Nieuws
playstation

Twee keer zoveel PlayStation Now-abonnees vergeleken met vorig jaar

2,2 miljoen abonnees

Geschreven door Michel Musters op
Het aantal PlayStation Now-abonnees ten opzichte van de vorige lente is verdubbeld, zo laat Sony weten.

Er zijn inmiddels 2,2 miljoen PlayStation Now-abonnees. Vorig jaar zijn er diverse verbeteringen doorgevoerd. Zo is de maandelijkse prijs van de dienst gehalveerd en kunnen mensen de spellen ook downloaden om ze offline te spelen.

PlayStation Now maakt gebruikt van cloud gaming om iedere maand nieuwe games te leveren aan de gebruiker. Dit systeem zorgt ervoor dat spelers honderden PS4, PS3 of PS2-games kunnen streamen op hun PlayStation 4 of pc. Ook kunnen zij ruim 300 PlayStation 4-games downloaden op hun console.

Sony laat daarnaast weten dat er inmiddels 41,5 miljoen PlayStation Plus-abonnees zijn. Dat zijn ongeveer vijf miljoen extra abonnees ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Dit artikel delen:

Lees meer

Phantasy Star Online 2 komt eind deze maand naar pc in de VS Mafia Trilogy officieel onthuld
12

Reacties op: Twee keer zoveel PlayStation Now-abonnees vergeleken met vorig jaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Paxopoxo

    • 20 mei 2020 08:29
    Allemaal leuk en aardig, maar we willen PS5 nieuws Sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 20 mei 2020 15:59
    @Paxopoxo Het word wel eens tijd voor wat echte PS5 nieuws. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    tektwo

    • 20 mei 2020 09:45
    Ik zag dat PSNow van 700.000 leden, naar 2,2 mljn is gestegen. Best netjes. Microsoft heeft 10 mljn game pass leden. Dat is significant beter. Echter, als Sony ook zo agressief te werk gaat en alle 1st party games op PSNow zet, zal dat natuurlijk een dosis invloed hebben op het succes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 20 mei 2020 10:06
    @tektwo 2.2 miljoen x 10 euro per maand of 10 miljoen x 1 euro per maand? Wat is er beter? :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 20 mei 2020 10:15
    @ali3n8tor Ligt eraan voor wie? Voor Sony of voor de gebruiker :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 20 mei 2020 10:24
    @ali3n8tor Jou vergelijking gaat niet helemaal op. Xbox Gamepass is niet standaard 1 euro.

    Gamepass Ultimate (Gamepass voor PC en Xbox + Xbox Live Gold) is 1 euro voor de eerste maand. Daarna €12,99. Voor Xbox is het los €9,99 per maand en voor PC is het los normaal ook €9,99 maar is er nu een introductie prijs voor €3,99 maar kost ook €1 voor de eerste maand.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 mei 2020 12:00
    @Paxopoxo ja maar was paar keer dat je 1 euro of zo voor heel jaar kreeg of bij een elite controller. Zo heb ik verhalen gelezen van mensen die 3 jaar gamepass hebben voor 3euro of zo. Ik heb het zelf ook en nu pas een keer 120 euro betaalt voor heel jaar. Psnow heb ik ook voor 60euro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 20 mei 2020 14:14
    @hulstpower Klopt, ik zeg nergens dat dit niet het geval was. Ik geef alleen aan dat zijn statement van "..10 miljoen x 1 euro per maand'' niet klopt. Niet alle 10 miljoen leden betalen 1 euro per maand voor Gamepass.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 20 mei 2020 17:16
    @hulstpower Inderdaad ik heb 3 jaar Xbox PC Gamepass ultimate voor 121€. Ik heb het er al uit met de games die ik wilde kopen, Outer Worlds, Gears 5, Ori and the Will of the Wisps en Halo. Beste deal qua games die ik ooit gedaan heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    sandervs

    • 20 mei 2020 12:24
    @ali3n8tor ik betaal 13 eu per maand voor ultimate en vind het dat meer dan waard.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dezwarteziel

    • 20 mei 2020 17:20
    Die PS4 games snap ik maar het streamen van die oude games op 720p Dat kan echt niet meer. Microsoft heeft al laten zien hoe het wel moet met backwards compatibility.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 21 mei 2020 09:14
    @dezwarteziel waarom is het erg dat die oude games op 720p draaien? Die draaien op de ps3 zelf ook in 720p. Er is slechts een handjevol games die op de ps3 en xbox 360 in 1080p draaiden.
    Jij doelt waarschijnlijk op de mogelijkheid van MS om sommige games via een patch in een hogere resolutie te draaien. Tja dat komt nou eenmaal omdat de ps4 de ps3 games niet native kan draaien. En dan is streaming de beste alternatieve oplossing.