"Bij Torchlight II wordt het een stuk lastiger om een directe overzetting [naar Xbox 360] te doen. We zouden sowieso al de interface geschikt moeten maken voor de console, net zoals bij de eerste Torchlight. Het zou dan logischer zijn om het veel specifieker voor de Xbox 360 te ontwikkelen", aldus Schaefer.

Hij legt uit dat Torchlight II in zijn huidige staat überhaupt niet kan draaien op de Xbox 360. De titel overschrijdt de hoeveelheid RAM-geheugen die games op de 360 aan kunnen spreken. Voor een release op Xbox Live Arcade is het spel bovendien te groot. Microsoft dicteert dat XBLA-games maximaal 2 gigabyte groot zijn. Schaefer stelt echter dat daar eventueel nog wel iets op te vinden is.

Focus

Hij benadrukt dat de focus van de studio momenteel ligt op het afmaken van de PC-versie. Wel zou hij graag ook een 360-release zien. Schaefer zegt daarbij een retailrelease op Xbox 360 niet uit te sluiten, maar dan moet het probleem met het geheugen wel worden opgelost. Torchlight II staat gepland voor een release in de herfst van dit jaar.