Crystal Dynamics ziet geen heil in een Wii U-versie van Tomb Raider omdat de game niet gebouwd is voor de technologie van Nintendo’s nieuwe console. Een simpele port is volgens de ontwikkelaar geen optie. “We werkten al lang voor de onthulling van de Wii U aan de game en ik denk dat het niet juist is om te proberen deze te porten”, onthult brand manager Karl Stewart. "Als we een game voor de Wii U zouden maken, dan bouwen we deze op een andere manier en met unieke functionaliteiten voor de Wii U."

Wel zegt Stewart dat Crystal Dynamics druk bezig is om de game ook naar de Mac te krijgen, al weet hij nog niet of deze versie dan gelijktijdig komt met de PC- en consoleversies, omdat dit technisch gezien lastig ligt. "We zitten midden in een discussie met een bedrijf dat dit (het porten van de game naar de Mac) wil doen. Het zou mooi zijn als (de Mac-versie) op dezelfde dag uitkomt als de Xbox 360-, PlayStation 3- en PC-versie."

Ook wist Stewart te onthullen dat de game een Collectors Edition krijgt; de inhoud hiervan is mogelijk afhankelijk van de regio waarin de consument woont. Daarnaast is DLC volgens Stewart een optie, maar is er nog niets besloten. Wel zegt hij dat de DLC iets moet toevoegen aan de game en dat de ontwikkelaar niet van plan is om hoofdstukken weg te laten en later aan te bieden als DLC.