uit te schakelen. De game wordt ontwikkeld door Arkane, de makers van games als Dishonored, Prey en Deathloop, en komt naar Xbox Series X en S, pc en Game Pass.

Dit artikel delen:

Lees meer

Arknights is mijn uit de hand gelopen gacha-passie Morgen is eerste hoorzitting in de rechtszaak tussen Microsoft en FTC
45

Reacties op: Tweede bron claimt dat Redfall in mei verschijnt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 2 januari 2023 17:50
    Ok mei red fall en dan wanneer starfield begin juni net voor e3 en forza ergens in feb. Als micro de 12 maanden aanhoud die ze zeiden bij e3 vorig jaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 2 januari 2023 18:20
    @hulstpower Ik denk dat er binnenkort een presentatie komt om daar meer duidelijkheid over te verschaffen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 januari 2023 18:22
    @Snoop213 dat hoef je niet te denken, dat heeft aaron greenberg al bevestigd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 2 januari 2023 18:38
    @hulstpower Dat er een presentatie komt begin van het jaar zijn niet meer dan geruchten. En dat alles voor Juni moet komen vindt ik een beetje een gevaarlijke doelstelling van Xbox. Want het moet niet ten koste gaan van de kwaliteit. Want games zowel groter als kleinere games moeten niet uitkomen als ze nog niet klaar zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 januari 2023 18:47
    @Snoop213 aaron greenberg zei dat er meer nieuws in het begin van het nieuwe jaar volgt en we niet lang hoefte te wachten. Als de vp van marketing dit zegt kan je er vanuit gaan dat het geen gerucht is. Dan van de 3 games die van micro komt waar geen datum van is zijn er 2 van vorig jaar. Ga er vanuit dat micro geen halo fout maakt weer, maar hey alles is mogelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 2 januari 2023 18:53
    @hulstpower Ik hoop dat Xbox strenger is op de kwaliteit. Want vorig jaar waren er toch een aantal games kwalitatief onder de maat. Dus ik hoop dat ze ook kritischer kijken naar de indies op gamepass dat we niet weer matige kwaliteit als een Sommervile zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 januari 2023 18:59
    @Snoop213 klopt maar weet niet of ze daar invloed op hebben. Maar nog even geduld denk dat de show ook wel deze week bekend word gemaakt of anders volgende week. Ook nog niks over gamepass games deze maand toch alleen van gold.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    thesnake

    • 2 januari 2023 19:53
    @hulstpower Wat betreft Redfall, geloof ik best dat die voor de zomer komt. Wat betreft de rest wat je opnoemt….

    Begin je borst maar nat te maken voor een teleurstelling. En Forza in feb? Ben je je er van bewust dat we in januari 2023 zijn nu? Feb 2024 dan ja niet volgende maand…..

    Je zou onderhand wel moeten weten dat die woorden op twitter van gasten als Greenberg vandaag de dag niks meer zeggen. Dat is niets meer dan borstklopperij van hem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 2 januari 2023 20:26
    @thesnake Forza verwacht ik inderdaad niet in februari. Maar Spring 2023 dus ik verwacht de game echt wel in maart of april. Of misschien wel Forza motorsport 8 eind mei en Redfall begin mei. De enige titel waar ik of twijfel of hij in de eerste 6 maanden gaat uitkomen is Starfield. Maar we zien het allemaal wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    thesnake

    • 2 januari 2023 21:30
    @Snoop213 Ik geloof sowieso niet dat Forza eerste helft uberhaupt gaat halen en Starfield is eerder een eind 2023 product of zal gewoon naar 2024 gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 2 januari 2023 22:05
    @thesnake Waarom geloof je niet dat Forza de eerste helft van 2023 gaat halen? We horen geen problemen van de ontwikkeling achter de schermen. Plus Turn 10 is een ervaren ontwikkelaar. Starfield zal denk wel naar later dit jaar worden verplaatst. Maar ook dat is koffiedik kijken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 januari 2023 21:38
    @thesnake waarom zou forza niet uit kunnen komen binnen de 12 maanden periode die micro gaf op de e3. Ik zeg alleen als red fall mei is en vele denken star field juni zou forza dus eerder moeten komen dan die 2 dan gok ik op feb maart. En na het zien van de gameplay en de def tijd van de game en de studio er achter zou ik me niet verbazen dat die als eerste komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    thesnake

    • 2 januari 2023 21:46
    @hulstpower Hahahaha meen je dit serieus? Waarom ik dat denk is heel simpel. Dit is MS waar we het over hebben. Hun track record is niet al te best als het om release dates gaat. Wie zijn die vele mensen waar je het over hebt?

    Iemand met een beetje gezond verstand zou weten dat al die games echt niet allemaal voor de zomer komen en Forza in feb en maart? Marketing had al lang gestart moeten zijn namelijk. Die gameplay wat je toen zag zegt echt bar weinig. Is een demo ontwikkeld om te showen en het zegt niks over de staat van development zelf. Ooit gehoord van een vertical slice?

