Ik zal niet de enige zijn die zich af en toe verbaasd heeft over de enorm zware systeemeisen die Tribes2 heeft gekregen. Voor al deze zielen heeft het befaamde UCguides een eigen guide gemaakt waarbij je tips krijgt over het fine-tunen van het spel en een uitgebreide uitleg over alle voertuigen, wapens en maps.

Voor het bekijken van deze guide surf je naar UCguides.Terrain Detail controls how the amount of polygons that the engine renders for the terrain. The lower you set the slider or $pref::Terrain::screenError entry the less polygons are rendered. This usually results in a higher FPS but you will notice the terrain 'morphing' more as you move across it. Slow CPU or no T&L on your card, reduce this as much as possible

Shadow Detail controls how shadows are rendered for players and vehicles. Moving the slider to the far right or increasing $pref::Shadows creates more detailed shadows at the cost of increased polygons. Moving the slider to the left or decreasing $pref::Shadows reduces shadow detail and polygon count. Slow CPU or no T&L on your card, disable this option.Deze guide is absoluut geen loze praat en ze gaan hier ook redelijk diep in het optimizen van de game. Een aanrader voor Tribes2-spelers dus.