    Good luck als je serieus denkt dat zowel Forza, Redfall EN Starrfield komende maanden zullen releasen. Zoals ik al zei, maak je borst maar nat voor een grote teleurstelling. Ik geloof het pas bij MS als de game er daadwerkelijk is, eerder niet.

    Mocht ik er naast zitten prima, maar ik durf te wedden voor 100 euro dat los van Redfall, je de rest niet gaat zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 januari 2023 22:06
    @thesnake dus als red fall en starfield uit komen alleen al zit je er naast, en waarom moet er al lang starten met pr, laatste tijd zijn zowel Nintendo als Sony dat ze pas laat beginnen met hun pr, pas net voor launch met hun marketing van hun games. Zelda is zelf om de hoek en we hebben bijna er niks van gezien God of war was zelfde net voor launch kwam de pr pas op gang, ik dacht dat die zelf pas dit jaar zou komen zo weinig zagen we er van voor launch. Misschien is feb te dicht bij maar maart zal 1 van die 3 wel uit moeten komen. Misschien word het wel red fall starfield Forza, of Forza redfall starfield of starfield redfall forza. Maar al zou jij gelijk krijgen ben ik niet teleurgesteld hoor, misschien heb Jij daar last van als games worden uitgesteld mij boeit dat echt niet komen wel andere games uit die ik kan spelen. Zoals zelda of Spider-Man 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    thesnake

    • 2 januari 2023 22:23
    @hulstpower Bullshit Hulstpower, PR van bv Forbidden West of GT7 waren al lang voor de release van start (maanden). GoW had pr al enkele maanden en zelfs door het jaar heen zagen we al wat meer of sprak men erover. Dat is in geen enkel geval aanwezig bij Forza, en als jij dan denkt dat Een Forza volgende maand uit het niets ineens op de markt komt, dan vind ik dat erg knap. Zelda is "om de hoek", maar die heeft vorig jaar september al een release date gehad namelijk.

    Het probleem wat ik heb is dat je logica gewoon ver te zoeken is. Zelfs maart gaat niks komen. Geen Starfield, Geen Forza en Geen Redfall. Je wilt het zelf heel graag geloven, maar de logica is je onderhand al voorbij gegaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 januari 2023 22:33
    @thesnake hoezo is de logica ver te zoeken, als ze zeggen binnen 12 maanden moesten alle games van e3 uitkomen. Nu het januari is het nog maar 6 maanden. Dan als Micro woord houd, moeten ze dus in deze 6 maanden komen en zou het dus deE Windows moeten worden. Zoals ik zei ik ga van positieve uit en niet negatieve zoals jij. De logica is dus 6 maanden 3 first party games van Micro dus zou feb maar 1 moeten komen en dan apr mei 1 en dan mei jun 1 . Dat is logica zolang ze niks zeggen ga ik van die 12 maanden window uit, misschien heb jij gelijk en word het maar 1 game van de 3 in deze window. Mijn logica is niet ver te zoeken dus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 3 januari 2023 01:05
    @hulstpower Nou is het niet heel logisch om Forza motorsport 8 ineens volgende maand te krijgen. Als hij idd voor die juni uitkomt is april een stuk logischer. En Starfield ben ik bang gaat de eerste zes maanden niet halen anders hadden ze allang veel meer getoond

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 3 januari 2023 07:15
    @Snoop213 kijk ze kunnen alle 3 op bepaald moment komen, maar er zal er 1 als ze die 12 maanden aanhouden in febaart moeten komen, ik denk zelf dat redfall dat word dan apr mei forza en dan starfield juni. Maar je hoort nu steeds vaker dat redfall apr mei word en dan roepen insiders juni starfield dan zou forza dus feb maart moeten worden. En dit is dan puur als je naar die 12 maanden window kijkt van vorige maand en Jan is age of empires 2 remaster voor xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 3 januari 2023 09:17
    @hulstpower Maar Forza gaat niet zonder enige verdere informatie ineens in februari droppen april op zijn vroegst. En wat ik zei Starfield zal mij verbazen als die binnen 12 maanden uitkomt. En Starfield is niet een game die in Juni dropt een maand voor dat veel mensen op reis gaan. Je bent teveel gefocust op die 12 maanden. Terwijl ik denk gezien de grote van Starfield dat iets te ambitieus is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 3 januari 2023 09:31
    @Snoop213 we gaan het zien he, ik bedoelde alleen als ze hun woord na willen komen dan moeten ze in die maanden komen, maar age of empires die deze maand op console komt zie je ook niks van en komt deze maand op gamepass, zelfde als high on life kwam ook met weinig tot niks pr en werd een dikke hit.